Ikäsi
Sana on (melkein) vapaa.
-
Re: Ikäsi
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Oikeasti 24 ja leikisti eli testin mukaan 27. Testin perusteella voin vain todeta että lienen melko todenmukaisesti oma itseni kun tulos on noinkin lähellä tuolla ulkona olevaa totuutta.
tómppu
tómppu
Viimeksi muokannut amanita, 16.2.2014 klo 18.11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Palautetaan tämäkin kirjoittajan vastoin sääntöjä poistama viesti
Syy: Palautetaan tämäkin kirjoittajan vastoin sääntöjä poistama viesti
Perus hipsteri. pelle. -mindgame
-
Viesti Kirjoittaja yartsa »
30 v. Eka tietokone johon tutustuin kaverillani vuonna 80-81 oli itse IBM PC, kun hänen isänsä oli silloin ibarilla töissä ja toi silloisen markkinajohtajan koneen himaan työkoneeksi. Koneessa oli muistaakseni kaksi lerppuasemaa ja maksoi silloista rahaa vihernäytöllä (CGA?) ja käyttiksellä monta kymmentä tuhatta vanhaa rahaa, ja jos en pahasti väärin muista, niin 10MB kiintolevyllä hinta olisi ollut 100 000 vanhaa rahaa. Käyttiksenä taisi olla ms-dossin ensimmäisiä versioita. Onneksi sain kuitenkin säästämisellä ostettua C-64:n josta oma tietokoneiluni varsinaisesti alkoi. C-64 maksoi vuonna 85 kasettiasemalla ja joystickillä ~1995 markkaa. Lerppuasemalla hintaa olis tullut vissiin 1000 lisää.
Mac Pro | Mac Mini | Air
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Pistäkää paremmaksi pojut: 53 vuotta.
(MacFinn veti isäpappansa kehiin, mutta sitä ei näin porilaisittain sanottuna "killata".)
PS. Muistuu muuten mieleeni, kun joskus Hopeaompun alkuaikoina Macveikka aloitti vastauksensa mulle sanoilla "kuule poju..."
(MacFinn veti isäpappansa kehiin, mutta sitä ei näin porilaisittain sanottuna "killata".)
PS. Muistuu muuten mieleeni, kun joskus Hopeaompun alkuaikoina Macveikka aloitti vastauksensa mulle sanoilla "kuule poju..."
-
Viesti Kirjoittaja sipulinaama »
Industrialist kirjoitti
Heh! Löytyihän täältä sentään joku meikäläistä nuorempi:-D
13.37v. Nuoreksi sanovat.
Heh! Löytyihän täältä sentään joku meikäläistä nuorempi:-D
"Most men complacently accept 'knowledge' as 'truth'. They are sheep, ruled by fear."
-Sydney Losstarot
-Sydney Losstarot
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
No fyysinen ja henkinen ikä eivät välttämättä ole sama asia. (Esimerkiksi oma isäpappani on fyysisesti 61; mutta henkisesti, ainakin aika-ajoin, vaivoin viisivuotias."PS. Muistuu muuten mieleeni, kun joskus Hopeaompun alkuaikoina Macveikka aloitti vastauksensa mulle sanoilla 'kuule poju...'"

"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Topsi »
22
alu iMac 24" | http://www.vannehaku.fi - renkaiden ja vanteiden ilmoitussivusto
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Opa, miksei isäukko kelpaa, samoihin aikoihin se ensimmäisen Maccinsä hankki kuin sinäkin... ja taisi olla vielä samasta kaupastakin...
ja taitaa meilläkin olla vajaa vuosi eroa...
ja taitaa meilläkin olla vajaa vuosi eroa...
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Terve MacFinn!
Niin, no kelpaahan se isäukkosikin - enhän minä tiedä jos vaikka hänkin kuuluu näihin Hopeaompun purijoihin. Mutta kaikenkaikkiaan aika nuoressa porukassa me tässä näköjään pyöritään. Ja fiksussa tietysti. Se on totta, että sä olet ollu meikäpojalle näissä Mac-jutuissa -ellet nyt kätilö - niin kummi kumminkin.
Hyvin on muuten tää Geenelosesi hyrissyt. Kotoväki väittää äänekkääksi, mua ei haittaa. Tässä iässä ja näin puolikuurona kaikki koneet on aina vaan hiljaisempia.
Niin, no kelpaahan se isäukkosikin - enhän minä tiedä jos vaikka hänkin kuuluu näihin Hopeaompun purijoihin. Mutta kaikenkaikkiaan aika nuoressa porukassa me tässä näköjään pyöritään. Ja fiksussa tietysti. Se on totta, että sä olet ollu meikäpojalle näissä Mac-jutuissa -ellet nyt kätilö - niin kummi kumminkin.
Hyvin on muuten tää Geenelosesi hyrissyt. Kotoväki väittää äänekkääksi, mua ei haittaa. Tässä iässä ja näin puolikuurona kaikki koneet on aina vaan hiljaisempia.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ei se isäukko taida täällä hengailla. Tietäähän noi eläkeläiset, ei niillä ole aikaa mihinkään...
Melkein sitä Gnelkkua on välillä ikävä. Mutta onneksi on hyvässä kodissa.
Melkein sitä Gnelkkua on välillä ikävä. Mutta onneksi on hyvässä kodissa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
42 v. Hmm... huomaankin olevani macpapparainen täällä.
"Scitex from Israel... Hinta mojovat 11 miljoonaa mummua + 3x240megaa kovalevyä
ja kellotaajuutta mahtavat 8 MHz."
Heh. Oliko klassisessa Scitexissä noin ruippa MHz-luku? Siis hitaampi kellotaajuus kun aikansa Macissä? Käyttämässäni reprossa oli Scitex-"järkkä". H: 3000 FIM/tunti. Metriä lähemmäksi ei saanut mennä.
Itse aloitin Digital Darkroom -nimisellä ohjelmalla, joka oli markkinakunkku ennen Photoshopin valta-aikaa Macissa. Ohjelmakehitys hyytyi siihen, että tekijät eivät uskoneet värikuviin(!). Se tuki vain mustavalkokuvia ja viimeisimmässä versiossa duotonea. Kuulostaa ehkä nuoremman polven korvissa uskomattomalta ratkaisulta, mutta niin se vaan oli - 80-luvun lopun DTP oli mustavalkoinen. CMYK-tulostuksen osasi silloin vain Quark, PM:iin tuki tuli myöhemmin, PC-versioon tosi myöhään (-94?)
"Scitex from Israel... Hinta mojovat 11 miljoonaa mummua + 3x240megaa kovalevyä
ja kellotaajuutta mahtavat 8 MHz."
Heh. Oliko klassisessa Scitexissä noin ruippa MHz-luku? Siis hitaampi kellotaajuus kun aikansa Macissä? Käyttämässäni reprossa oli Scitex-"järkkä". H: 3000 FIM/tunti. Metriä lähemmäksi ei saanut mennä.
Itse aloitin Digital Darkroom -nimisellä ohjelmalla, joka oli markkinakunkku ennen Photoshopin valta-aikaa Macissa. Ohjelmakehitys hyytyi siihen, että tekijät eivät uskoneet värikuviin(!). Se tuki vain mustavalkokuvia ja viimeisimmässä versiossa duotonea. Kuulostaa ehkä nuoremman polven korvissa uskomattomalta ratkaisulta, mutta niin se vaan oli - 80-luvun lopun DTP oli mustavalkoinen. CMYK-tulostuksen osasi silloin vain Quark, PM:iin tuki tuli myöhemmin, PC-versioon tosi myöhään (-94?)
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Viesti Kirjoittaja johku_ »
Biologinen ikä reilusti päällä kuudentoista, henkinen päälle kolmekymmentä ja se mistä olen oikeasti ylpeä on, että olen testien mukaan (ihan rehellisesti täytetty) 0 prosenttinen amis. Se jos mikä on hienoa 

-
Viesti Kirjoittaja jenni »
naiseltahan ei koskaan saa kysellä ikää, joten kierrän kysymyksen kertomalla tässä henkisen ikäni joka on erään testin mukaan jopa 16. että silleen... ;-)
-Onnellinen macin käyttäjä jo vuodesta 1987-
PowerMac G5 1.8 GHz 10.4.9
PowerMac G5 1.8 GHz 10.4.9
-
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Djooh, täällä olevia viestejä katsellessa tulee seuraavanlainen huomio:
Tietyntyyppisillä ihmisillä tää ikäkysymys menee niin, että teininä on tyytyväinen, kun vaikuttaa vanhemmalta; sitten kolmenkympin korvilla (ja jälkeen) alkaa olla tyytyväinen kun henkinen ikä on parissakympissä. Tunnustan kuuluvani mainittuun ryhmään (aiemminlinkitetyn testin mukaan henkinen ikäni olisi 21 :-) )
Tietyntyyppisillä ihmisillä tää ikäkysymys menee niin, että teininä on tyytyväinen, kun vaikuttaa vanhemmalta; sitten kolmenkympin korvilla (ja jälkeen) alkaa olla tyytyväinen kun henkinen ikä on parissakympissä. Tunnustan kuuluvani mainittuun ryhmään (aiemminlinkitetyn testin mukaan henkinen ikäni olisi 21 :-) )
– I'm just a stylus for hire, a Mac-inist for rent...
-
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
Ilman testiä todettu biologinen ikä on 45... Testin mukaan henkinen ikä 17... Hmm... minkä sille voi että Limp Bizkit ja Offspring kolahtaa lujempaa kuin Hector tai Taiska?
No jaa, aiemmat vastaajat luettelivat myös joitain muinaisia koneitaan. Minulla homma meni näin: 1982 Vic-20, samana vuonna Apple ][, sitten Apple //e ja vuonna 1984 Macintosh (ei siis vielä mikään supertehokas Fat-Mac saatikka Plussa!). Tuo eka mäkki oli yksi ensimmäisestä 26 kappaleen erästä, joka tuli Suomeen. Applen maahantuoja Grönblom lähetti ystävällisesti minulle Macin Ouluun. Tämä siksi, että olin menossa (ja meninkin) "Gröballe" töihin. Tuon ajan Apple-ihmisistä on ainakin Markku Jussila kovasti vielä mukana busineksessa.
Pari vuotta myöhemmin myin slaavilaisten kielten fontti-tulkitsijalle, HO-vakkarikirjoittajalle Juhani L:lle hänen ensimmäisen Mäccinsä. Pari vuotta tästä myöhemmin kävin HO-vakkarikirjoittaja Rahinan faijan kanssa (eli Junnu T:n kanssa) tutustumassa MacroMedian animaatiostudioihin San Fanciscossa.
Vanhojen Mac-käyttäjien piiri on siis aikamoinen "ankkalampi".
No jaa, aiemmat vastaajat luettelivat myös joitain muinaisia koneitaan. Minulla homma meni näin: 1982 Vic-20, samana vuonna Apple ][, sitten Apple //e ja vuonna 1984 Macintosh (ei siis vielä mikään supertehokas Fat-Mac saatikka Plussa!). Tuo eka mäkki oli yksi ensimmäisestä 26 kappaleen erästä, joka tuli Suomeen. Applen maahantuoja Grönblom lähetti ystävällisesti minulle Macin Ouluun. Tämä siksi, että olin menossa (ja meninkin) "Gröballe" töihin. Tuon ajan Apple-ihmisistä on ainakin Markku Jussila kovasti vielä mukana busineksessa.
Pari vuotta myöhemmin myin slaavilaisten kielten fontti-tulkitsijalle, HO-vakkarikirjoittajalle Juhani L:lle hänen ensimmäisen Mäccinsä. Pari vuotta tästä myöhemmin kävin HO-vakkarikirjoittaja Rahinan faijan kanssa (eli Junnu T:n kanssa) tutustumassa MacroMedian animaatiostudioihin San Fanciscossa.
Vanhojen Mac-käyttäjien piiri on siis aikamoinen "ankkalampi".
It's pining for the fiords!
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka