Macbookin näytön epätasainen taustavalo
Keskustelua kannettavista
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Macbookin näytön epätasainen taustavalo
Viesti Kirjoittaja kmikko »
Onko kokemusta macbookin näytön epätasaisesta kirkkaudesta? Olen jo pidemmän aikaa huomannut näytön vasemmassa alakulmassa olevan tummempaa kuin muualla näytössä. Katselukulmat tuntuvat olevan aika onnettomat; näyttöä on katseltava keskeltä (tai tässä tapauksessa vasemmalta) ja korkeustasossakin juuri oikeasta kulmasta, jotta mitään vääristymiä ei syntyisi. Vasen kulma on muuta aluetta tummempi, ei paljon, mutta kuitenkin häiritsevästi. Tähän auttaa se, että katson näyttöä vaaka-akselilla hieman vasemmalta puolelta, joka korjaa ongelman. Ei kait katselukulmat pitäisi olla niin surkeat, että näyttöä pitää katsella muutaman cm:n tarkkuudella oikeasta kulmasta, jotta koko näytön alue olisi symmetrinen!? Näyttö kuitenkin on vain se n. 13" niin ei luulisi tällaista ongelmaa olevan... Kait tuo pitää huoltoon laittaa ennenkuin takuu loppuu vai onko tämä ongelma vai vain ominaisuus? Muuten näyttö on kyllä mielestäni hyvälaatuinen (värit, tarkkuus yms.).
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Ei tuollaista tummentumaa kaikissa malleissa ole. Yhdessä mallissa näin tutulla pientä aallonomaista ryppyä, joka näkyi vain tietystä kulmasta katsottaessa. Kyseessä on valmistusvirhe kuten varmaan sinunkin tapauksessa. Kaikki eivät tällaisia virheitä edes huomaa, joten saattaa joutua hieman tappelemaan huollossa... Riippuu liikkeestä.
-
Viesti Kirjoittaja susie »
Minä kirjoittelin parisen viikkoa (?) sitten omasta MacBookistani, jonka näytön alareuna oli ihan järkyttävän paljon vaaleampi kuin yläreuna. Vein ensin huoltoon, mutta sitten tajusin soittaa suoraan Applelle ja sainkin sieltä vihreää valoa vaihtokoneelle. Uuden Bookin näytössä on jonkinasteista epätasaisuutta, mutta ei sen kummempaa kuin läppäreissä yleensä. Katselukulmakin oli siinä ekassa koneessani tosi suppea, tässä uudessa parempi. Soita Applelle?
-
Viesti Kirjoittaja omppa »
Kaikissa Macbookeissa, mitä olen tsekkaillut kaupassa ja nyt yhtä muutaman kuukauden kotona, tollainen "täydellinen" katselukulma on todella kapea. Lisäks tyyppivika tuntuu olevan tummentunut oikea alakulma. Mitä väreihin tulee, niin MBn näytön väriavaruus ei tosiaan ole kovin laaja. Kiiltävä pinta saa kyllä aikaan kirkkaamma värit ja syvemmän mustan.
Pitää kuitenkin muistaa, että Macbook on harrastelijakäyttöön tarkoitettu edullinen läppäri. Itseäni ei noi "ominaisuudet" häiritse. Mun mielestä tämä glossy-näyttö on hyvä surffailuun ja vaikka leffojen katsomiseen.
Pitää kuitenkin muistaa, että Macbook on harrastelijakäyttöön tarkoitettu edullinen läppäri. Itseäni ei noi "ominaisuudet" häiritse. Mun mielestä tämä glossy-näyttö on hyvä surffailuun ja vaikka leffojen katsomiseen.
-
Viesti Kirjoittaja susie »
Ai niin, piti sanoa että siinä ekassa, vaihtoon menneessä MacBookissa oli sellainen vika, että kun sen kalibroi Eye1-laitteella ja softalla (kokeilin useampaan otteeseen ja eri asetuksilla), lopputulos oli järkyttävä, läpitunkevan magenta. Tämä nykyinen kalibroitui heti nätisti. Jotain vikaa siinä siis todella oli.
-
Viesti Kirjoittaja omppa »
Huh, mä en oo onnistunut kalibroimaan omaani Eyeonella.. ajattelin että gamut on liian surkea tms. kun tyssää kesken kaiken. Testasin täydellä kirkkaudella ja sit pari pykälää alemmalla. Pitäisköhän munkin soittaa huoltoon.. en mä silti mitään oikeaa vikaa tosta näytöstä löydä.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka