Itse vastasin tällä kertaa Lapin kulta. Jostain syystä olen huomannut, että tuo lempiolut vaihtuu aina muutaman kuukauden välein.
EDIT: Nyt sitten alkoi suu napsamaan näitä lukiessa..
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Viesti Kirjoittaja Jeqqu »
Viesti Kirjoittaja K4 »
Viesti Kirjoittaja Maza »
Ja kun olosuhteet ovat kaksiasteinen olut muovisessa Lapin Kulta -tuopissa meluisan kadun varrella muovituolissa hanskat kädessä, niin ei se olut mitään nystyröitä hiero.K4 kirjoitti:Itse makua enemmänhän meikäläisessä keskikaljassa nimittäin maistuvat ainakin lämpötila, nautiskeluolosuhteet sekä etiketti ja tarjoiluastia.
Viesti Kirjoittaja maxima »
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Aika huonoja testihenkilöitä. Pepsissä ja Colassa on aivan selvä makuero, varsinkin jos niitä maistaa peräkkäin. En osaa sanoa erottaisinko kumpaa lasiini olen saanut, mutta peräkkäin maistettuna kyllä. Jos niitä kahta ei erota toisistaan niin on makuhermoissa jotain vikaa.vinouma kirjoitti:Nalleolut maistuu meikäläiselle. Makutesteistä: kolme ihmistä, joista kaikki hehkutti erottavansa Pepsin Coca~colasta, arvasivat kaikki väärin. Ihan samaa lientä, vain etiketti vaihtuu.
Viesti Kirjoittaja Lare »
Ei ole. Eräs panimomestari totesi, että jos teet muuta kuin vaaleaa lageria, niin eipä juuri mene kaupaksi.iJiiHaa kirjoitti:Itse asiassa uskon, että suomalaisilla panimoilla on salaliitto: kustannustehokkuuden vuoksi ne valmistavat samaa olutta, makuerot ovat mainosten luomia mielikuvia.
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Kiitti vaan!TheKraken kirjoitti:Aika huonoja testihenkilöitä. Pepsissä ja Colassa on aivan selvä makuero, varsinkin jos niitä maistaa peräkkäin.
Hankalahan noita on yrittää muille kuvaillavinouma kirjoitti:Kiitti vaan!TheKraken kirjoitti:Aika huonoja testihenkilöitä. Pepsissä ja Colassa on aivan selvä makuero, varsinkin jos niitä maistaa peräkkäin.Minä en ainakaan osaa sanoa kumpi on kumpaa, vaikka joisin perätysten. Olen kuullut, että Coca-cola olisi himpun makeampaa, mutta en usko siihen. Oluista osaan erottaa ainakin karhun ja vaalean kukon, testattu on.
Viesti Kirjoittaja alucard »
pepsissä on enemmän sokeria. mutta kyllä ne toisistaa erottaa, ainakin tälläisen minunlaiseni lisäainesokerilitkuriippuvaiset.vinouma kirjoitti:Kiitti vaan!TheKraken kirjoitti:Aika huonoja testihenkilöitä. Pepsissä ja Colassa on aivan selvä makuero, varsinkin jos niitä maistaa peräkkäin.Minä en ainakaan osaa sanoa kumpi on kumpaa, vaikka joisin perätysten. Olen kuullut, että Coca-cola olisi himpun makeampaa, mutta en usko siihen. Oluista osaan erottaa ainakin karhun ja vaalean kukon, testattu on.
/V
Viesti Kirjoittaja MarQ »
tota mie olen aina ihmetelly. että miks? tosin onko muut kun koff voittanu?TheKraken kirjoitti:Tämän täytynee olla jonkinlainen kansainvälinen salaliitto, koska suomalaiset lagerit ovat usein voittaneet palkintoja
Noita vaaleita lagereita on todella paljon, näistä suosikki on pilsner. Saisivat nämä suurpanimot ottaa Laitilan Wirvoitusjuomatehtaasta mallia ja ruveta panemaan kunnolla humaloitua pilsneriä. Aura-olut oli aikoinaan hyvinkin runsaasti humaloitu, nykyversion resepti muutettiin vastaamaan nykypäivän makua. Pskat, sanon minä. Isot panimot ja varottaja ovat pakottaneet tähän "suomalaiseen makuun". Pienet panimot eivät pysty kilpailemaan hinnoilla, koska liittyminen Palpaan on kallis ja pantittomissa pulloissa sekä tölkeissä on (tölkkien osalta perusteeton) haittavero. Tämä pätee myös tuontioluisiin, haittavero nostaa hinnan korkeaksi. Onneksi tölkkien verotus on alenemaan päin ja laadukkaita tsekkiläisiä premium-oluita saa jo lähes Koffin hinnalla.Lare kirjoitti: Eräs panimomestari totesi, että jos teet muuta kuin vaaleaa lageria, niin eipä juuri mene kaupaksi.
Ne on varmasti jotain laatupalkintoja, ei ne mitään makupalkintojakaan voi olla.MarQ kirjoitti:tota mie olen aina ihmetelly. että miks? tosin onko muut kun koff voittanu?TheKraken kirjoitti:Tämän täytynee olla jonkinlainen kansainvälinen salaliitto, koska suomalaiset lagerit ovat usein voittaneet palkintoja
Itsellä on siinä mielessä vähän oma lehmä ojassa, että koffilla on tullut töissä oltua ja muutenkin aikalailla verissä on porin oluttehdas. Mutta kyllä kun noita heidän sisäisiä lehtiään lueskelee, niin harvemmin siellä ei jotain juttua olisi, että siellä ja täällä olutfestareilla on mukavasti taas pärjätty. Kai niistä siis joku tykkääMaza kirjoitti:Ne on varmasti jotain laatupalkintoja, ei ne mitään makupalkintojakaan voi olla.MarQ kirjoitti:tota mie olen aina ihmetelly. että miks? tosin onko muut kun koff voittanu?TheKraken kirjoitti:Tämän täytynee olla jonkinlainen kansainvälinen salaliitto, koska suomalaiset lagerit ovat usein voittaneet palkintoja
Viesti Kirjoittaja ompputetteri »
kyllä minä ainakin huomaan eron, sen verran ronkeliturpa olen-Scorpio- kirjoitti:Mutta niinhän se menee että, kukaan ei maistaisi eroja jos Lappari olisi vaikka karhun pullossa, tai kaikki ilman etikettejä, jos laitat karjalaa sandelsin pulloon niin se on sandelsia.
En tiedä millä myrkyillä olet makuaistisi pilannut, mutta ehkä isoin makuero minusta löytyy juuri nimenomaan lapparin ja karhun väliltä. Olvin ja lapparin välillä ei enää niin iso, mutta kyllä nekin erottaa.-Scorpio- kirjoitti:Mutta niinhän se menee että, kukaan ei maistaisi eroja jos Lappari olisi vaikka karhun pullossa, tai kaikki ilman etikettejä, jos laitat karjalaa sandelsin pulloon niin se on sandelsia.