Onko kokemuksia kenelläkään, kuinka Apple suhtautuu takuuaikana kuoren halkeamiseen? Ei ole pudonnut tai mitään päälle mätkähtänyt. Kannessa, lähellä halkeamaa on pieni miltei huomaamaton pullistuma. Outo juttu...
Kuva halkeamasta:
Viimeksi muokannut skin, 20.5.2007 klo 15.53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
skin kirjoitti:Onko kokemuksia kenelläkään, kuinka Apple suhtautuu takuuaikana kuoren halkeamiseen? Ei ole pudonnut tai mitään päälle mätkähtänyt. Kannessa, lähellä halkeamaa on pieni miltei huomaamaton pullistuma. Outo juttu...
En tiedä, miten Apple suhtautuu asiaan, mutta et ole ainoa, jonka MacBookin kuoreen on tullut murtumia:
Tuntuu olevan kuori aika huokoista muovia. Oma koneeni on 1,5kk vanha ja jo aivan täynnä pieniä naarmuja vaikka kone on nököttänyt käytännössä samoilla sijoillaan koko ajan.
Eiköhän tuosta tule juttua pian, jos huomaavat halkeilut valmistusvirheeksi. Sitä odotellessa voi tietenkin ottaa yhteyttä jälleenmyyjiin ja tiedustella asiaa.
Itse ottaisin tuossa tapauksessa ainakin yhteyttä appleen. Sillä tuo on applen takuu asia jos konetta ei ole käsitelty huonosti. Ainakin kannattaa yrittää ja pyytää applelta todella hyvä selitys jos ei muuta
Mac Pro 2.8GHz Quad-Core|16Gt|1Tt|Ati 5870 1Gt |MB early(2007)|iPad Wi-Fi+3G 64Gb |iPhone 3G 8Gb
vinouma kirjoitti:Tuntuu olevan kuori aika huokoista muovia. Oma koneeni on 1,5kk vanha ja jo aivan täynnä pieniä naarmuja vaikka kone on nököttänyt käytännössä samoilla sijoillaan koko ajan.
/V
Macbook naarmuuntuu, pelkästään kun siihen katsoo. Oireeseen on onneksi lääke :-) Kiillotusaine.
Ei tollasen pikkuhalkeaman takia kannata tuota kotelo-osaa viedä vaihdettavaksi. Huoltoon vaan ja pikaliimaa kehiin 8) Ja soon kuin uusi.
Viimeksi muokannut Jonkkis, 20.5.2007 klo 20.04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mac Mini Core2Duo 1.83 GHz | iPod 5G | HTC Desire HD | Wacom Bamboo ym random sälää...
Itse on kerran pakettiin mukkaan iKlearia, kun piti saada hinta täyteen (tuli pari pientä heräteostosta mukaan...). Ihan käypää ainettahan tuo. Varmasti löytyy reippaasti halvemmalla samaa kamaa, mutta hyvää tuo on. Puhdistaa ja pistää kiiltämään. Works.
Itselleni on ilmestynyt myös halkeama alaoikeaan-kulmaan etupaneelin kohdalle ja myös pieni pullistuma siellä. Kone ei ole pudonnut eikä muutakaan tapahtunut...
Kysymykset järjestyksessä:
1. Saanko vaihdettua koneen
2. Onkohan kone mahdollista vaihtaa uuteen MacbookProhon jos maksan väliä?
3. Olen laittanut 160 gigasen kovon, ja jostain luin että pitää olla alkuperäinen koneessa jos vie takuuhuoltoon. Sama hommako?
Tape80 kirjoitti:Itselleni on ilmestynyt myös halkeama alaoikeaan-kulmaan etupaneelin kohdalle ja myös pieni pullistuma siellä. Kone ei ole pudonnut eikä muutakaan tapahtunut...
3. Olen laittanut 160 gigasen kovon, ja jostain luin että pitää olla alkuperäinen koneessa jos vie takuuhuoltoon. Sama hommako?
Tape80 kirjoitti:Itselleni on ilmestynyt myös halkeama alaoikeaan-kulmaan etupaneelin kohdalle ja myös pieni pullistuma siellä. Kone ei ole pudonnut eikä muutakaan tapahtunut...
1. Tuskin, vaihtavat vain kuoren
2. ei onnistu, itse tuota kerran kyselin.
3. tuo kovon vaihto on laillista, muistaakseni mutta jos mitään ei ole mennyt sen yhteydessä rikki, niin tuskin mitään vaikutusta
Miten pitkään kone on huollossa jos kuori vaihdetaan? Periaatteessa minuä tarvitsen konetta koko ajan töissä joten en kauheasti haluaisi erota tästä pitkäksi aikaa..
Miten pitkään kone on huollossa jos kuori vaihdetaan? Periaatteessa minuä tarvitsen konetta koko ajan töissä joten en kauheasti haluaisi erota tästä pitkäksi aikaa..
jos viet koneen paikanpäälle, niin varmaan parista päivästä viikkoon.. postin/matkahuollon välityksellä saattaa mennä parikin viikkoa
mutta jos joudut tekemään töitä sillä, niin soita suoraan applen omaan tukinumeroon ja sovi siellä, nimittäin saat ainakin jonkinlaisen korvauksen tuosta
jos viet koneen paikanpäälle, niin varmaan parista päivästä viikkoon.. postin/matkahuollon välityksellä saattaa mennä parikin viikkoa
mutta jos joudut tekemään töitä sillä, niin soita suoraan applen omaan tukinumeroon ja sovi siellä, nimittäin saat ainakin jonkinlaisen korvauksen tuosta
Kone takuukorjattu ja homma sujui niin kuin lupasivatkin . Sain myös vanhan kuoren mukaan, joka onkin hyvä "varakuori", sillä sehän sisältää näppäimistön ja trackpadin!!
Miekin löysin halkeaman topcasesta (se on vaihdettu viime joulukuussa), tosin mulla meni takuu ja tuun hollannista pois vasta 10 päivän päästä. Onkohan tämä nyt sitte tässä?
Joitain mäkkejä ollut. iBook -> MacBook ->iMac + 3G iPhone Elisan liittymällä
lemantra kirjoitti:Miekin löysin halkeaman topcasesta (se on vaihdettu viime joulukuussa), tosin mulla meni takuu ja tuun hollannista pois vasta 10 päivän päästä. Onkohan tämä nyt sitte tässä?
monissa paikoissa annetaan korjaamoilta vielä erillinen työtakuu, joka saattaa vaihdella kuukauden ja puolen vuoden välillä.. Jos toi siis on siellä huoltoreissun aikana tai pian sen jälkeen ilmentyny, suosittelen olemaan Appleen tai sinne huoltoon yhteydessä..
Muussa tapauksessa taitaa ikäväkyllä homma olla taputeltu
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
lemantra kirjoitti:Miekin löysin halkeaman topcasesta (se on vaihdettu viime joulukuussa), tosin mulla meni takuu ja tuun hollannista pois vasta 10 päivän päästä. Onkohan tämä nyt sitte tässä?
monissa paikoissa annetaan korjaamoilta vielä erillinen työtakuu, joka saattaa vaihdella kuukauden ja puolen vuoden välillä.. Jos toi siis on siellä huoltoreissun aikana tai pian sen jälkeen ilmentyny, suosittelen olemaan Appleen tai sinne huoltoon yhteydessä..
No, tää topcase on näköjään muutenki vähä pois paikoiltaan ku tarkemmin tutkii ja näyttöki näköjään vinossa. Laitan kampusdataan viestiä ja rukoilen heinäsirkkaa.
No, tää topcase on näköjään muutenki vähä pois paikoiltaan ku tarkemmin tutkii ja näyttöki näköjään vinossa. Laitan kampusdataan viestiä ja rukoilen heinäsirkkaa.
Hoho!! Kylläpä sain hyvää palvelua, nimittäin lupasivat tilata mulle uuen top casen, vaihtaa sen myöhemmin. Menee takuuseen, joka loppuu tänään