iPhoto ja kuvien teettäminen netin kautta
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoto ja kuvien teettäminen netin kautta
Viesti Kirjoittaja Hero71 »
Olen luonut kansion X jossa on kaikki kuvat jotka pitäisi kehittää. Verkon kautta yritän kuvia lähettää. Ohjelma johon kuvat siirretään tunnistaa iPhotossa olevat kansiot, mutta ei sitä kansiota jonka olen tätä varten tehnyt. Eli firman ohjelma tunnistaa 2004, 2005 jne rulla 8 rulla 7 jne mutta ei sitä kansiota jossa kuvat odottavat. Mitä teen väärin?

Mini 1,5ghz, 1gb, 80gb, superdrive
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Korjausta tuohon!Maza kirjoitti:Missä tämä kansio on? iPhotossa? Koitapa tehdä vaikka työpöydälle kansio, johon raahaat vedostettavat kuvat iPhotosta. Tämän kansion luulisi löytyvän.
Älä raahaa. Vaan valitse Arkisto -> Vie.
Jos raahaat kuvien mahdolliset muokkaukset ei siirry mukana. Tuon "Vie"-valikon kautta ne tulevat mukana.
-
Joo, siis se kansio oli siellä iPhotossa.
Mulla on ruotsinkielinen käyttis. Olen nyt siis tehnyt seuraavaa: arkiv ja exportera ja sieltä valitsin siis työpöytä. Nyt ne kaikki kuvat on yksitellen työpöydällä/ näytölä. Oliko se tarkoitus?
Se kansio oli sinistettynä silloin kun exporterasin ne mutta se ei siirtänyt kansiota vaan kaikki yksitellen.
Mulla on ruotsinkielinen käyttis. Olen nyt siis tehnyt seuraavaa: arkiv ja exportera ja sieltä valitsin siis työpöytä. Nyt ne kaikki kuvat on yksitellen työpöydällä/ näytölä. Oliko se tarkoitus?
Se kansio oli sinistettynä silloin kun exporterasin ne mutta se ei siirtänyt kansiota vaan kaikki yksitellen.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Mitä sää höpötät? Kyllä mulla rajatut kuvat siirtyvät muokattuina, kun raahaa iPhotosta.TheKraken kirjoitti:Korjausta tuohon!Maza kirjoitti:Missä tämä kansio on? iPhotossa? Koitapa tehdä vaikka työpöydälle kansio, johon raahaat vedostettavat kuvat iPhotosta. Tämän kansion luulisi löytyvän.
Älä raahaa. Vaan valitse Arkisto -> Vie.
Jos raahaat kuvien mahdolliset muokkaukset ei siirry mukana. Tuon "Vie"-valikon kautta ne tulevat mukana.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Tässä useamman kerran nyt testannut ja ei vaan itsellä siirry noin. Jos esim. olen iPhotolla kääntänyt kuvaa 90 astetta tai vastaavaa ja sitten raahaan sen, niin se on edelleen niin päin kuin alkuperäinen EXIF sille kertoo.Maza kirjoitti:Mitä sää höpötät? Kyllä mulla rajatut kuvat siirtyvät muokattuina, kun raahaa iPhotosta.
EDIT: Eikä siirry rajaukset eikä mitkään muutkaan muokkaukset. Aina ollut näin. Muistan sitä useasti kironneeni.
-
No niin kiitos neuvosta! Ranne kipeenä poistin kaikki ysittäiset kuvat näytöltä ja nyt on kansio työpöydällä jossa lukee "Maj 2007" sisältää 71 kuvaa. Ja nyt avasin sitten tuon ELgigantenin ohjelman ja se löytää kivasti tuon kansion työpöydältä. Nyt kun valitsen sen ja painan öppna niin sehän aukeaa siihen ja taas pitäisi siis kaikki 71 siirtää manuaalisesti tuohon ohjelmaan. Eli koko kansio ei siirry, sitä ei voi esim. raahata koska ohjelma ei tue toimintoa (vaikka mac-versio). Onko ehdotuksia? Vaikee tietysti neuvoo kun ei näe tuota ohjelmaa.... Kiitos tähän astisesta! ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
No on se kumma. Kun mäkin ihan varta vasten testasin, etten ihan hulluja laukois. Rajasin ja raahasin, käänsin ja raahasin. Ja kyl se muokattu kuva vaan työpöydälle tulee. Mahtaisko iPhoto 06 olla avainsana tässä, mulla on tämä uusin versio.TheKraken kirjoitti:Tässä useamman kerran nyt testannut ja ei vaan itsellä siirry noin. Jos esim. olen iPhotolla kääntänyt kuvaa 90 astetta tai vastaavaa ja sitten raahaan sen, niin se on edelleen niin päin kuin alkuperäinen EXIF sille kertoo.Maza kirjoitti:Mitä sää höpötät? Kyllä mulla rajatut kuvat siirtyvät muokattuina, kun raahaa iPhotosta.
EDIT: Eikä siirry rajaukset eikä mitkään muutkaan muokkaukset. Aina ollut näin. Muistan sitä useasti kironneeni.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Kun täällä aiheen vierestä olen jauhanut, otin asiakseni ihan testata tuota ohjelmaa. Melko Windows, sanoisin. Kansiota ei tosiaankaan pysty valitsemaan, mutta kansion sisällä voi valita kaikki kuvat painamalla komento-a tai sitten yksittäisiä kuvia komento pohjassa klikkaillen. Ja sitten "Öppna". Siitä vasemmaltahan (Bildval) ne kuvat voi sitten raahata Inköpskorgiin. Ja komento-a valitsee taas ensin kaikki kuvat.Hero71 kirjoitti: Eli koko kansio ei siirry, sitä ei voi esim. raahata koska ohjelma ei tue toimintoa (vaikka mac-versio). Onko ehdotuksia? Vaikee tietysti neuvoo kun ei näe tuota ohjelmaa.... Kiitos tähän astisesta!
-
Ihan sama iPhoto 06 löytyy täältäkinMaza kirjoitti:No on se kumma. Kun mäkin ihan varta vasten testasin, etten ihan hulluja laukois. Rajasin ja raahasin, käänsin ja raahasin. Ja kyl se muokattu kuva vaan työpöydälle tulee. Mahtaisko iPhoto 06 olla avainsana tässä, mulla on tämä uusin versio.TheKraken kirjoitti:Tässä useamman kerran nyt testannut ja ei vaan itsellä siirry noin. Jos esim. olen iPhotolla kääntänyt kuvaa 90 astetta tai vastaavaa ja sitten raahaan sen, niin se on edelleen niin päin kuin alkuperäinen EXIF sille kertoo.Maza kirjoitti:Mitä sää höpötät? Kyllä mulla rajatut kuvat siirtyvät muokattuina, kun raahaa iPhotosta.

No johan on omituista. Olen tähän asti luullut, että kyseessä on ominaisuus. Muistelisin tälläkin palstalla joskus asiaa muidenkin ihmetelleen etten ihan yksin tämän kanssa ole (kai?). Minulla on myös kaikki päivitykset asennettuna.
EDIT: Avaanpa oman topicin tuonne Ohjelmat-alueelle.
-
ELgiganten, Gigantin palvelu. Tuollahan se lukee. (http://asp06.photoprintit.de/microsite/5025/index.php)harri kirjoitti:Ja kerrotko vielä mistä tulostuslafkasta ja siirtosoftasta on kyse.
-Harri
-
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka