Hei
Nyt olisi asiantuntevat neuvot tarpeen. Olen ostamassa sähkörumpusettiä, ihka ensimmäistä sellaista. Setillä ei saisi olla hintaa 500 euroa enempää. Joten sen puolesta ei kovin montaa vaihtoehtoa jää.
Onko kenelläkään kokemuksia sähkörummuista? Suosituksia? Neuvoja mitä kannattaa ottaa huomioon (siis muuta kuin hinta)?
Sähkörummut
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Sähkörummut
Viesti Kirjoittaja Jansko »
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Jos tulevat lähelle Maccia, ei sähkörumpujen omalla modulilla ole niin paljoa väliä, vaan padien ja pedaalien laadulla ennemminkin. Midillä modulista Macciin ja soundit tietokoneesta. Omat kokemukset on että yksi Rolandin hi-hat-pedaali alkaa olla poljettu noin kolmessa vuodessa siihen kuntoon, että uutta jo kaipaa.
Bassorummun pedaalikin lähestyy loppusuoraa.
Ketju vuodelta 2004: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=35361, ehkä jotain on muuttunut tällä välin. Ainakin hinnat on tulleet jonkin verran alas.
Bassorummun pedaalikin lähestyy loppusuoraa.
Ketju vuodelta 2004: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=35361, ehkä jotain on muuttunut tällä välin. Ainakin hinnat on tulleet jonkin verran alas.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Viesti Kirjoittaja HS »
Jos 500 euroa on budjetti, niin lähtisin katsomaan käytettyjä. Milleniumit on aikalailla ainoat, mitä saisit uutena ja niitä en kyllä hankkisi. Jotain toista merkkiä (joka näyttää ihan Milleniumilta) olen nähnyt uutena Suomessa alle 500:n, mutta pädit oli niin äänekkäitä, että naapurit häiriintyy. Rolandin TD3 tai ehkä jopa vanhempaa TD6-settiä voisi saada jo aika lähelle 500:aa käytettynä. Yamahan dtxploreria saa myös takuulla 500:aan, mutta itse olen tykännyt soundin ja tatsin takia enemän rolandeista.
-
Kiitos hyvistä vinkeistä. Onko tosiaan niin että Milleniumit ovat äänekkäitä? Olen juuri katsellut Millenium rumpuja. Onkohan noissa paljonkin eroa (MPS-300 / MPS-200 / MPS-100) laadun ja äänekkyyden puolesta? Rummut eivät missään tapauksessa saisi olla äänekkäitä, koska asun kerrostalossa enkä halua saada häätöä niiden takia.
-
-
Viesti Kirjoittaja art-turku »
Itse olen hommannut käytettynä, mutta rummut on kyllä osoittautuneet huonolaatuisiksi, piuhat ei pysy kiinni ja äänenvoimakkuudet ovat päin pläsiä vaikka miten säätäis. Mutta nuo ei varmaan ole kaikkien mallien ongelmia.
Mutta luulen että hyvät rummut sitten kans maksaa ainakin yli ton 500 euron...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
MacBook Pro 2.4 GHz C2D + Mac OS X 10.6.8
-
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Useimmista saa midinä ulos. Siinä juurikin se idea perussoittelun lisäksi. Monet "studioi" niin että itse rummut muodostuu noista midirummuista joihin soundit koneesta tai moduleista mutta pellit vedetään oikeasti audiona samaan aikaan audioraidoille. Todella nopeasti syntyy kelpojälkeä.
-
Viesti Kirjoittaja kamelisko »
Joo älä osta huonoja sähkörumpuja. Ja kyllä, kaikista sähkiksistä saa MIDI:n ulos. Itellä on Rolandin TD6-KV-setti. Soundit on ihan suht. ok, mutta kun laittaa MIDI-piuhaa koneelle ja koneelta Drummer Superiorin päälle niin soundit on huimasti paremmat. Ja EzDrummerhan on saman valmistajan simppelimpi softa. Kyllä toimii. Omalla iMacilla latenssi on olematon. Rummuissa kriittinen juttu.
Sanoisin että käytetty TD3 voisi olla valintasi. Voisi saada 500€:lla. TD6:ssa on paljon enemmän säätömahdollisuuksia ja tuplatriggerit joka rummussa (TD3:sa on samat pädit mutta aivo tukee tomeissa vain yksiä triggereitä)
Sanoisin että käytetty TD3 voisi olla valintasi. Voisi saada 500€:lla. TD6:ssa on paljon enemmän säätömahdollisuuksia ja tuplatriggerit joka rummussa (TD3:sa on samat pädit mutta aivo tukee tomeissa vain yksiä triggereitä)
-
Kiitos kamelisko hyvistä vinkeistä.
Minulla oli tarkoituskin laittaa rummut MIDI:llä kiinni Maciin. Taidan kallistua Rolandin suuntaan. Kannattaa maksaa hieman enemmän, niin saa kerralla kunnon setin. Jos jollakin on tiedossa myytävänä oleva Rolandin setti, niin laittakaa ihmeessä minulle PM:ää tulemaan. Voisin käydä jopa noutamassa n.100 km etäisyydellä Helsingistä.
Minulla oli tarkoituskin laittaa rummut MIDI:llä kiinni Maciin. Taidan kallistua Rolandin suuntaan. Kannattaa maksaa hieman enemmän, niin saa kerralla kunnon setin. Jos jollakin on tiedossa myytävänä oleva Rolandin setti, niin laittakaa ihmeessä minulle PM:ää tulemaan. Voisin käydä jopa noutamassa n.100 km etäisyydellä Helsingistä.
-
Sähkörummut
Viesti Kirjoittaja micrasound »
Ostin Eastone PDK-8X:n, pikkasen piti tuunata herkkyyttä lisää mutta nyt perusbiitit pelittää hyvin.4 padia, bassari, haitsupoljin, Crash, Ride ja Hihat kaikki siistissä freimissä, säädöt ok. MIDI, Stereo ja phones out. Mukavaa tässä on että tässä on treenausbiisejä sisäänrakennettuna plus muuta pientä kikkaa.
Eihän nää padit mitään oikeita kannuja ole mutta toimii hintaansa nähden hyvin, erinomainen kerrostalokäytössä. Kysäise Into-Luthman tai heidän jakeluketjulta.
t .mika
Eihän nää padit mitään oikeita kannuja ole mutta toimii hintaansa nähden hyvin, erinomainen kerrostalokäytössä. Kysäise Into-Luthman tai heidän jakeluketjulta.
t .mika
-
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka