Perimmäisten kysymysten äärellä.
Keskustelua kannettavista
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Perimmäisten kysymysten äärellä.
Viesti Kirjoittaja fotomik »
No niin. Nyt sen aika on tullut.
Firman tili pullistelee rahaa ja käsky tuli, se MacBookPro on ostettava.
Sanokaas nyt ihan suoraan että onko se täysin naurettavaa ostaa NYT, tänään, kun tietää tuon WWDC:n olevan ihan kulman takana? Kun siellähän nämä päivittyy varmasti, eikös vaan?
Normaalisti odottaisin kiltisti, mutta sillä pitäisi pystyä työskentelemään mahdollisesti jo ennen sitä 11.6-päivämäärää. Mahdollisesti, mutta ei välttämättä.
Kun nyt on vielä kyseessä Windowsista siirtyvä käyttäjä, niin ei ihan edellisenä päivänä ennen kuvauskeikkaa kehtaisi ekaa kertaa käynnistää konetta, vaan pieni opettelujakso kai on oltava?
Jenkeissä kai (tai näin luin) on Apple sen verran höveli että jos kahden viikon kuluessa ostopäivästä kone päivittyy niin se vaihdetaan. Vai liekö sekin vain netin myyttejä?
Kertokaa nyt mitä hittoa mie teen?
Firman tili pullistelee rahaa ja käsky tuli, se MacBookPro on ostettava.
Sanokaas nyt ihan suoraan että onko se täysin naurettavaa ostaa NYT, tänään, kun tietää tuon WWDC:n olevan ihan kulman takana? Kun siellähän nämä päivittyy varmasti, eikös vaan?
Normaalisti odottaisin kiltisti, mutta sillä pitäisi pystyä työskentelemään mahdollisesti jo ennen sitä 11.6-päivämäärää. Mahdollisesti, mutta ei välttämättä.
Kun nyt on vielä kyseessä Windowsista siirtyvä käyttäjä, niin ei ihan edellisenä päivänä ennen kuvauskeikkaa kehtaisi ekaa kertaa käynnistää konetta, vaan pieni opettelujakso kai on oltava?
Jenkeissä kai (tai näin luin) on Apple sen verran höveli että jos kahden viikon kuluessa ostopäivästä kone päivittyy niin se vaihdetaan. Vai liekö sekin vain netin myyttejä?
Kertokaa nyt mitä hittoa mie teen?
-
Viesti Kirjoittaja Toveri Kaimapoikani »
Jos tuo työkäyttöön tulee ja tarvitset sitä aktiivikäytössä enne kesäkuun loppua niin osta nyt kun tarvitset. Todennäköistä (huom. EI varmaa) on että MBP päivittyy viimeistään tuon WWDCn yhteydessä mutta koneen toimitus kestää luultavasti viikon tai kaksi, eli voi hyvin olla ettet konetta saa ennen kesäkuun loppua (näin siis jos tilaat heti päivityksen jäljeen). Suomessa tuskin kukaan vaihtaa konetta uuteen... Tiedän jopa tapauksen että tyyppi osti vanhan mallin koneen täyteen hintaan samana päivänä kun kone (1. sukupolven MB) päivittyi.
-
-
Ei varmaan huono idea...
Kyllähän se varmasti harmittaa jos/kun kone päivittyy heti oston jälkeen (maksoin muuten omasta MBP:stä +2500€, arvaa harmittiko kun päivitty melkein heti ja hinta putos) mutta facta on sekin että ei töitä voi oikeen siirtää. Ei mua ainakaan pitemmän päälle oo harmittanut ton hankinta ja näin kevyessä käytössä siinä on konetta vielä vuosiksi.
Eli mun "virallinen" mielipide on että jos kone tulee työkäyttöön ja sitä tarvitaan NYT niin osta nyt... Mutta jos kone tulee harrastekäyttöön ja varsinaista kiirettä ei ole niin päivitykset kannattaa odottaa. Ja kuten täälläkin on jo usein todettu, "koskaan ei ole oikea aika ostaa tekniikaa"...
Kyllähän se varmasti harmittaa jos/kun kone päivittyy heti oston jälkeen (maksoin muuten omasta MBP:stä +2500€, arvaa harmittiko kun päivitty melkein heti ja hinta putos) mutta facta on sekin että ei töitä voi oikeen siirtää. Ei mua ainakaan pitemmän päälle oo harmittanut ton hankinta ja näin kevyessä käytössä siinä on konetta vielä vuosiksi.
Eli mun "virallinen" mielipide on että jos kone tulee työkäyttöön ja sitä tarvitaan NYT niin osta nyt... Mutta jos kone tulee harrastekäyttöön ja varsinaista kiirettä ei ole niin päivitykset kannattaa odottaa. Ja kuten täälläkin on jo usein todettu, "koskaan ei ole oikea aika ostaa tekniikaa"...
-
Viesti Kirjoittaja fotomik »
Tosin jotkut ajat on vielä huonompia...Toveri Kaimapoikani kirjoitti:Ja kuten täälläkin on jo usein todettu, "koskaan ei ole oikea aika ostaa tekniikaa"...
Nojoo, kuten tuossa aiemmin toisessa threadissä totesin, niin ainakin tällä teollani varmistan hyvän mielen kaikille jotka pystyy odottamaan ton kolme viikkoa, saavatpahan kunnollisen koneen sitten. Uhrituli kutsuu siis.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Osta pois, ei sitä huomaakaan kun on taas puolivuotta tai jotain mennyt ja taas tulee uudet koneet. Oma 1 Ghz:n PowerBook on neljä ja puolivuotta vanha malli ja pelaa ainakin vielä paremmin kuin uutena. Ellei akun loppumista lasketa. Ja toimii siis kuvankäsittely/taitto/www-koodauskoneena.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Olet kyllä ihan jäljillä tässä. Ei sitä tiikeriäkään moni uskaltanut (mukaanlukien minä) asentaa kuin vasta 10.4.3:n kohdillakide- kirjoitti:Voi Leopardin ensimmäinen versio olla niin buginen ettei sitä kannata heti työkoneeseen pukata, jos meinaa töitäkin tehdä...

Nyt kyllä olen luultavasti heti hyökkäämässä kaupoille, kävi miten kävi

-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Tiikeri oli buginen aluksi, mutta bugit korjattiin kiitettävän nopeaan tahtiin. Eikä silloin mitään suurempia ongelmia ollut, jotain pikkujuttuja. Silti kannattaa pelata varman päälle. Ei menetä mitään, kun antaa muiden ajaa uusi käyttis sisään ja löytää mahdolliset ongelmat. Jos haluaa päästä uuden makuun, kannattaa pyöritellä vaikka ulkoiselta levyltä Leopardia – tai kokonaan toisella koneella.
edit. Itse olen kyllä ensimmäisten joukossa ottamassa Leopardia käyttöön! 8)
edit. Itse olen kyllä ensimmäisten joukossa ottamassa Leopardia käyttöön! 8)
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Mistä olet sen onnistunut ekana jakelupäivänä saamaan? Viimeksihän täällä tiikeriä venailtiin viikkotolkulla?MacFinn kirjoitti:10.2, 10.3, 10.4 asennettu ensimmäisenä jakelupäivänä. Ja 10.5 menee samaan tahtiin, hetkeäkään epäröimättä.
Eikä ole tarvinnut koskaan harmitella, että tuli niin tehtyä.

-
Ei ne bugit löydy / korjaannu jos 10.5sta ei kukaan käytä...kide- kirjoitti:Voi Leopardin ensimmäinen versio olla niin buginen ettei sitä kannata heti työkoneeseen pukata, jos meinaa töitäkin tehdä...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pistän lepardin koneeseen heti kun on varaa päivittää mini samalla...
EDIT: oli muuten mun "the number of the beast"
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka