Moro!
Tilasin Elisalta muuttumattoman IP:n josta sain vahvistuksen. Ilmoitin IP:n työpaikalle jossa annettin luvat "tulla sisään". Ainoa vaan että yhteys ei toimi firmaan. Kotona on WLAN, jossa kaksi konetta MINI ja Ibook. Molemmat koneet antavat saman IP:n kun käyn tarkistamassa sen yrityksen sivulla, osoite täsmää Elisan varmentaman IP:n kanssa.
Kuulemma PC:llä toimii kun vain laittaa, näin sanottiiin Elisalla, siitä kun on mulle hyvin vähän apua.
Elisalla sanottiin myös että kiinteä IP voi olla vain yhdessä laitteessa, tarkoitetaanko tällä nyt tietokonetta vai Telewellin purkkia. Olen purkanut nyt kaikki suojaukset, joten tässä päässä ei mikään estele. Elisan sivulla piti käydä vahvistamassa IP sillä koneella jolla haluaa sitä käyttää. Vahvistin sen kannettavalla.
Kenelläkään mitään neuvoa mistä aloittaa ongelman purkaminen, konetta en PC:hen vaihda!!!
Kiitos!
PS. Olen melko noviisi näiden kanssa, mutta perusteet hallitsen....
Kiinteä IP- Elisa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Kiinteä IP- Elisa
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Elisalle ja ulkomaailmalle näkyvä IP on eri kuin koneidesi IP:t. Kirjoittamalla terminaaliin "ifconfig" näet koneidesi IP:t (tai System preferences/network valikosta). Mistä päästään seuraavaan:Jussim kirjoitti:Tilasin Elisalta muuttumattoman IP:n josta sain vahvistuksen. Ilmoitin IP:n työpaikalle jossa annettin luvat "tulla sisään". Ainoa vaan että yhteys ei toimi firmaan. Kotona on WLAN, jossa kaksi konetta MINI ja Ibook. Molemmat koneet antavat saman IP:n kun käyn tarkistamassa sen yrityksen sivulla, osoite täsmää Elisan varmentaman IP:n kanssa.
Telewellin purkkisi tekee ilmeisesti Network Address Translation muunnoksen, jolloin IP on tällä purkilla ja tietokoneesi saavat niiden osoitteet DHCP:llä tuolta Telewelliltäsi.Jussim kirjoitti:Elisalla sanottiin myös että kiinteä IP voi olla vain yhdessä laitteessa, tarkoitetaanko tällä nyt tietokonetta vai Telewellin purkkia. Olen purkanut nyt kaikki suojaukset, joten tässä päässä ei mikään estele. Elisan sivulla piti käydä vahvistamassa IP sillä koneella jolla haluaa sitä käyttää. Vahvistin sen kannettavalla.
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
IP
Viesti Kirjoittaja Jussim »
Juu sen vielä tajusin että purkki on NATtaava ja että se jakaa koneille IP:t mielivaltaisesti tietyltä väliltä. Käsittääkseni nämä voivat vaihtua? Eli kiinteä osoite on annettu purkille ja nyt viikon ajan se on antanut samaa 88....alkuista IP:tä. Tämä IP on annettu työnantajalle joka on myöntänyt tälle oikeudet. Silti yhteys ei toimi. Sitä en enää tajunnut.
Pitäisikö koneessa tehdä jotain muutoksia asetuksiin? Tyhmä minä?
Pitäisikö koneessa tehdä jotain muutoksia asetuksiin? Tyhmä minä?

Memento Mori
-
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka