Uusia vikoja ilmestyy kokoajan. Kohta pitää viedä huoltoon kunhan ehdin - onneksi applecare löytyy.
No, tarpeeksi vikoja kun kertyy niin kohta saat MacBook Pron joko ilman tai muodokasta korvausta vastaan...
No tänään vein powerbook g4:ni humaciin. Luettelin 5eri ongelmia laitteesta. Siellä ystävällinen myyjä suositteli minua ottamaan yhteyttä suoraan appleen ja antoi yhden henkilön nimeä. Illalla klo n.19 soitin appleen (irlantiin asti ) sieltä vastattiin ja sanoi että uusi kone on tulossa vaik puhelu kesti alle 10min. Totta puhuen yllätyin kovasti enkä osannut odottaa tätä!
Odotellaanpa milloin uusi macbook pro tulee Kiitos repe
Uusia vikoja ilmestyy kokoajan. Kohta pitää viedä huoltoon kunhan ehdin - onneksi applecare löytyy.
No, tarpeeksi vikoja kun kertyy niin kohta saat MacBook Pron joko ilman tai muodokasta korvausta vastaan...
No tänään vein powerbook g4:ni humaciin. Luettelin 5eri ongelmia laitteesta. Siellä ystävällinen myyjä suositteli minua ottamaan yhteyttä suoraan appleen ja antoi yhden henkilön nimeä. Illalla klo n.19 soitin appleen (irlantiin asti ) sieltä vastattiin ja sanoi että uusi kone on tulossa vaik puhelu kesti alle 10min. Totta puhuen yllätyin kovasti enkä osannut odottaa tätä!
Totta puhuen palvelu ylitti minunkin rehelliset odotukseni, muistini mukaan MacFinn joutui maksamaan muodokkaan summan uudesta masiinastaan, mutta siitähän on jo aikaa ja Applehan panostaa palveluun näköjään aika mukavasti nowadays. Onneksi olkoon ja olepa hyvä!
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
masiaro kirjoitti:
Totta puhuen palvelu ylitti minunkin rehelliset odotukseni, muistini mukaan MacFinn joutui maksamaan muodokkaan summan uudesta masiinastaan, mutta siitähän on jo aikaa ja Applehan panostaa palveluun näköjään aika mukavasti nowadays. Onneksi olkoon ja olepa hyvä!
Mulla olisi pari kysymystä
1. kannattaako ottaa 2,16ghz vai 2,33ghz koneen? 2,33ghz -kone saa lisämaksun vastaan.
2. powerbookissani on 1gt keskusmuistia, toinen niistä on alkuperäinen ja toinen on lisätty. Kannattaako mun jättää molemmat muistikampat vai ottaa yhden pois kun palautan powerbookin valmistajalle?
1. kannattaako ottaa 2,16ghz vai 2,33ghz koneen? 2,33ghz -kone saa lisämaksun vastaan.
2. powerbookissani on 1gt keskusmuistia, toinen niistä on alkuperäinen ja toinen on lisätty. Kannattaako mun jättää molemmat muistikampat vai ottaa yhden pois kun palautan powerbookin valmistajalle?
1. Kumpi itestä tuntuu paremmalta. Normaalikäytössä et eroa huomaa, mutta jos jotain rendaus yms. hommia teet, niin silloin ero näkyy, mutta silloinkin hyvin vähän.
2. Ota ihmeessä toinen pois ja myy se veke. Saat jokusen euron lapaseen. Turha sitä nyt applelle on omia muistejaan lähetellä!
1. Kumpi itestä tuntuu paremmalta. Normaalikäytössä et eroa huomaa, mutta jos jotain rendaus yms. hommia teet, niin silloin ero näkyy, mutta silloinkin hyvin vähän.
2. Ota ihmeessä toinen pois ja myy se veke. Saat jokusen euron lapaseen. Turha sitä nyt applelle on omia muistejaan lähetellä!
Tuskin kukaan haluaa sitä 512mb palikkaa kun melkein kaikki tarvitsevat sitä enempää löytyykö mistään ohjeita muistipalikan poistamiseen?
Ja vielä tuli mieleen, osaako kukaan sanoa mites tuo uuden koneen takuusta? Kun tää powerbookin applecare-takuu loppuu marraskuussa, niin loppuuko silloin myös macbook pro-koneen takuuta? :O
Repe Ruutikallo kirjoitti:
1. Riippuu tasan siitä paljonko perivät lisämaksua. Tässä tullaan nyt siihen mainitsemaani muodokkaaseen korvaukseen.
2. Ahneus on kuulemma ruma piirre, mutta en usko että Apple sua kiittää jos jätät oman kampasi koneen sisään. Eli tietysti otat sen pois ja myyt. Sitä saamallasi 20-30 eurolla vetää pihalla tai parvekkeella kunnon lärvit ja voi tarjota juhlan kunniaksi (siitähän tässä on kysymys!) vielä kaverillekin.
masiaro kirjoitti:Ja vielä tuli mieleen, osaako kukaan sanoa mites tuo uuden koneen takuusta? Kun tää powerbookin applecare-takuu loppuu marraskuussa, niin loppuuko silloin myös macbook pro-koneen takuuta? :O
Niin, kuis o? Ja voiko uuteen koneeseen hommata Apple Caren? MacFinni, ollaanko Porissa hereillä jo?
Tietysti se AC:n numerokin osais vastata näihin ihan sutjakasti...
Periaatteessa saamasi uusi kone on kuitenkin vain takuukorjattu eikä uusi kone, vaikka se ei olekaan korjattu vaan uusi kone. Comprendo?
Viimeksi muokannut Repe Ruutikallo, 26.5.2007 klo 13.39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masiaro kirjoitti:
1. Riippuu tasan siitä paljonko perivät lisämaksua. Tässä tullaan nyt siihen mainitsemaani muodokkaaseen korvaukseen.
2. Ahneus on kuulemma ruma piirre, mutta en usko että Apple sua kiittää jos jätät oman kampasi koneen sisään. Eli tietysti otat sen pois ja myyt. Sitä saamallasi 20-30 eurolla vetää pihalla tai parvekkeella kunnon lärvit ja voi tarjota juhlan kunniaksi (siitähän tässä on kysymys!) vielä kaverillekin.
Just yritin avata pohjassa oleva luukkua mutta onnistumatta. Pitää sit hankkia todella pieni risti-ruuvia
masiaro kirjoitti:Just yritin avata pohjassa oleva luukkua mutta onnistumatta. Pitää sit hankkia todella pieni risti-ruuvia
Kodin Ykkösessä oli pienipäinen satsi 1 euron. Riittänee...
Riittänee ainakin ruuvinkantojen hajottamiseen suunnilleen sinnepäin toleroitujen työkalujen avulla. 1 eurolla ei saa edes yhtä oikeasti kunnollista ruuvimeisseliä, saatika sitten kokonaista sarjaa..
masiaro kirjoitti:Just yritin avata pohjassa oleva luukkua mutta onnistumatta. Pitää sit hankkia todella pieni risti-ruuvia
Riittänee ainakin ruuvinkantojen hajottamiseen suunnilleen sinnepäin toleroitujen työkalujen avulla. 1 eurolla ei saa edes yhtä oikeasti kunnollista ruuvimeisseliä, saatika sitten kokonaista sarjaa..
Ja itse olen huomannut, että Applen insinöörit tykkää ruuvit vääntää niin tiukkaan, että tosiaan saa olla laadukas väänninsarja, ettei niitä kantoja (tai meisseleitä) pilaa.
Esim. nuo näppiksen sisällä olevat ruuvit, ei siis nuo takakannen torxit, ovat niin tiukassa että väänsin yhden meisselin mutkalle. Mighty Mousen avaaminen vaati kanssa meisselin vääntöä leathermanilla, että sain tarpeeksi vääntöä.
Äläs ny. On noilla ja vastaavilla halpiksilla auottu useampikin läppärinruuvi rikkomatta koskaan mitään. Ei hyttysiä välttämättä kannata ampua tykillä. Tietysti jos sinä olet noilla hajottanut ruuveja en sitä voi valheeksi väittää, mutta minä en ole.
Itse ehkä myös ottaisin tuosta välimaastosta vaihtoehdon Kyllä macbook on ihan asiallinen paketti, mutta tuo laatu hiukan ehkä arveluttaa. Akkuongelma on melko anteeksiannettava, kun tuohan on yleistä monilla merkeillä. Vain ajoittain toimiva oikea kaiutin ja hiukan vinoon asennettu näyttö tuovat vähän semmoisen "koskakohan tämä laukeaa käsiin" -tunnelman. Täytyy kyllä sekin muistaa, että minulla on melko aikaisen vaiheen koneita.
jos tällä koneella pärjään vielä vuodenkin ilman suurempia ongelmia, niin olen ihan tyytyväinen ja seuraavakin kone (läppäri) on mac
Dukez kirjoitti:Vain ajoittain toimiva oikea kaiutin ja hiukan vinoon asennettu näyttö tuovat vähän semmoisen "koskakohan tämä laukeaa käsiin" -tunnelman.
Koeta hoidattaa nuo takuuna, eiväthän ne ole mitään ominaisuuksia sentään!
Dukez kirjoitti:Vain ajoittain toimiva oikea kaiutin ja hiukan vinoon asennettu näyttö tuovat vähän semmoisen "koskakohan tämä laukeaa käsiin" -tunnelman.
Koeta hoidattaa nuo takuuna, eiväthän ne ole mitään ominaisuuksia sentään!
Tuon näytön huomasin jo melkein heti kun koneen sain (viime kesänä) ja seuraavan kerran vasta viime viikolla, joten ei suurta haittaa 8) en edes huollossa muistanut mainita
ja noista kajareista ei muutenkaan kestä mitään kuunnella, niin olkoot jälleenmyyntimielessä toki korjaisin, mutta luultavasti käytän koneen "loppuun"
Suurin syy laiskuuteen varmasti se, ettei huoltoa ole ihan naapurissa
Itellä macbook pro vasta toista kuukautta, eikä ongelmia ole juurikaan ollut. Ainoa minkä voi mainita, on se, että firefoxin jouduin heittään mäkeen kun se jumitti koko ajan, välillä ihan jopa koko konettakin. Toki tämä vika firefoxissa nimenomaan, ei koneessa.
Sain tänään uusi MacBook Pro powerbookin tilalle. Erittäin nopeaa toimintaa! Ilmoitin asiasta vasta perjantaina, ja maanantaina mulle ilmoitettiin että uusi kone on noudettavissa Humac Ruoholahdesta. Aivan mahtava kone ja paljon nopeampi kuin edellinen kone Paitsi hiiri on huono, pitää ostaa tilalle paremman bluetooth-hiiriä (nykyinen on joku mighty mouse)
masiaro kirjoitti:Nyt käytän dellin hiirtä, kursori liikuu paremmin kuin se mighty mouse. eräs ystäväni epäilee että sekin on viallinen.. pöh mullapas huono onni
Jos se siis nyki ja pätki, niin ei sen niin kuulu tehdä. Jos se taas oli liian sukkela tai hidas, niin se on vaan asetuksista
masiaro kirjoitti:Nyt käytän dellin hiirtä, kursori liikuu paremmin kuin se mighty mouse. eräs ystäväni epäilee että sekin on viallinen.. pöh mullapas huono onni
Jos se siis nyki ja pätki, niin ei sen niin kuulu tehdä. Jos se taas oli liian sukkela tai hidas, niin se on vaan asetuksista
Ei kuulu aiheeseen, mutta kyselen tässä kun on ollut puhetta Mighty Mousesta. Eli onko Bluetooth-versio painavampi kuin langallinen?
Ei se nyki eikä pätki.. Vaan semmoista.. Yritän tässä selittää mitä tarkoitan... Siis kun siirryn hiirellä johonkin pieneen alueeseen esim selaimen Edellinen-nuoli-merkkiin mutta hiiri ei pysähdy siihen heti vaikka lakkaan koskemasta hiirtä vaan liikuu sen ohi hieman.. TOSI ärsyttävä! sama juttu pc:n puolellakin.
Niinkuin viive 0,2sek.. häiritsee mua aina.. vaikea käyttää photoshopia ja indesigniä :/