Käyttiksen uudelleen asennus
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
18 viestiä
• Sivu 1/1
-
Käyttiksen uudelleen asennus
Viesti Kirjoittaja temej80 »
Olen päätynyt muutamien takaiskujen myötä asentamaan käyttöjärjestelmän uudestaan.
Kuinka olisi fiksua toimia?
Tarkoituksena olisi säilyttää iTunesin biisit ja iPhoton kuvat. Myös muita tiedostoja pitäisi saada pelastettua, dokumenttejä, muutama ohjelmapaketti (.dmg tiedostoja) jne..
PC puolella olen asennusten kanssa jonkun verran aikoinaan toiminut. Toimisiko kovalevyn osiointi taktiikka, vai mikä olisi paras ja kivuttomin tyyli?
Kuinka olisi fiksua toimia?
Tarkoituksena olisi säilyttää iTunesin biisit ja iPhoton kuvat. Myös muita tiedostoja pitäisi saada pelastettua, dokumenttejä, muutama ohjelmapaketti (.dmg tiedostoja) jne..
PC puolella olen asennusten kanssa jonkun verran aikoinaan toiminut. Toimisiko kovalevyn osiointi taktiikka, vai mikä olisi paras ja kivuttomin tyyli?
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Paat levyn sisään ja klikkaat työpöydälle aukeavaa Asennuskuvaketta. Kone käynnistyy uudestaan, painelet nextiä muutaman kerran ja meet juomaan sumppia.
Kaikki tiedot säästyy. OS X ei edelleenkään ole windows
Erikseen pitää asennuksessa valita jos tahtoo vanhoista tiedoistaan eroon.
Kaikki tiedot säästyy. OS X ei edelleenkään ole windows

Erikseen pitää asennuksessa valita jos tahtoo vanhoista tiedoistaan eroon.
-
-
Wou.. kuulostaa todelta hyvältä.
Vielä pikku täsmentävä kysymys. Mulla on ollut todellakin tän quicktime playerin kanssa ongelmia, kuva on pätkinyt jne. Mietin vain jo ennakkoon että jos uudelleen asennus ei autakkaan kyseiseen ongelmaan, niin mitäs sitten? Onko mahdollista että uudelleen asennus jättää myös ns."pätkimistä aiheuttavat" asetukset voimaan?
Vielä pikku täsmentävä kysymys. Mulla on ollut todellakin tän quicktime playerin kanssa ongelmia, kuva on pätkinyt jne. Mietin vain jo ennakkoon että jos uudelleen asennus ei autakkaan kyseiseen ongelmaan, niin mitäs sitten? Onko mahdollista että uudelleen asennus jättää myös ns."pätkimistä aiheuttavat" asetukset voimaan?
-
Olen koittanu puida asiaa jo tovin
: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 675#328675
Ja temppuina olen koittanut mainmenun putsaus toimintoja, flip4macin ja quicktime playerin uudelleen asennusta, monien ohjelmien poistoa. Kaikkien poistojen ja asennusten jälkeen olen käyttänyt mainmenua ja varmuudeksi macin omaa oikeuksien korjaus työkalua.
Ja nyt olen huomannut että kone ei mene nukkumaan vaikka asetukset niin pistäisikin. Power napista vasta uinahtaa.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ja temppuina olen koittanut mainmenun putsaus toimintoja, flip4macin ja quicktime playerin uudelleen asennusta, monien ohjelmien poistoa. Kaikkien poistojen ja asennusten jälkeen olen käyttänyt mainmenua ja varmuudeksi macin omaa oikeuksien korjaus työkalua.
Ja nyt olen huomannut että kone ei mene nukkumaan vaikka asetukset niin pistäisikin. Power napista vasta uinahtaa.
Viimeksi muokannut temej80, 30.5.2007 klo 20.04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
-
Kyllähän se jonninverran. Sen saa tosin vapautettua heti asennuksen jälkeen.temej80 kirjoitti:Aloin vielä miettimään että kuinkahan paljon tämä asennuksessa tehtävä arkistointi tms. tarvitsee tyhjää tilaa kovalevyltä?
En tarkkaa osaa sanoa, mutta kerros paljon on levyllä kokoa ja tilaa, niin annetaan valistunut arvaus

-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Asennus onnistuu oikein hyvin "päälle asentamalla", jolloin tosiaan kaikki omat asetuksesi ja tiedostosi säilyvät. Muistaakseni jäsen MacFinn oli käyttiksensä päivitellyt jo jostain 10.1:sta lähtien tuolla menetelmällä, ja hyvin kuuluu toimivan. Toki aina kannattaa kaiken varalta ottaa varmuuskopiot ennen asennusrumbaan ryhtymistä, vaikka äärimmäisen harvoin mikään pieleen meneekään.
Jos ei halua asentaa Leopardia Tiikerin päälle, niin hyvä vaihtoehto on hankkia ulkoinen FireWire-liitännällä varustettu kovalevy, ottaa Tiikeristä klooni sinne, asentaa koneelle "puhdas" Leopardi, ja sitten siirtää Siirtymisapuri-ohjelmalla kaikki tarpeellinen ulkoiselta kovolta Leopardiin. Helppoa ja vaivatonta.![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jos ei halua asentaa Leopardia Tiikerin päälle, niin hyvä vaihtoehto on hankkia ulkoinen FireWire-liitännällä varustettu kovalevy, ottaa Tiikeristä klooni sinne, asentaa koneelle "puhdas" Leopardi, ja sitten siirtää Siirtymisapuri-ohjelmalla kaikki tarpeellinen ulkoiselta kovolta Leopardiin. Helppoa ja vaivatonta.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Niin, itsehän en ollut tuolloin vielä jäsen..Lare kirjoitti:Hö. Tämä palsta ei ole enää entisensä. Vuosi sitten olisit saanut vihaisen kuittauksen että OS X ei ole Windows. Vai miten se meni?
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
-
Kyllä minä tuota kuittailen nykyäänkin tällaisiin. Tosin hymiön kera ja sen jälkeen seikkaperäinen selitys miksi näin ei oleLare kirjoitti:Hö. Tämä palsta ei ole enää entisensä. Vuosi sitten olisit saanut vihaisen kuittauksen että OS X ei ole Windows. Vai miten se meni?

18 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka