Hmmm, kuullostaa erittäin lupaavalta, pitänee heti maanantaina kipaista hakemassa tuollainen.jp^_^ kirjoitti:Elgato eyetv DVB-T stick tänään ostettu. Asustan alueella jolla on huono digiTV-peitto.
Kuva ei näkynyt aluksi lainkaan. En lannistunut vaan kävin ostamassa sähköliikkeestä alta 10e hintaisen signaalin vahvistimen ja puikkasin tämän säälittävän lyijykynän kokoisin antennin siihen kiinni ja ikkunaluukusta pihalle roikkumaan. Sitten säädin valikoista progressive scannin päälle (kuluttaa enemmän CPU:ta, mutta minulla sitä riittää).
Kuva on nyt tarkka ja kaikki kanavat löytyvät.
Voimakkaat tuulenpuuskat aiheuttavat kuvaan häiriötä, koska antenni roikkuu vapaasti ikkunasta pihalla. Pienellä lisäsäädöllä tästä saa varmasti häiriöttömän. Olen TODELLA tyytyväinen.
Miglia TV Mini
-
Viesti Kirjoittaja Lebako »
http://www.twitter.com/lebako
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Laita se antennimagneetti johonkin peltiin kiinni niin signaali paranee.jp^_^ kirjoitti:Elgato eyetv DVB-T stick tänään ostettu. Asustan alueella jolla on huono digiTV-peitto.
Kuva ei näkynyt aluksi lainkaan. En lannistunut vaan kävin ostamassa sähköliikkeestä alta 10e hintaisen signaalin vahvistimen ja puikkasin tämän säälittävän lyijykynän kokoisin antennin siihen kiinni ja ikkunaluukusta pihalle roikkumaan. Sitten säädin valikoista progressive scannin päälle (kuluttaa enemmän CPU:ta, mutta minulla sitä riittää).
Kuva on nyt tarkka ja kaikki kanavat löytyvät.
Voimakkaat tuulenpuuskat aiheuttavat kuvaan häiriötä, koska antenni roikkuu vapaasti ikkunasta pihalla. Pienellä lisäsäädöllä tästä saa varmasti häiriöttömän. Olen TODELLA tyytyväinen.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Juu, mutta eikös tää ole enempi analoogisen vastaanoton murhe?tkt kirjoitti:Verkkovirralla toimivista antenneista voi lähinnä sanoa, että sisäänrakennettu vahvistin vahvistaa myös kohinaa.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja jp^_^ »
Aluksi olikin peltisessä ikkunalaudassa kiinni. Kuvaa ei näkynyt lainkaan. Pudotin antennin vahingossa ikkunalaudalta roikkumaan ilmaan kaapelin varassa. Poks huippu kuva!
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Oikeassa olet, jossain määrissä se silti on myös digitaalisen murhe, mutta monessa tapauksessa ei.Repe Ruutikallo kirjoitti:Juu, mutta eikös tää ole enempi analoogisen vastaanoton murhe?tkt kirjoitti:Verkkovirralla toimivista antenneista voi lähinnä sanoa, että sisäänrakennettu vahvistin vahvistaa myös kohinaa.
Se vahvistaa myös kohinaa, mutta monelle digivastaanottimelle parempi signaali on vahva mutta kohinainen, kuin kohinaton, mutta hyvin heikko. Kuvanlaatuun se kohina ei vaikuta ellei sitä ole hyvin paljon ja tällöinkin se esiintyy "laatikoitumisena" eikä kohinana.
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Antennisijoitusta olen vaihdellut ympäri asuntoa liittämällä jatkojohdon tikkuantenniin. Kirjahyllyn päällä oli kohtalainen paikka, mutta se oli äärimmäisen herkkä sään vaihteluille. Antennia joutui siirtelemään muutamia millejä joka päivä. Tällä hetkellä antenni on omalla magneetillaan kiinni lämpöpatterin poistoputkessa. Signaali on nyt jatkuvasti 98-100 %.
--Ari
-
Tottakai vahvistin ei ole mikään ainoa autuaaksi tekevä vaihtoehto, mutta minulla se teki pätkivästä kuvasta täysin sujuvaa. Signaali heitteli alunperin 50-90 ja nyt se on pyöreä 100 koko ajan.tkt kirjoitti:Jos signaali-kohina -suhde on liian pieni, niin digitaalisen tv:n kuva ei näy. Silloin ei ole apua antennivahvistimista.
Antennisijoitusta olen vaihdellut ympäri asuntoa liittämällä jatkojohdon tikkuantenniin. Kirjahyllyn päällä oli kohtalainen paikka, mutta se oli äärimmäisen herkkä sään vaihteluille. Antennia joutui siirtelemään muutamia millejä joka päivä. Tällä hetkellä antenni on omalla magneetillaan kiinni lämpöpatterin poistoputkessa. Signaali on nyt jatkuvasti 98-100 %.
-
Tsekkasin siis asetuksista energy saver-osion, ja siellä olikin kone asetettu tilaan, jossa se ei mene koskaan nukkumaan. Olen 99% varma, että minä en tuota asetusta laittanut, joten voisiko olla että EyeTV on asettanut sen? Meneekö kone muilla nukkumaan normaalisti ajastetun nauhoituksen jälkeen, vai mitä?
-
Mulla toimii ihan normaalisti, eli kone herää kun nauhoitellaan ja nukkuu nätisti sen jälkeen.Lebako kirjoitti:Olen pariin otteeseen pistänyt EyeTV:n ajastukselle niin, että kone on ollut nukkumassa kun ajastus lähtee nauhoittamaan. Kaikki on toiminut hyvin, mutta jostain syystä kone ei ollut myöhemmin nukahtanut automaattisesti.
Tsekkasin siis asetuksista energy saver-osion, ja siellä olikin kone asetettu tilaan, jossa se ei mene koskaan nukkumaan. Olen 99% varma, että minä en tuota asetusta laittanut, joten voisiko olla että EyeTV on asettanut sen? Meneekö kone muilla nukkumaan normaalisti ajastetun nauhoituksen jälkeen, vai mitä?
Tietääkseni EyeTV:n ei pitäisi noihin asetuksiin kajota. Se vaan antaa koneelle "signaalia" että "Elä mene nukkumaan, teen hommia". Mutta mikäli se aina sen raksin laittaisi ruutuun, niin voi olla että vain joku bugi ollut ja että ensikerralla homma pelaa nätisti.
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Miglian TVDuo:a sai ainakin vielä tänään molemmista Helsingin Humaceista suoraan hyllystä. Tuotteiden mukana oli myös EyeTV 2 -ohjelma.nobu178 kirjoitti:Miglian tv-tuotteet ovat häipyneet Euroopan Apple Storesta. Ajattelin ostaa TVDuon, muttei taida onnistua
Itse haluaisin ostaa Miglian TVMinin, mutta sitä ei taida enää löytyä kuin käytettynä. (verkkokauppa tosin ilmoittaa sivullaan: maahantuojalla tai valmistajalla saatavuus: 10 kpl.)
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mutonxsiineyetv?Turmeric kirjoitti:Minä tilasin juuri Miglian TVMini Express Digital TV Tunerin Suomen Applestoresta hintaan 49,90 pluis pk. Niin ne hinnat vaan halpenee!
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja HarVen »
Kyllähän tuo edullinen on!Turmeric kirjoitti:Minä tilasin juuri Miglian TVMini Express Digital TV Tunerin Suomen Applestoresta hintaan 49,90 pluis pk. Niin ne hinnat vaan halpenee!
Mutta eipä siinä olekaan mukana Elgato'n EyeTV 2 -ohjelmaa,
vaan "The Tube Software", josta jo luin kokemuksia:
http://groups.google.com/group/uk.comp. ... a19a034d70
Toivottavasti tuo kuitenkin toimii paremmin kuin tuosta edellisestä voi lukea
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Elgato'n EyeTV 2 -ohjelma maksaakin sitten AppleStoressa 79,95 !
Mutta tuo nykyinen Miglian TVMini Express Digital TV Tuner onkin bundlattu tuon
Tube -ohjelman kanssa ja toimii dongelina, joten jonkin muun ohjelman
käyttö saattaa olla hankalaa

"man is part of nature – not technology"
-
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
Aion kyllä kokeilla toimiiko tikun kanssa sattumalta eyeTV 2 tai joku muu tv-softa.
Huomasin kyllä just ny että equinuxin omasta web-putiikista saa heidän oman tikkunsa + softan + Media Center-lisäsoftan hintaan 39.95 euroa plus postikulut Suomeen 12.50 euroa. Eli hintaan 52.45 saa mac-yhteensopivan tv-tikun. Koska equinux-shop on EU:n sisällä, ei tuotteesta myöskään mene tullia tai alvia.
-
Viesti Kirjoittaja HarVen »
että hätäratkaisuun on menty (verrattuna Elgaton ohjelmaan).
Toivottavasti Tube -ohjelmaa kehitetään vauhdilla ja saataisiin todellinen
vaihtoehto EyeTV:lle (tosin eivätpä taida jouten olla sielläkään).
Tube:sta ja TubeStick:stä on ollut täälläkin juttua eri ketjussa:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... sc&start=0
Ja onhan siitä Snadiomenan ensitestikin:
http://snadiomena.net/jutut/205
"man is part of nature – not technology"
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
Myös toimii 2.3.3:n kanssa. Se tikun mukana tullut TVTube-softa on ihan kökkö...hjalamari kirjoitti:TVMini Express + EyeTV 2.3.2 on skulannut hyvin alusta asti.luckyman kirjoitti:Tuo yhteensopivuus kyllä kiinnostaa (Miglia TVMini Express + EyeTV), löytyy nimittäin edellä mainittu softa jo koneelta...
Kerro Turmeric, kun saat testattua. Koskas laitteesi saapuu?
-
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Viesti Kirjoittaja jjm »
Digiboksissa taitaa olla erikoista softavikaa, jos JIM ei näy ja Nelonen ja muut näkyvät... Viritin ei osaa erotella läpi päästämiään (lopulta) bittejä, joten vastaanotto-ongelmat vaikuttavat koko kanavanippuun.Mikael K. kirjoitti:Sain eilen Elgaton EyeTV DDT:n ja jumppasin ympäri kämppää etsien signaalia. Ei löytynyt kovin helpolla. Ostin tänään antennin ja vahvistimen. Nyt näkyvät kaiketi kaikki kanavat. digiboksilla ei näy Jim vaikka se näkyy tikulla. MTV taas ei näy tikulla. Joensuu on näkyvyyden suhteen kenties hieman syrjässä...
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Boksi on kaapeliverkossa. Täytyy tarkistaa kanavat mitkä näkyvät. En ole vielä sisäistänyt boksin toimintaa. Se on Humax CX-FOX C II (jos tuo nyt oli tyyppimerkki). Se on ihan Windows, kun on kaatunut muutaman kerran kolmen kk:n aikana ja töpseli on pitänyt irrottaa, että laite on suostunut toimimaan. Ajoittain häviää tekstitys, kuva menee pikselimössöksi ja joskus kanavaa vaihtaessa ruutuun tulee teksti "kanava on salattu" vaikka kyseessä on peruskanavat.TheKraken kirjoitti:MTV:n ei kuulukaan näkyä tikulla, koska sitähän ei antenniverkossa lähetetä.
Taitaa olla se boksi siis kaapeliverkossa?
Huimaa tämä digitalisuus. Ennen oli katastrofi, jos YLE:n kanavissa oli vikaa. Nyt se on arkipäivää.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka