Hukkasin ilmeisesti muuton yhteydessä Powerbookkini Tiikerin asennuslevyn ja nyt kun haluaisin tyhjentää kovalevyn ja asentaa käyttöjärjestelmän uudestaan, olen hieman pulassa... Mitä minun kannattaisi tehdä? Saanko jostain uuden asennuslevyn ilmaiseksi vai pitääkö minun ostaa uusi käyttis?
Itse olen polttanut omistani kopioit. Originaalit on vintillä koneen pahvilaatikossa ja toiset on pöytälaatikossa
Pitää pelata varman päälle, kun kerran olen tulipalossa läjän tavaraa menettänyt.
Minä soittaisin huvikseni applelle ja kysyisin onko heiltä mahdollista saada esim. koneen sarjanumeroa vastaan tilattua johonkin alehintaan levyjä tms. Joku hämärä muistikuva on, että tällainen olisi mahdollista, mutta en ole varma.
Ainakin amerikan maalla apple on toimittanut koneen sarjanumeroa vastaan asennus medioita, hieman ovat nikotelleet asiasta mutta kannattaa varmastikkin soitella. Jonkun pienen korvauksen ottavat kyllä tuosta toimituksesta, olisiko ollut $20-30 en nyt muista tarkemmin.
Arkistoin/pelastan vanhoja Apple ][ & ///- laitteita,ohjelmistoja,lehtiä-Suomalaista Apple ][ & /// historiaa.
fiMUG ry:n jäsen. KansasFest & Apple ][ forever.http://finapple.hho.fi/finapple
baybay kirjoitti:Kiitoksia vastauksista! Itsekin mietin leopardia, mutta en ole varma ovatko erot sen ja tiger välillä tarpeeksi merkittäviä kattamaan sitä hintaa..
Varmaan turha kysymys, mutta kaverillani on macbook ja sen asennuslevyt..En varmaan voi sillä asentaa uudestaan Powerbookia?
baybay kirjoitti:Kiitoksia vastauksista! Itsekin mietin leopardia, mutta en ole varma ovatko erot sen ja tiger välillä tarpeeksi merkittäviä kattamaan sitä hintaa..
Varmaan turha kysymys, mutta kaverillani on macbook ja sen asennuslevyt..En varmaan voi sillä asentaa uudestaan Powerbookia?
Ei onnistu, Macbookin levyjä vo käyttää ainoastaan vuonna 2006 tai sen jälkeen ilmestyneiden koneiden uudelleenasentamiseen. Powerbookkia varten tarvitsisit jonkin ennen tuota julkaistun macin asennuslevyt, mieluusti tietenkin powerbookin.
Minä soittaisin huvikseni applelle ja kysyisin onko heiltä mahdollista saada esim. koneen sarjanumeroa vastaan tilattua johonkin alehintaan levyjä tms.
Mulle kävi täsmälleen samoin, eli hävitin kaikki levyt muuton yhteydessä. Apple olisi myynyt minulle uudet mediat hintaan 66 euroa ja risat. Jätin ostamatta ja sanoin imuroivani ne netistä mieluummin.
Täälläkin meni asennuslevy hukkaan, vain kotelo tallessa. OSX:n "huono" puoli on se, ettei sitä tarvitse asennella parin kuukauden välein uusiksi ja asennusmedia on sillä välin helppo hukata. Winukan levyt pysyi ennen muinoin paremmin tallessa kun järjestelmä tuli asennettua vähintään 5-6kk välein uusiksi.
Hyvä vinkki! Sapettaa! Aamupäivä meni konetta varmuuskopioidessa ja hain uuden 500-gigaisen levyn josta piti tulla uusi järjestelmälevy. Uusi Adobe CS3-paketti odottelee myös pöydän reunalla, mutta en varmasti sitä asenna ennen kuin Tiikeri löytyy ja saan puhtaan järjestelmän alle...