Eilen minulle tuli MacBook ja minä hätäsenä halusin päästä nopeasti käyttämään tätä...
No ongelma onkin seuraavanlainen: yritin täyttää kentät asianmukaisesti, mutta laitoin vahingossa koneen nimeksi oman nimeni.
Eli kysymys kuuluu, miten voin vaihtaa koneen nimen?
arma kirjoitti:Eilen minulle tuli MacBook ja minä hätäsenä halusin päästä nopeasti käyttämään tätä...
No ongelma onkin seuraavanlainen: yritin täyttää kentät asianmukaisesti, mutta laitoin vahingossa koneen nimeksi oman nimeni.
Järjestelmäasetukset –> Jako ja siellä ylhäällä näkyy kenttä Tietokoneen nimi...
arma kirjoitti:Eilen minulle tuli MacBook ja minä hätäsenä halusin päästä nopeasti käyttämään tätä...
Järjestelmäasetukset –> Jako ja siellä ylhäällä näkyy kenttä Tietokoneen nimi...
-jyrki
Ai niin : ja onnea MacBookista!
Kiitos avusta, kiitos onnitteluista ja kiitos nopeasta vastauksesta
Tyhmä kysymys koskien foorumin haku-toimintoa. Etsin vaikka aiheita hakusanalla ikonit. Haku antaa minulle listan topicceja, mutta miten pääsen kyseiseen viestiin, missä mainitaan ikoni-sana?
vinouma kirjoitti:Tyhmä kysymys koskien foorumin haku-toimintoa. Etsin vaikka aiheita hakusanalla ikonit. Haku antaa minulle listan topicceja, mutta miten pääsen kyseiseen viestiin, missä mainitaan ikoni-sana?
/V
Siellä alaosassa on valinta Näytä tulokset: [] Viestejä [] Aiheet valitse tuo Viestejä, niin haku näyttää tuloksissa vietit, jotka täsmäävät hakuun...
Jyre kirjoitti:
Siellä alaosassa on valinta Näytä tulokset: [] Viestejä [] Aiheet valitse tuo Viestejä, niin haku näyttää tuloksissa vietit, jotka täsmäävät hakuun...
-jyrki
EDIT: amanita, olit nopeampi
Heh, ehdin jo poistaa oman viesteni, kun sinulla oli hieman parempi ohje.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
miten toimii toi weather widgetti, tai toimiiko se jollakn? mulla se vaan olla möllöttää vaikka oon kaupungin valinnu ja asteet. netti on myös auki, muttei mitään tapahdu. jos tuo ei toimi, niin mikä oli linkki tuonne ilmatieteen widgettiin?
roketti kirjoitti:miten toimii toi weather widgetti, tai toimiiko se jollakn? mulla se vaan olla möllöttää vaikka oon kaupungin valinnu ja asteet. netti on myös auki, muttei mitään tapahdu. jos tuo ei toimi, niin mikä oli linkki tuonne ilmatieteen widgettiin?
miksi bluetooth yhteyden muodostus on alkanut tökkimään? kaikki asetukset ja scriptit laitettu ja aikaisemmin on normaalisti bluetootin kautta matkakaista wörkkiny, mutta nyt on viime aikoina alkanut esiintymään ongelmia. Kone ei yhdistä nettiin bt:n kautta, yrittää ja ilmoittaa sitten, että modeemi virhe? viimeksi nyt tänä aamuna. Käynnistin koneen uudestaan, niin sittten alkoi taas toimimaan, mutta eihän näin voi jatkua, että pitää buutata, notta kone nettiin kytkeytyisi bt:n kautta, mikä on?
roketti kirjoitti:miksi bluetooth yhteyden muodostus on alkanut tökkimään? kaikki asetukset ja scriptit laitettu ja aikaisemmin on normaalisti bluetootin kautta matkakaista wörkkiny, mutta nyt on viime aikoina alkanut esiintymään ongelmia. Kone ei yhdistä nettiin bt:n kautta, yrittää ja ilmoittaa sitten, että modeemi virhe? viimeksi nyt tänä aamuna. Käynnistin koneen uudestaan, niin sittten alkoi taas toimimaan, mutta eihän näin voi jatkua, että pitää buutata, notta kone nettiin kytkeytyisi bt:n kautta, mikä on?
Bluetooth ainakin itselläni harrastaa silloin tällöin 'sammuilua' ts. saattaa jumittaa konetta pahastikin.. Tästäkin on ollut keskustelua, kunhan vain muistaisi, missä Seuraavan kerran kun tuo tapahtuu, niin tutkailepas Console.log:a, joka löytyy helpoiten avaamalla ohjelman Konsoli (löytyy Lisäohjelmista) ja heitä vaikka tänne copy-pastena viimeisimmät tiedot (varsinkin ne, joissa lukee Bluetooth)
Anteeksi todellinen tyhmyyteni... Mutta kysyisin seuraavaa
Minulla on tälläinen ruma kovalevyn kuva:
Ja haluasin tälläsein MacBook kuvan tuon tilalle:
EDIT: Ja miks mulla tulee iTunesissa aina välillä tällänen:
Mitenköhän saisi pois, voiskohan se johtua siitä että asensin tämän (koitin asentaa now-playing scriptaa): http://brandon.fuller.name/archives/hac ... tunes/mac/
Mitenköhän ton vois poistaa
arma kirjoitti:Minulla on tälläinen ruma kovalevyn kuva:
<ruma kuva>
Ja haluasin tälläsein MacBook kuvan tuon tilalle:
<hieno kuva>
Etsi vaikka täältä tuollainen ikoni ja lataa se. Ikoninen vaihto on helppoa: Valitse ensin se ikoni (mikä tahansa tiedosto), jonka haluat ja paina omppu-c (kopioi). Valitse sitten muutettava tiedosto ja paina omppu-i (näytä tietoja), korosta vasemmassa ylänurkassa oleva kuva paina omppu-v (liitä).
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
arma kirjoitti:Ja miks mulla tulee iTunesissa aina välillä tällänen:
Mitenköhän saisi pois, voiskohan se johtua siitä että asensin tämän (koitin asentaa now-playing scriptaa): http://brandon.fuller.name/archives/hac ... tunes/mac/
Mitenköhän ton vois poistaa
Kokeilepas tutkia kansiota ~/Library/iTunes/iTunes Plug-ins. Suomikäyttiksessä löytyy kotikansio => Kirjasto => iTunes => iTunes Plug-ins. Poista sieltä tuolta softalta näyttävä tiedosto.
The Unarchiver tuo lisää tuettuja tiedostomuotoja OS X:n purkutoimintoon. Tai itse asiassa se rekisteröi nuo pakatut tiedostot itselleen. On toiminut erittäin hyvin, enkä muista enää, mitä OS X:n oma purkutoiminto tukee Ei ole tarvinnut miettiä, että millähän ohjelmalla tämänkin tiedoston saisi auki.
-jyrki
EDIT: Ja Internal Server Error... Mistähän tuo johtuu? PHP:stä yleensä, serverin configuraatiosta vaiko phpBB:stä?
vinouma kirjoitti:ITunes kysymys: Miten tuohon Cover Flow -näkymään saa raahattua ko. albumin kannet?
/V
Omppu G ja raahaat aukeavaan tilaan kyseisen kuvan. Ja ennen tätä kannattaa omppu A:lla valita kaikki levyn biisit, jotta kuvitus näkyy jokaisen kappaleen tiedoissa.
vinouma kirjoitti:ITunes kysymys: Miten tuohon Cover Flow -näkymään saa raahattua ko. albumin kannet?
/V
Omppu G ja raahaat aukeavaan tilaan kyseisen kuvan. Ja ennen tätä kannattaa omppu A:lla valita kaikki levyn biisit, jotta kuvitus näkyy jokaisen kappaleen tiedoissa.
Jos painaa omppu-A, se saattaa valita koko kirjaston.
"meidän nuorisoliigalainen Macpoika, taituri monessa Mac-meiningissä!" — amanita
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
Kiitos, toimii. Nyt pitäisi tietää, miten valitun kannen voi vaihtaa tai poistaa.