Haluan vain varmistaa että eikös tämä suomi laturi versio toimi yhtä hyvin skotlannissa, täytyy vain jokin adapteri hakea hongkongista/clasohlsonista ?
Viesti Kirjoittaja lasse.a83 »
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Yleensäkin kannatta testata ulkomailla oleskellessa kaikki sähköpistokkeet ennen niiden käyttöä, ainakin kalliimpien laitteiden ollessa kyseessä. Matkalle varaan aina kaksi sukkapuikkoa, joilla saa nopeasti selville seinästä tulevan virran laadun. Puikot vaan pistokkeisiin, ja joko äänen tai valon perusteella heti huomaa minkälaisesta verkosta on kyse. Jos väri vaihtelee, tai ääni rätisee helpohkon huomattavasti, ei kannata macciaan töpseliin kytkeä.Aaaron kirjoitti:Adaptereita saa varmasti paikan päältäkin, mutta sikäläiseen pistokkeeseen käy myös suomessa käytettävä tulppa, jos vain tökkää sinne alimpaan reikään yhtä aikaa esim. kynän tai ruuvimeisselin
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Koprostettakoot nyt tässä että tämä on hengenvaarallista, ja on kerrottu tässä huumori, eli pelleilymielessä.mikastus kirjoitti:Yleensäkin kannatta testata ulkomailla oleskellessa kaikki sähköpistokkeet ennen niiden käyttöä, ainakin kalliimpien laitteiden ollessa kyseessä. Matkalle varaan aina kaksi sukkapuikkoa, joilla saa nopeasti selville seinästä tulevan virran laadun. Puikot vaan pistokkeisiin, ja joko äänen tai valon perusteella heti huomaa minkälaisesta verkosta on kyse. Jos väri vaihtelee, tai ääni rätisee helpohkon huomattavasti, ei kannata macciaan töpseliin kytkeä.Aaaron kirjoitti:Adaptereita saa varmasti paikan päältäkin, mutta sikäläiseen pistokkeeseen käy myös suomessa käytettävä tulppa, jos vain tökkää sinne alimpaan reikään yhtä aikaa esim. kynän tai ruuvimeisselin
Mikäli säilyt testistä tajuissaan tahi hengissä, voit olla varma, että virta ei tule riittämään laadukkaaseen laitteeseesi. Jos et säily, niin hei - mitä väliä.
ja pakolliset8)
![]()
![]()
![]()
![]()
Viesti Kirjoittaja woodyho »
Kannattaa ostaa adapteripistoke jo Suomesta, sillä "suomi-britti"-adaptereita ei siellä ihan joka kaupasta löydä. Päinvastaisia, siis "britti-suomi"-mökkylöitä kyllä on runsaasti, niillehän on käyttöä, kun sikäläiset lähtevät manner-Eurooppaan lomailemaan.lasse.a83 kirjoitti:Yritin etti haulla mutta.... helpompi näin
Haluan vain varmistaa että eikös tämä suomi laturi versio toimi yhtä hyvin skotlannissa, täytyy vain jokin adapteri hakea hongkongista/clasohlsonista ?
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Viesti Kirjoittaja JHA »
Kyllähän Suomessakin voi oikein asennettuun pistorasiaan tunkea siihen vasemmanpuoleiseen reikään sukkapuikon terveyden siitä vähänkään heikentymättä mutta siltä varalta että sähkömiehellä on ollut heikompi päivä en suosittele kokeilemaan. Saattaa kirpaista jos vaihe on vedetty väärään nastaan..maxima kirjoitti:Kuulostaa terveeltä.Aaaron kirjoitti:jos vain tökkää sinne alimpaan reikään yhtä aikaa esim. kynän tai ruuvimeisselin
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Eikö siinä pitäisi tunkea molempiin sukkapuikot, että tuo kirpaisu toimisi? Minä kun olen ymmärtänyt, että sen virran pitäisi mennä jonnekin, jotta sukkapuikkohemmo toimisi vastuksena.JHA kirjoitti:Kyllähän Suomessakin voi oikein asennettuun pistorasiaan tunkea siihen vasemmanpuoleiseen reikään sukkapuikon terveyden siitä vähänkään heikentymättä mutta siltä varalta että sähkömiehellä on ollut heikompi päivä en suosittele kokeilemaan. Saattaa kirpaista jos vaihe on vedetty väärään nastaan..maxima kirjoitti:Kuulostaa terveeltä.Aaaron kirjoitti:jos vain tökkää sinne alimpaan reikään yhtä aikaa esim. kynän tai ruuvimeisselin
Viesti Kirjoittaja JHA »
No. Hyvällä tuurilla mikäli kenkäsi / lattiamateriaalisi toimii riittävänä eristeenä etkä satu nojaamaan seinään tai koskettamaan tiskipöytää saatat selvitä sen yhden puikon kanssa ilman ilkeää napsuaMacpoika kirjoitti: Eikö siinä pitäisi tunkea molempiin sukkapuikot, että tuo kirpaisu toimisi? Minä kun olen ymmärtänyt, että sen virran pitäisi mennä jonnekin, jotta sukkapuikkohemmo toimisi vastuksena.
Viesti Kirjoittaja Niksa »
Ei ainakaan pitäisi, mutta kuten JHA sanoi, meillä sähkömiehillä on välillä vähän heikompia päiviä...Aaaron kirjoitti:Mutta maadoitusrautoihin voit koskea vapaasti, josta siis tuossa minun ruuvimeisselitökkimisessäni oli kyse. Ei sieltä virtaa tule.
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Niin, siis töpselistä tulee vaihtovirtaa, mikä tarkoittaa sitä että virran suunta vaihtuu koko ajan, olisikohan se nyt sitten se 50 hertsiä, mikä yleensä on sähkölaitteissa ilmoitettu. Eli 50 kertaa sekunnissa sähkövirta muuttaa suuntaansa. Ei siis tarvita mitään "paluukanavaa" eli "plussa johdinta", kuten tasavirtalaitteessa tarvitaan.JHA kirjoitti:No. Hyvällä tuurilla mikäli kenkäsi / lattiamateriaalisi toimii riittävänä eristeenä etkä satu nojaamaan seinään tai koskettamaan tiskipöytää saatat selvitä sen yhden puikon kanssa ilman ilkeää napsuaMacpoika kirjoitti: Eikö siinä pitäisi tunkea molempiin sukkapuikot, että tuo kirpaisu toimisi? Minä kun olen ymmärtänyt, että sen virran pitäisi mennä jonnekin, jotta sukkapuikkohemmo toimisi vastuksena.![]()
Olet siinä oikeassa että pelkkä johtimeen koskettaminen ei ole vaarallista mutta yleensä se virta pyrkii kulkemaan johtimesta sähköasentajan kautta maihin..
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”