Voiko näyttöjä jostain päin konfiguroida, esim omassa koneessa on 20" tft ja optoman tykki, mutta tuo laajennettu työpöytä on käytössä silloinkin kun tykki on sammuksissa. Saako tuon laajennetun työpöydän kokonaan pois päältä?
Toinen asia on se että vakiona kone olettaa tykin olevan ns pääruudun oikealla puolella, voiko jostain määrätä sen että tykki olisikin pääruudun yläpuolella eli saisin hiiren siirrettyä tykin puolelle liikuttamalla hiiren päänäytön ylälaidan yli?
Koitin etsiä ajureita tuolle X1900 ohjaimelle mutta tuolla ati/amd sivuilla on ajurit G5 mäkkiin enkä tohdi alkaa kokeilemaan että JOS se toimii intel mac prossa..
Usean näytön hallinta
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Usean näytön hallinta
Viesti Kirjoittaja juhakosk »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Näytön asetuksista voit siirtää sen näytön ihan hiirellä raahaamalla virtuaalisesti toiseen sijaintiin. Se voi olla yllä tai alla tai ihan missä tahansa. (Järjestelmäasetukset -> Näytöt -> Järjestys) tuo siis päänäytöllä tuo ikkuna.
Olen itse kanssa etsinyt työkalua jolla saisi laajennetun työpöydän pois käytöstä jos toinen näyttö ei ole päällä. Jollain applescriptillä tämän voisi luulla onnistuvan, mutta en ole vielä sellaiseen törmännyt.
EDIT: Latasin itse juuri tuon Atin oman ajuripaketin ja sen controlcenterin. Sieltä saa lähinnä pelejä varten säädettyä efektejä ja poisteltua joitain käytöstä. Muuta hyödyllistä käyttöä en sille ole keksinyt.
Olen itse kanssa etsinyt työkalua jolla saisi laajennetun työpöydän pois käytöstä jos toinen näyttö ei ole päällä. Jollain applescriptillä tämän voisi luulla onnistuvan, mutta en ole vielä sellaiseen törmännyt.
EDIT: Latasin itse juuri tuon Atin oman ajuripaketin ja sen controlcenterin. Sieltä saa lähinnä pelejä varten säädettyä efektejä ja poisteltua joitain käytöstä. Muuta hyödyllistä käyttöä en sille ole keksinyt.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja laaarrd »
Jos sen näyttökaapelin irrottaminen ei tule kyseeseen niin voihan sitä laittaa peilauksen päälle ja valita tarkkuudeksi/väreiksi ym päänäytön ominaisuudet.
Peilausvaihtoehto löytyy sieltä samalta Arrangement-välilehdeltä siitä näytöt-säätimen ikkunasta jolla menupalkki sijaitsee. Ja voi laittaa ylävalikkoonkin näytöt rastimalla "show displays in menu bar", tällöin peilauksen saa kätevästi päälle/pois avaamatta itse säädintä.
Peilausvaihtoehto löytyy sieltä samalta Arrangement-välilehdeltä siitä näytöt-säätimen ikkunasta jolla menupalkki sijaitsee. Ja voi laittaa ylävalikkoonkin näytöt rastimalla "show displays in menu bar", tällöin peilauksen saa kätevästi päälle/pois avaamatta itse säädintä.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kyllä juu, mutta vapautuuko tällöin toisen näytön ottama muisti päänäytölle? Se on minulla isoin syy tuohon.laaarrd kirjoitti:Jos sen näyttökaapelin irrottaminen ei tule kyseeseen niin voihan sitä laittaa peilauksen päälle ja valita tarkkuudeksi/väreiksi ym päänäytön ominaisuudet.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka