Renkaat sisältävä palikka on vähän liian iso. "london"-teksti ei sovellu logoon kovin hyvin, mutta lienee pakollinen elementti. Väriskaala on pepanderista (minkäs voit). Otin esikatselulla värit veke, ja rajasin vain yhteen palikkaan - oli parempi heti. Ei ehkä ihan helppo. Siinä on se 2012, mutta se pakottaa katsomaan pitempäänkin. Siinä on urheiluasentoja, ja miksei kartta saarineen. Nuo useat merkeleelliset pisteet on rohkea veto. Ja se pöljä nenästä vuotava tippa (jos se ei oo tahra ;-)). Keskipalikka vois olla mitali tai solki. Ihmisäseniä on mutkalla, ja suorittamassa.
Erilaiset kulttuurit ja maanosat yhdistyvät olympialaisten ajaksi. Seuraa tiivistä mutta reilua taistoa. Erilaisuudet lähentyvät, mutta eivät ihan sovi toisiinsa.
Huonona puolena tuossa on sulkeutuneisuuden vaikutelma, joka ei ihan rimmaa aiempiin mielikuviin.
Mutta silti: minusta tämä logo on kökköpuimuri, se on remake Brody-ajan logoista, se on sulkeutunut, siinä ei ole ajatusta, sillä ei ole mitään sanottavaa, se on pysähtynyt, zaitgaistiton, uhkaava – tai ainakin epäystävällinen, halvan oloinen värisärmäkasa ja myöskin ylen rujo.
Tasapuolisuuden vuoksi, näkemys toiselta laidalta: "When people see the new brand, we want them to be inspired to make a positive change in their life"
– Tony Blair uudesta logosta
Itse asiassa onnistuit aika hyvin. noin kun tekee niin siitä saa siedettävän.
mikastuksessa taitaakin piillä pienen pieni viini/taidekriitikko
Mua ei toi logo kauheesti sytytä mutta toisaalta, siinä on varmaan haettu kontrastia jo pitkään pinnalla olleisiin pyöreisiin, futuristisiin muotoihin. Ongelmahan noissa olympialogoissa on se miten erottua muista kun kaikilla on järjestäjäkaupungeilla on kuitenkin samat elementit joita pitää käyttää. Kaikkien toiveenahan olisi varmasti jäädä ihmisten mieleen vuosia kisojen jälkeenkin. Parhaiten tässä muistettavuudessa on mielestäni onnistunut Moskovan olympialaisten Miska-karhu
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
Itse asiassa onnistuit aika hyvin. noin kun tekee niin siitä saa siedettävän.
mikastuksessa taitaakin piillä pienen pieni viini/taidekriitikko ;)
Mua ei toi logo kauheesti sytytä mutta toisaalta, siinä on varmaan haettu kontrastia jo pitkään pinnalla olleisiin pyöreisiin, futuristisiin muotoihin. Ongelmahan noissa olympialogoissa on se miten erottua muista kun kaikilla on järjestäjäkaupungeilla on kuitenkin samat elementit joita pitää käyttää. Kaikkien toiveenahan olisi varmasti jäädä ihmisten mieleen vuosia kisojen jälkeenkin. Parhaiten tässä muistettavuudessa on mielestäni onnistunut Moskovan olympialaisten Miska-karhu [:)]
Näin on, juuri tuo muistettavuus ja tunnistettavuus on kaikkein tärkeintä. Mielestäni tämä tunnus on kertakaikkiaan maanalaisen paikan hirveä, mutta ehkä se sitten viiden vuoden päästä näyttää paremmalta :). Nyt se varmasti erottuu ainakin kilpailijoistaan.
eskofot kirjoitti:minusta tämä logo on kökköpuimuri, se on remake Brody-ajan logoista, se on sulkeutunut, siinä ei ole ajatusta, sillä ei ole mitään sanottavaa, se on pysähtynyt, zaitgaistiton, uhkaava – tai ainakin epäystävällinen, halvan oloinen värisärmäkasa ja myöskin ylen rujo.
Hieno, rohkea ja tällähetkellä trendikäs ilme kaiken kaikkiaan. Sä taidat olla vaan liian vanha... Pelkän logon arvionti ilman kontekstia on mielestäni vähän turhaa, esittelyvideo 2012 ilmeestä tuo kokonaisuuden mielestäni hyvin esiin ja se on mielestäni todella vakuuttavaa settiä.
plussa kirjoitti:Hieno, rohkea ja tällähetkellä trendikäs ilme kaiken kaikkiaan. Sä taidat olla vaan liian vanha... ;).
Mitä?! Ikärasismoa! Olinhan mä nuorukainen 80-luvulla, josta tämä merkin estetiikka on, joten olen mitä oikein inehmo arvioimaan.
Mutta jos tästä tai siitä Europe-logosta täytyy vetää johtopäätökset niin saatat olla oikeassa, menenkin kaivamaan laatikoista 20:n vuoden takaisia logoehdotushirviöitäni, jos ne kerran on nyt trendikkäitä. Osallistun kaikkiin kilpoihin.
Mä ja toi Hegel vaan luultiin että maailma kehittyy, mutta se kiertääkin vain ):
Jamac kirjoitti:AppleInsiderissa joku oli heittänyt kommentin:
Looks like Lisa Simpson giving head.
Whops....
Mä luulin että tuo on tyylitelty Euroopan kartta: toi missä lukee "London" on Iso-Britannia, sen alla on Ranska ja Espanja, keskellä oleva pikkupala on Tanska, sen vieressä Baltian maat yms. ja iso pala missä on olympiarenkaat on sitten Pohjoismaat (pl. Islanti ja Tanska) sekä idempänä oleva Euroopan Uralin länsipuolinen osa, sis. Venäjä.