By upgrading to the high-resolution 1920x1200 pixel display, you'll enjoy a workspace with 30% more pixels than the standard model, or as many pixels as the 23-inch Apple Cinema HD Display. You'll have more space for palettes and windows, and you can watch 1080 HD video content at full resolution.
Important note:
The actual size of the display is the same (17-inch diagonal) on both models.
Ihan kiva päivitys. Erityisesti on positiivista että myös näytönohjaimet vaihtuivat. Kalliimpi 15" on kyllä vähän väliinputoaja, toisaalta täytyy pohtia onko tuplamuistinen näytönohjain ja 40 gigaa kiintolevyä viiden sadan arvoinen investoitni. Isäni valmisteli eilen MPB:n hankintaa, mutta eipä ehtinyt vielä tilata
Skarsnak kirjoitti:Isäni valmisteli eilen MPB:n hankintaa, mutta eipä ehtinyt vielä tilata
Kyllä se olis uuden saanut ja uuden hinnalla, jos olisi tilannut Storesta. Jämy voi koettaa vetää välistä, tai sitten ei, jos arvostaa tyydyttynyttä asiakasta. Moni arvostaa.
Miten tuo Nvidia suhtautuu tehojen osalta aiempaan x1600:aan?
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Eli siis 0.4Ghz nopeampi prossu, uusi näytönohjain ja hiukan halvempi kuin ennen? Siinäkös ne oli?
No ei mua nyt niin kamalasti harmittanutkaan kun ostin muutama viikko sitten MBP:n. Huh helpostusta. Se näyttöjen uusiutuminen olisi syönyt aika vahvasti.
Kuvankäsittelyhommiin ei juurikaan vaikutusta tällä, luojan kiitos.
No ei **** macrumorssi sanoo että santarosa+led. ÄÄrrph.
A great video processor powers a great display. The new MacBook Pro is available in 15-inch models with a new mercury-free, power-efficient LED-backlit display and a 17-inch model with an optional 1920-by-1200 pixel display."
Kuis pitkään tässä nyt saapi odotella, että nuo speksit saapi macbookin kokoisiin kansiin? itse fyysikonreppana ja muut koneet tekee numeronmurskauksen, mutta satunnaisesti pitäis saada hommat hoitumaan myös läpyskällä. mutta kun pääasiassa kuitenkin tuosta tulis matkakumppani, niin ei millään jaksais tuollaista kiveä kantaa mukanaan..
Ja mites sen lepardin kanssa? akuuttia ei ole hankinta, mutta jokos se nyt WWDC:ssä tulee ulos?
fotomik kirjoitti:Eli siis 0.4Ghz nopeampi prossu, uusi näytönohjain ja hiukan halvempi kuin ennen? Siinäkös ne oli?
No ei mua nyt niin kamalasti harmittanutkaan kun ostin muutama viikko sitten MBP:n. Huh helpostusta. Se näyttöjen uusiutuminen olisi syönyt aika vahvasti.
Ei mun vuoden vanha 17-tuumaisenikaan törkeän vanhentuneeksi mennyt, jos pysytään kahden gigan RAMmissa, ja hintasyistä useimmat varmaan pysyy.
Miten tuon nyt ottaa, minä olen 17 tuumaista kuljettanut mukanani jo neljä vuotta. Eikä kertaakaan ole tullut mieleen, että olis pitänyt ottaa 12 tai 15 tuumainen. Ilman muuta seuraavakin on 17 tuumainen.
beeta kirjoitti:Kuis pitkään tässä nyt saapi odotella, että nuo speksit saapi macbookin kokoisiin kansiin? itse fyysikonreppana ja muut koneet tekee numeronmurskauksen, mutta satunnaisesti pitäis saada hommat hoitumaan myös läpyskällä. mutta kun pääasiassa kuitenkin tuosta tulis matkakumppani, niin ei millään jaksais tuollaista kiveä kantaa mukanaan..
Ja mites sen lepardin kanssa? akuuttia ei ole hankinta, mutta jokos se nyt WWDC:ssä tulee ulos?
Morjens beeta! Beeta tulee siitä Leopardistakin WWDC:ssä ulos ja samalla lopulliset omituisuudet. Lokakuussa myyntiin, kuten ehkä tiesitkin. Pieni MBP tulee todennäköisesti joskus tänä vuonna, mutta aikataulua meille ei ole kerrottu sen kummemmin koska Apple ei yleensäkään semmottia kerro.
Repe Ruutikallo kirjoitti:
...
Miten tuo Nvidia suhtautuu tehojen osalta aiempaan x1600:aan?
Tuo minuakin kiinnostaisi. Tietääköhän täällä kukaan vai pitääkö mennä kysyyn muron asiantuntijoilta ?
Tietääköhän muron asiantuntijatkaan kunnolla, kuinka nopea näytönohjain GF8600M ompussa on. Tarkkojahan kellotajuuksia ei julkaistu, mutta varmasti tehoissa "antiikkisen" X1600 pesee. Lisäksi näytönohjaimen pipeline kehittynyt melkoisesti yleiskäyttöisempään suntaan. Tosin itselläni ei kyllä mitään tietoa ole, kuinka näitä uusia kikkoja voidaan hyödyntään Applen tarjoamilla ajureilla / OGL:llä. Varmasti ei kehityksessä kulje samaissa tasoissa kuin Windows puoli. En muista onko WIN puolella testattu vastaako tuo GF8600M GT kortti GF7900 tai vastaava. Lisäksi GF8600 PureVideo on kehittynyt entisestään ja enempi videonpurku prosessista pitäisi siirtyä cpu->gpu:lle, että cpu ei rasitu yhtälailla. Tähänkin vaikuttaa myös sekin, että tukeeko osx:n videodekooderit nv:n purevideoo.
frissy kirjoitti:Ajurit voivat jopa olla parempia kuin windows-puolella, koska alustoja on todella pieni määrä verrattuna pc-puolen tarjontaan.
En tosin tiedä, että onko windows puolen ajuripelleily niinkään kehittymistä, vaan osien toimimaan saamista.
Asia voi olla noin ehkä yksinkertaisimmissa piireissä, mutta näytönohjaimissa piirit samassa sukupolvessa ovat pipelineltä usein identisiä. Myös ajurit ja piirit ovat monimutkaisia. Koko kehitystyö tehdään nv:lla, koska nämä valmistajat eivät tarjoa ip:tä muille firmoille. Ehkäpä nv ei tarvitse suorittaa mäkeillä yhtä suurta betatestaus-ohjelmaa, mutta rahaa ja osaamista ei varmasti ole yhtä paljon kuin win puolella. Ainakin Linuxilla molemmat ati & nv laahaavat ominaisuuksiltaan ja tehoiltaan win jäljessä. Eikä mäkeilläkään anandin testien perusteella kovaa mene.
Helpoiten huomaa firmojen os-intressit siitä, että win puolella ajureita tulee paljon nopeammalla syklillä. Toki kaikki uudet ogl-laajennukset saapuvat ekana winukalle. Vaikka mäk on pop ja in, ei näytönohjaimien ajurit laadultaan vastaa wintosen ajureita.
frissy kirjoitti:Ajurit voivat jopa olla parempia kuin windows-puolella, koska alustoja on todella pieni määrä verrattuna pc-puolen tarjontaan.
En tosin tiedä, että onko windows puolen ajuripelleily niinkään kehittymistä, vaan osien toimimaan saamista.
Asia voi olla noin ehkä yksinkertaisimmissa piireissä, mutta näytönohjaimissa piirit samassa sukupolvessa ovat pipelineltä usein identisiä. Myös ajurit ja piirit ovat monimutkaisia. Koko kehitystyö tehdään nv:lla, koska nämä valmistajat eivät tarjoa ip:tä muille firmoille. Ehkäpä nv ei tarvitse suorittaa mäkeillä yhtä suurta betatestaus-ohjelmaa, mutta rahaa ja osaamista ei varmasti ole yhtä paljon kuin win puolella. Ainakin Linuxilla molemmat ati & nv laahaavat ominaisuuksiltaan ja tehoiltaan win jäljessä. Eikä mäkeilläkään anandin testien perusteella kovaa mene.
Helpoiten huomaa firmojen os-intressit siitä, että win puolella ajureita tulee paljon nopeammalla syklillä. Toki kaikki uudet ogl-laajennukset saapuvat ekana winukalle. Vaikka mäk on pop ja in, ei näytönohjaimien ajurit laadultaan vastaa wintosen ajureita.
Eli jos pyörittäisi wintoosaa boot campilla saisi näytönohjaimesta enemmän irti... vai
Voihan sitä ohjelmillakin testata, kun ei tuo ole pelkästään peleihin sidottu. Varsinkin, kun raskaissa työskentelyohjelmissa kun käännökset on yleensä hyviä (pakko olla).
MacFinn kirjoitti:Miten tuon nyt ottaa, minä olen 17 tuumaista kuljettanut mukanani jo neljä vuotta. Eikä kertaakaan ole tullut mieleen, että olis pitänyt ottaa 12 tai 15 tuumainen. Ilman muuta seuraavakin on 17 tuumainen.
Hyvin sanottu tuo "miten sen nyt ottaa". Nämähän ovat makuasioita, mutta itse odottelin vähintään 13" tai mieluiten tuumaa pienempää konetta. Kun nykyisin omissa asioissa käytän lähes ainoastaan tätä 12,1" (alle 1,6kg WLAN-kortin kanssa) konetta niin kertakaikkiaan jo kaikki yli kahden kilon tuntuu aivan mahdottomalta ajatukselta.
Prkele... vieläkin pitää venailla pikkuversiota flashillä mieluten... Dellillä ja Intelillä taitaa olla jo moiset kannettavat jo ulkona. mikä sielä Omppulassa nyt pykii. Onko todella niin että iPhone on syönny muista resurssit eli et keskittyvät siihen niin kovasti että mallisto päivittyy vähän ku Uuno Turhapuro Rautakauppiaassa Pidetään pojat hiljasena kun vähän ylikellotetaan prossua ja laitetaan defaulttina enemmän muistia...
Mut itse tosin odottelen sitä uutta ja aidosti uutta mullistavaa MBPta... huhujen mukaan pikkunen olis tulossa Flash muistilla... kauan tässä joutuu vielä vilkuilemaan storeen...??
Kun en viitis vanhaakaan 12tuumasta ostaa...ja Mac Book vaan tuntuu lelumaiselta muovikuorineen... huhujahan paljon liikkuu mut onks mitään varteenotettavia merkkejä että Apple koskaan enää julkistaa pientä MBP versiota? Odotteluks mennyt tää pahemman kerran.... itse kanssa arvostan kannettavalta sitä kokoa eli mitä pienempään taskuun menee sen parempi... noi 15 ja 17 tuumaset on desktoppeja. Raahattavia... 12tuumanen menis melkeen povarissa