Repe Ruutikallo kirjoitti:Täähän hauska ketju on.
Jokkut unohtaa taajaan, että mistä niihin tupakkarafloihin saatas henkilökunta, kun kerran laki sanoo hyvin aiheellisesti että kenenkään ei pidä tupakansavussa työskentelemän.
Vaikka jotkut, jopa monetkin, raflaaalan ihmiset polttaa itse ankarasti ja duunais savussa vapaaehtoisesti, ei voida ajatella että heillä ei olisi samat mahdollisuudet halutessaan lopettaa kuin muillakin. Tupakkaravintolassa sellaista mahdollisuutta ei olisi, pitäisi irtisanoutua ja se on kohtuuton vaatimus.
Tupakkalaki katsoo pitkälle tulevaisuuteen, mitä ihmiset yleensä ja tupakoijat erityisesti eivät välttämättä aina tee.
Eikös työntekijät voi suojautua siltä savulta kuten asbestilta ja hiilipölyltäkin toisten ammattien harjoittajat? Ihme touhua.. Minä alan kyllä esittää rokkilavalla että olkaapas nyt hiljaa siellä tai tehkää joku koppi missä metelöitte koska minä en pidä tuosta teidän melusta mutta haluan silti tehdä työni. Samalla yleisön kuulo säästyy
Tunnustan toki nämä terveydelliset seikat mutta tää spedeily tässä asiassa ei oikein mene aikuisen ihmisen tajuntaan. Ei taida HIM enää Suomessa klubikeikkaa heittää kun lavallakaan ei saa tupakoida vai onko se sitten sakon paikka niinä iltoina ravintolalle kun rokkibändi tupakoi ja sakko lisätään sovitusti keikkaliksaan jonka yleisö sitten maksaa lipussaan?
Niin ja se vielä että nyt jäädän sitten odottamaan milloin alkoholia ei saa enää ravintolasta. Senkin terveyshaitat ovat yhtä ilmeiset kun liikaa vetää mutta toistaiseksi sitä vielä saa ravintolasta. Siihen touhuun tulee varmaan kohta erillinen viinakoppi jossa viinan "lieveilmiöt" on pyritty saamaan hallintaan. Yksi järjestysmies/m2 max. 9/koppi, viinaa saa nauttia vain yksin, viinaa saa nauttia vain 15min jonka jälkeen on oleiltava 45min viinattomalla alueella jne..