Itse asiassa kolmea.NeNithelo kirjoitti:Keskustelupalstalle kuuluu keskustelu, mutta nyt pitäisi päättää kuuluuko se näihin myynti-ilmoituksiin. Kahta leiriä on havaittavissa

Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Itse asiassa kolmea.NeNithelo kirjoitti:Keskustelupalstalle kuuluu keskustelu, mutta nyt pitäisi päättää kuuluuko se näihin myynti-ilmoituksiin. Kahta leiriä on havaittavissa
TÄSSÄ tuli nyt se teknisesti toteuttamiskelpoinen malli!MVi kirjoitti:Kohta meillä on kaksi myyntipalstaa, jossa toisessa saa keskustella ja toisessa ei.
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Viesti Kirjoittaja MVi »
Juuri näin, tämä on se jo äsken otettu näkökulma. Usein tuotanto/kaupallisessa käytössä olevilla koneilla on tietty käyttöarvo. Muutaman vuoden vanhoistakin koneista saa selvää käteistä.jonesb kirjoitti:Ruodittaessa hintoja, niin haluan tuoda esille sen realistisen näkökulman, että macit eivät ole pc-laitteita. Esimerkkinä käytän juuri myymääni 15" powerbookkia josta sain 800e, tämä oli pienin hinta, jolla olisin tämän laitteen myynyt. Koneen avulla tein töitä, joiden arvo on useita kymmeniä kertoja suurempi, kuin mitä laitteen alkuperäinen hinta (n. 2300e), joten kenenkään 18-vuotiaan räkänokan lienee aivan turha tulla kommentoimaan mikä koneen arvo on, ottammatta huomioon todellista käyttöarvoa. Tosiasiassa koneella pystyy edelleen tekemään töitä erittäin tehokkasti ja tuottavasti, joten omasta mielestäni siitä on typerää luopua edullisempaan hintaan. Tämä näkökulma on syytä muistaa puhuttaessa mac-koneiden hinnoista, ja valitettavasti se näyttää usein huvi-käyttöön koneita ostavalta unohtuvan.
Mä alan kallistua samalle suunnalle. Se että keskustellaan ja ollaan tietoisia käyvästä hintatasosta on yksi etu, jonka foorumia lukevat saavat ihan ilmaiseksi. Mitenkään puoluepolitiikkaan sekaantumatta tässä kohtaa sellainen avoimuus tuntuu hyvältä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Juuri tämmöistä tarkoitin puhuessani nykyisestä mielipideilmastosta. Pitäisi saada kusettaakin ihan rauhassa. Vapaus kusettaa ja tulla kusetetuksi kenenkään häiritsemättä, se kai sitten on vapaata markkinataloutta. Kuten sanoin, olen toista mieltä.
Näinhän meillä on toimittu, kyllä.mikastus kirjoitti: Tottakai ylilyöntejä tulee, kuten muissakin ketjuissa, mutta jokainen kohdallaan voi (ja täytyy) päätellä mikä on asiallista ja mikä ei. Moderaattoorit loppujen lopuksi joutuvat sitten siivoamaan, jos kovasti kosahtaa koiville kommentointi.
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Viesti Kirjoittaja Lare »
Naulan kantaan.MVi kirjoitti: Jos halutaan lopettaa keskustelu myyntipalstoilta kokonaan, se on mahdollista asettamalla Myydään-palstalla kirjoittamisoikeus vain ketjun aloittajalle niinkus jo todettiin. Tällöin liikenne siirtyy YV- ja email-pohjaiseksi, mikä on kylläkin vähentää yleistä tietoisuutta hinnoista. Jos keskustelua saadaan siirrettyä Hintavinkit-osastoon, loukkaantuneiden määrä todennäköisesti vähenee.
Sehän nyt on asiaa joka sopii vaikka joka ketjuun.Lare kirjoitti: Enimmäkseen keskustelut ovat olleet asiallisia. Itsekkin osallistuin asiattomuuksiin, aikanaan ketjuun jossa puhuttiin jo tyttöystävien laitosta vaihtoon.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Sellainen olisi omasta mielestäni paljon parempi kuin nykyinen systeemi.Muffe kirjoitti:Kunhan ei vain tule sitä NeNithelon aikaisemmin mainitsemaa systeemiä, että vain myyjä voi laittaa viestin myynti-ilmoon, ja vain kerran. Tällöin poistuu myös toi uppausominaisuus, joutuu aina tekemään uuden ja joiltain kuitenkin unohtuu poistaa ne vanhat ja viestejä kasaantuu ja kasaantuu.. [:/]
EDIT: Alkaa sen verran epäselvää tekstiä tulla että voisi mennä nukkumaan -->
Ei kiitos seksiä tähän ketjuun. Koetan edes hetken olla ajattelematta sitä, ja eikös taas joku ota puheeksi käyttäjien tulemiset.jonesb kirjoitti:Ihanteellista olisi, jos olisi ehdottomat säännöt, joiden mukaan tulisi käyttäjä.
Viesti Kirjoittaja Lare »
Joo, mutta mulle ei tarjottu mitään.Repe Ruutikallo kirjoitti:Sehän nyt on asiaa joka sopii vaikka joka ketjuun.Lare kirjoitti: Enimmäkseen keskustelut ovat olleet asiallisia. Itsekkin osallistuin asiattomuuksiin, aikanaan ketjuun jossa puhuttiin jo tyttöystävien laitosta vaihtoon.
Ns. Mopen osa.Lare kirjoitti:Joo, mutta mulle ei tarjottu mitään.Repe Ruutikallo kirjoitti:Sehän nyt on asiaa joka sopii vaikka joka ketjuun.Lare kirjoitti: Enimmäkseen keskustelut ovat olleet asiallisia. Itsekkin osallistuin asiattomuuksiin, aikanaan ketjuun jossa puhuttiin jo tyttöystävien laitosta vaihtoon.
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Tuota minä tuolla aikaisemmin ehdotin. Tietenkin muokkaustoiminto poissa.alucard kirjoitti:Olisiko mahdollista asettaa, että myynti-ilmoituksen kirjoittaja voisi ''moderoida'' omaa viestiketjuaa, eli poistaa siitä omasta mielestään asiattomia viestejä?
Palaa sivulle “Foorumin ylläpito”