CD-levyn ulos saaminen jos sitä ei kone tunnista
-
CD-levyn ulos saaminen jos sitä ei kone tunnista
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Syy: otsikon hienosäätöä
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Mulla toimii joskus, kun pitää Eject-nappia pohjassa pitkään... Ja Levytyökalustakin löytynee nappula "Poista levy". Lisää vinkkejä.Cathi777 kirjoitti:Ei auttanut. Ja kone ei siis itsessään edes tunnista, että mitään levyä olisi edes sisällä.matteus/2 kirjoitti:Buuttaa kone hiiren nappi painettuna.
-jyrki
- iPhone 3g | 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »

-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Vaarana lienee, että kone yrittää ottaa tuota toista levyä sisälleen.. Eli ei saa työntää (edes yrittää) liian pitkälle.Teppo Tulppu kirjoitti:Ilmeisesti levy ei siellä sisällä lähde pyörimään - koneenhan pitää edes yrittää pyörittä sitä levyä päättääkseen tunnistaako se sen vai ei. Sitä voi varovasti koittaa tökkiä sitä sisällä olevaa levyä (itse olen käyttänyt siihen toista cd-levyä), josko kone huomaisi että sen sisikalut eivät ole tyhjät.
-jyrki
- iPhone 3g | 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Hmm... Kyllä tuon pitäisi suorittaa eject-toiminto siitä riippumatta onko levyä sisällä vai ei. Pidithän nappia varmasti pohjassa koko bootin ajan?Cathi777 kirjoitti:Ei auttanut. Ja kone ei siis itsessään edes tunnista, että mitään levyä olisi edes sisällä.matteus/2 kirjoitti:Buuttaa kone hiiren nappi painettuna.
-
Kyllä pidin nappia pohjassa ihan koko ajan. Mut silti se ei sitä tehnyt. Ja mitä muiden vinkkeihin tulee niin sieltä levytyökalusta ei voi laittaa ulos sitä, koska se ei tunnista, että levyä olisi edes sisällä.matteus/2 kirjoitti:Hmm... Kyllä tuon pitäisi suorittaa eject-toiminto siitä riippumatta onko levyä sisällä vai ei. Pidithän nappia varmasti pohjassa koko bootin ajan?Cathi777 kirjoitti:Ei auttanut. Ja kone ei siis itsessään edes tunnista, että mitään levyä olisi edes sisällä.matteus/2 kirjoitti:Buuttaa kone hiiren nappi painettuna.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
-
- Ylläpitäjä
-
-
- Ylläpitäjä
Olen noin tehnyt, kun en ole muistanut hiiri-juttua. Aina olen levyn ulos jollain konstilla saanut.Macpoika kirjoitti:Toimiiko tuollainen oikeasti?amanita kirjoitti:Buuttaa ilman hiirtä.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
-
-
Joo, asia selkeni ja tunnen itseni todella noviisiksi nyt kun sen selvitin. Eli kokeilin siis kaikkia noita virallisia applen ohjeita. Mikään niistä ei toiminut ( sitä paperiliitinjuttu en edes viitsinyt kokeilla ). Melkein jo hermoromahduksen partaalla ollessani huomasin, että napissa f12 näyttäisi olevan tuollainen eject-ikoni. No sitten sitä vaan painamaan ja kas kummaa, levy rullaa nätisti ulos. Siksi en sitä sitten aikaisemmin tajunnut, koska aikaisempina kertoina olin levyn ulostanut sen hiiren oikeannäppäimen eli sen irrotustoiminnon kautta. No jälleen on yhden asian viisaampi ja järjestelmä alkaa pikku hiljaa paremmin tutuksi tulemaan. Kiitos kaikille kuitenkin avusta ja on hienoa nähdä, että täältä pikaisestikin apua tarvittaessa saa jos ongelmia tuleematteus/2 kirjoitti:Täältä löytyy Applen viralliset ohjeet levynpoistoon kun kaikki perinteiset keinot pettävät. Auttaisko nuo?

-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Ooo... magic. Eräs kaunis päivä tässä etsin kotiavaimia taskuista ja kiroilin moneen otteeseen kun niitä ei löytynyt. No nehän törötti varaston ovessa, jonka hetki sitten aukaisin...Macco kirjoitti:Mulla oli sama ongelma aikoinaan slot-loading iMacin kanssa. Mietin pääni puhki miten saisin levyn ulos asemasta. Ongelma ratkesi, kun huomasin, etten ollut laittanut koko levyä sisään asemaanOlin kuitenkin satavarma siitä, että levyn olin sinne tunkenut...
-
Viesti Kirjoittaja fotomik »
Ihan just tasan saman ongelman kanssa raavin päätäni tässä yksi yö.
RW-levyn ajelin tyhjäksi levytyökalulla (kun en muutakaan keksinyt, onko tämä oikein?)
Siinäpä pohdiskelin, tosin mie sit sain sieltä Levytyökalusta kyllä ejectoitua sen. Mutta onhan tuossa näköjään tuo nappikin... Toimiikos se noille muillekin mitä pitää irrottaa Ejectin kanssa, levyimaget ja usb-muistit? Johan ois kätevää, wintoosassa piti aina napsutella sieltä yläpalkista (tai siis alapalkista normaalisti) irti noi.
-
Re: Cd-levyn ulos saaminen jos sitä ei kone tunnista
Viesti Kirjoittaja Soikkuli »

CD-levyasema "pyörii" koko ajan, tai siis hurisee ja kuumenee. Apple-tuki ei ole enää auki.
CD on vuosia vanha Windowsilla tallennettu valokuva-kokoelma.
Vastaan sitten itse tähän, kun lopulta onnistuin. Imac Leopard siis piti sammuttaa "pakolla" koneen takana olevasta nappulasta ja samoin käynnistää sieltä. Koko käynnistyksen ajan painoin tuota Eject-näppäintä oikeassa yläkulmassa. Lopulta CD sylki itsensä ulos. Levy on CD-R tyyppiä 'HL-DT-ST DVDRW GA32N' rimax.
-
Re: Cd-levyn ulos saaminen jos sitä ei kone tunnista
Viesti Kirjoittaja Raikka »
No mutta... tuleehan se levy sieltä, kun uudelleenkäynnistyksen yhteydessä pitää sitä HIIREN tai OHJAUSLEVYN nappia pohjassa riittävän pitkään.Soikkuli kirjoitti:Minulla on kanssa CD sisällä eikä tule ulos! Nyt on kaikki ehdotetut konstit kokeiltu lukuunottamatta minkään esineen työntämistä CD-asemaan.Ei auta cmd E, ei iTunesista, ei levytyökalusta. Ei auta koneen sammuttaminenkaan, ei sittenkään, vaikka käynnistäessä pidän tuota md E:tä alhaalla. Ei oik. ylhäällä oleva poistonäppäinkään toimi.
CD-levyasema "pyörii" koko ajan, tai siis hurisee ja kuumenee. Apple-tuki ei ole enää auki.
CD on vuosia vanha Windowsilla tallennettu valokuva-kokoelma.
Vastaan sitten itse tähän, kun lopulta onnistuin. Imac Leopard siis piti sammuttaa "pakolla" koneen takana olevasta nappulasta ja samoin käynnistää sieltä. Koko käynnistyksen ajan painoin tuota Eject-näppäintä oikeassa yläkulmassa. Lopulta CD sylki itsensä ulos. Levy on CD-R tyyppiä 'HL-DT-ST DVDRW GA32N' rimax.
Mitään pakkokäynnistystä ei tarvita, eikä eject-napin koko ajan pohjassa pitämistä.
R.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka