Kumiko kirjoitti:Kaikillä näyttää olevan hirveän iso... Tässä on minun MacBookin työpöytä:
kuva
Nappasin kuvan itse viime viikonloppuna.
Miksi sulla on Firefoxin, Messengerin ja VLCn virtuaalilevyt auki. Mihin niitä tarvitsee?
Ehkei hän tahdo asentaa niitä, vaan pyörittää virtuaalilevyltä ? Itse yleensä vain testaan ohjelmaa noin, ja heitän ohjelmat-kansioon jos tulee käytettyä useammin.
Kumiko kirjoitti:Kaikillä näyttää olevan hirveän iso... Tässä on minun MacBookin työpöytä:
kuva
Miksi sulla on Firefoxin, Messengerin ja VLCn virtuaalilevyt auki. Mihin niitä tarvitsee?
Ehkei hän tahdo asentaa niitä, vaan pyörittää virtuaalilevyltä ? Itse yleensä vain testaan ohjelmaa noin, ja heitän ohjelmat-kansioon jos tulee käytettyä useammin.
Tuossa kannattaa olla varovainen. Jonkin ohjelman readme-tiedostossa varoitettiin käynnistämästä virtuaalilevyltä.
Nyt muistin Nvu virtuaalilevyllä olevassa readme-tiedostossa luki:
Nvu 1.0
IMPORTANT WARNING
=================
Do **not** run Nvu directly from the disk image (the *.dmg
file you just opened) or you will experience a never-ending loop.
Please copy the Nvu icon in that disk image to your /Applications
directory and run Nvu from there. Thanks.
"meidän nuorisoliigalainen Macpoika, taituri monessa Mac-meiningissä!" — amanita
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
Tämä työpöytä on kyllä puolen vuoden takaa, mutta laitan tämän jostain syystä vasta nyt. Tämä sopi silloisen vuodenajan henkeen jotenkin mainiosti (kiitokset kaverille kuvasta).
MacBook Pro 13" 2,4GHz 4Gt Mid 2010
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
kuva
Tuossa kannattaa olla varovainen. Jonkin ohjelman readme-tiedostossa varoitettiin käynnistämästä virtuaalilevyltä.
Nyt muistin Nvu virtuaalilevyllä olevassa readme-tiedostossa luki:
Nvu 1.0
IMPORTANT WARNING
=================
Do **not** run Nvu directly from the disk image (the *.dmg
file you just opened) or you will experience a never-ending loop.
Please copy the Nvu icon in that disk image to your /Applications
directory and run Nvu from there. Thanks.
Huh! Hyvä että palasin katsomaan tätä palstaa uudestaan.
Kun asia on niin että, kun yritän esim. messengeriä avata niin sen symbolin päälle tulee kysymysmerkki eikä se avaa sitä ennen kuin virtuaalilevy on työpöydällä... Hiukan ärsyttävää.
Kumiko kirjoitti:Huh! Hyvä että palasin katsomaan tätä palstaa uudestaan.
Kun asia on niin että, kun yritän esim. messengeriä avata niin sen symbolin päälle tulee kysymysmerkki eikä se avaa sitä ennen kuin virtuaalilevy on työpöydällä... Hiukan ärsyttävää.
Pitänee tehdä asialle jotain.
Niin, sun pitää raahata se mesen ikoni virtuaalilevyltä Ohjelmat-kansioon. Ja tehdä samoin muillekin vastaaville tapauksille. Kannattaa myös lukaista tämä ohje: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=79300
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Leissi kirjoitti:Onko noiden ikonien vaihtoon mitään ilmaista ohjelmaa?
Ei tietääkseni.
Tarkennetaanpa hieman. Ohjelmien ja kansioiden ym. ikonit voi vaihtaa ihan ilmaiseksi ja helposti. Finder ja Roskakori tuottavat ongelmia. Lisäksi joillakin ohjelmilla on statuksen mukaan vaihtuva kuvake, tämän vaihto ei aina onnistu.
Candybarilla ikonit voinee vaihtaa helpommin, en tunne ohjelmaa.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Mutta onhan Candybarista trial versiokin, vai vahtuuko ikonit takasin kun kokeilu aika on mennyt umpeen?[:|]
Itse sijoitin ton kympin tonne, ja eihän se nyt iso raha ole.
(ja onhan sitä keksitty sellanen alamaailman tapakin...)
juu_so kirjoitti:Mutta onhan Candybarista trial versiokin, vai vahtuuko ikonit takasin kun kokeilu aika on mennyt umpeen?[:|]
Maza kirjoitti:Candybarilla ikonit voinee vaihtaa helpommin, en tunne ohjelmaa.
Sillä voi muuttaa ohjelmien ikonit helposti, mutta sillä saa myös esimerkiksi kansio-ikonit, alias-nuolet, dokumentti-ikonit, työkalupalkki-ikonit (muistaakseni), ym. ikonit vaihdettua.
"meidän nuorisoliigalainen Macpoika, taituri monessa Mac-meiningissä!" — amanita
juu_so kirjoitti:Mutta onhan Candybarista trial versiokin, vai vahtuuko ikonit takasin kun kokeilu aika on mennyt umpeen?[:|]
Ei vaihdu takaisin itsestään, mutta ne voi ohjelmalla palauttaa ennalleen vaikka trial-aika on kin mennyt umpeen.
Ei vaihdu takaisin itsestään, mutta ne voi ohjelmalla palauttaa ennalleen vaikka trial-aika on kin mennyt umpeen.
Minä tuota joskus mietiskelin. Hyvä, että ovat sen noin tehneet.