![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
http://macdailynews.com/index.php/weblo ... 4/opinion/
Ja äänestyskin tästä vois olla paikallaan.
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Alussa tuskin on kovin montaa virusta, jotka voisivat hyödyntää WinSafarin aukkoja, sillä se on uusi selain. Olettaisin myös kehittäjätiimin pohtineen tarkkaan turvallisuutta kun ovat sen koodanneet.Simppa kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä, et miks pitää työntää päänsä juuri siihen Windows -järjestelmien reikäisimpään osuuteen, siis selaimiin. Tää tulee kuitenkin aiheuttamaan suoraa vertailua tietoturva-asioissa:
http://www.engadget.com/2007/06/12/appl ... rity-risk/
Juuri siksi, että saadaan kiinnostus iPhone-ohjelmointiin maksimoitua. Safarihan on sinä keskeinen väline. Tää piti vain nyt tehdä.Simppa kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä, et miks pitää työntää päänsä juuri siihen Windows -järjestelmien reikäisimpään osuuteen, siis selaimiin.
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Varmasti tulee selaimesta riippumatta toimivia Vista-pohjaisia reikiä, jotka sitten otsikoidaan tyyliin "Haavoittuvuus Applen Safari-selaimessa". Mutta ihan hyvä juttu että julkaistiin kuitenkin.Macpoika kirjoitti:Olettaisin myös kehittäjätiimin pohtineen tarkkaan turvallisuutta kun ovat sen koodanneet.
Yep, onhan toi totta ja Jobs taitaa olla pelimies. Mä oisin henkilökohtaisesti pysynyt tosta katastrooffista ulkopuolella. Tässä on kuitenkin vaarana, että Apple menettää osan tietoturvallisesta maineestaan. Mä en usko hetkeäkään, että Apple pystyis tekemään reiätöntä winkkusoftaa, tosin saattaahan niillä olla jo PR-osastolla suunnitelmat valmiina, että ketä syytetään kun reiät realisoituu.Repe Ruutikallo kirjoitti:Juuri siksi, että saadaan kiinnostus iPhone-ohjelmointiin maksimoitua. Safarihan on sinä keskeinen väline. Tää piti vain nyt tehdä.Simppa kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä, et miks pitää työntää päänsä juuri siihen Windows -järjestelmien reikäisimpään osuuteen, siis selaimiin.
Viesti Kirjoittaja kermit »
Tokkopa se valmis Safari enää huono on. Jos lopullinen softa on OK, kukaan ei kauan muistele betaa. Paitsi ne jotka tekevät kaikesta aina loppuelämän kestävät johtopäätökset yhden kokeilun perusteella. Onhan niitäkin. Hankalia tyyppejä ovat muissakin asioissa.Macpoika kirjoitti:Ainiin ja tuo loppulause ei kuulosta kovin vakuuttavalta. Jos ideana on saada lisää mac-käyttäjiä niin tuskin win-käyttäjille kannattaa tyrkyttää huonoa softaa. Eihän ne silloin ainakaan halua vaihtaa.
Mistä?wec kirjoitti:On toiminut aiemminkin, mutta se on pitänyt asettaa erikseen päälle.Repe Ruutikallo kirjoitti:Uutta: oikoluku toimii nyt myös otsikoissa yms. yhden rivin tekstikentissä!
Viesti Kirjoittaja wec »
Ctrl-click tai hiiren oikea nappi tekstikentässä ja sieltä "Spelling>Check spelling as you type".Repe Ruutikallo kirjoitti:Mistä?wec kirjoitti:On toiminut aiemminkin, mutta se on pitänyt asettaa erikseen päälle.Repe Ruutikallo kirjoitti:Uutta: oikoluku toimii nyt myös otsikoissa yms. yhden rivin tekstikentissä!
Kas! Tää on nytten sitten vaan oletuksena siä päällä ja ennen ei ollu? Kiitos kumminkin tiedosta.wec kirjoitti:Ctrl-click tai hiiren oikea nappi tekstikentässä ja sieltä "Spelling>Check spelling as you type".Repe Ruutikallo kirjoitti:Mistä?wec kirjoitti:On toiminut aiemminkin, mutta se on pitänyt asettaa erikseen päälle.Repe Ruutikallo kirjoitti:Uutta: oikoluku toimii nyt myös otsikoissa yms. yhden rivin tekstikentissä!
Win-porukat ei ole ollenkaan samanlaisia kokeilijoita kuin Mac-porukat. Johtuu mm. haittaohjelmista ja rekisteristä, jos oikeita syitä haetaan. Ovat varovaisia, jopa turhankin. Siellä "vaihdetaan selainta", kun me vain käytetään milloin mitäkin selainta. Siis noin kärjistetysti sanottuna. Aika pieni porukka varmaan tän beetan lataa näin alkuvaiheessa. Luulen muuten että aika pian beetaa on päivitetty paljon vakaammaksi.hipics kirjoitti:On tuossa kyllä ideaa, mutta noin buginen win-beta jättää kyllä huonon maun porukalle suuhun.
Viesti Kirjoittaja Lare »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
John Gruberin mukaan raha olisi nimenomaan ollut se perimmäinen syy. Apple saa kuulemma provikkaa tuosta integroidusta Google-hausta, ja tällä hetkellä puhutaan hänen mukaansa arviolta noin kahdesta miljoonasta dollarista kuukaudessa. Eli jos pienikin prosentti Windows-käyttäjistä siirtyy Safariin, tarkoittaa se ihan mukavaa lisätuloa Applelle.
Oma veikkaukseni on, että asiaan ovat vaikuttaneet monet syyt:
- iPhonen softakehitys
- web-kehittäjät voivat helpommin tarkastaa saittiensa yhteensopivuuden (ja tämän merkitys Applelle kasvaa iPhonen myötä)
- uusien mac-käyttäjien houkutteleminen (Tosin web-selain olisi ollut viimeinen Windows-ohjelma mitä olisin tällä saralla odottanut. Niissä kun on aina omat ongelmansa, ja kilpailu on jo nyt varsin kovaa.)
- raha
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Oon kyllä samaa mieltä, että harvoin tossa vaiheessa olevaa softaa betaksi nimitetään. Yks Ompputestaaja olis löytänyt tosta 10 bugia puolessa tunnissa. Miksei kaikkein ilmiselvimpiä voinut ensin korjata. Monet Alfasoftat ovat vakaampia. Jostain syystä ajoitus on ajanut kaiken edelle. Mut miksei tota ois voinut julkaista iPhonen kanssa samaan aikaan? Ois vielä ehtinyt jotain tolle tekemään. Kyllä toi valitettavasti saattaa lähinnä jonkun karkottaa.am_tiainen kirjoitti:
Kaikki julkiset Beta ohjelmat mitä olen Windowsissa kokeillut ovat toimineet melko hyvin joten tämä on se huonoin ja käyttökelvottomin softa mitä olen Windowsilla ikinä käyttänyt. Kai sekin jokin meriitti on Applelle.
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”