Ei minulla ainakaan tuollaista ongelmaa ole.leoNico kirjoitti:Tosta Leopardin uudesta finderista sen verran, että onko se nyt hyvä olla toi CoverFlow jokapaikassa?
En mä ainakaan tule sitä käyttämään jos se näyttää samanlaiselta kuin miltä se useimmiten näyttää mulla itunesilla...
"bar blurrina"..
Kyllähän toi visuaalinen virhe korjaantuu aina kun muutan näkymää (vedän kahvasta isommaksi/ pienemmäksi), mut silti...
Ulkoasu muuttuu - Apple aloitti uuden suunnan Leopardilla
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja hipics »
Eikö Steve puhunut tossa kohtaa 64 bittisyydestä. Ja siitä, että lähes kaikki mallit ovat tällä hetkellä sitä tukevia. Muistaakseni core duo:lla varustettu mini ei sitä tue, mutta esim core2duo macbook tukee.Macpoika kirjoitti:Steve sanoi, että se pyörii melkein kaikilla koneilla. Toivottavasti ainakin tällä Minillä. Ja arvatkaas mikä olisi hienoa: Jos se pyörisi kuutiolla! Se voisi sillä kuutiossahan on G-nelonen vaikkakin aika heikko sellainen.frissy kirjoitti:Itselle ainakin uppoaa tuo hyvin. Niin visuaalisesti kuin toiminnallisesti.
Mitä ihmiset nyt sanoo karkeista, niin tuo nyt seuraa nykyaikaa, mutta myös sillä tavalla, että useimmat noista on sellaista karkkia, joka toimii käyttäjän päässäkin samalla tapaa. Jos tavaraa on päällekkäin, niin ihminen näkee sen tuolla tavalla jne.
Kunpa tuo nyt pyörisi HYVIN ibookillakin
Korjatkaa, jos olen väärässä.
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Core Image tarjosi käytännössä yhden vesipisaraefektin Dashboardissa, joten suuria ei menetetty. Vistassa taitaa koko Aero joutua pois, kun pyöritetään vanhemmalla koneella. Tiikeri pyörii pienellä tuunauksella G3 -koneissakin! Oman kokemuksen mukaan OS X:n silmäkarkki ja toiminnallisuus on vienyt vähemmän tehoja, mutta ei tästä mitään suurempia todisteita ole – mutua.samij kirjoitti: tämä epäasillinen vastaus ihan asialliseen kysymykseen toistuu täällä niin usein että pitääkin oikein muistella noita applen tapoja, olikos se nyt viimeksi core image joka vaati suht uuden koneen toimiakseen ok, esim paria kuukautta aiemmin myytyjen kuluttajatason läppärien näyttökortit ei ollut riittäviä.
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Tuo valikkopalkkihan voisi olla semmoinen, että kun ikkuna suurennetaan koko ruudun kokoiseksi, niin palkki tummeneeogc kirjoitti:Itselläni on muuten ollut käytössä shapeshifterillä teema, jossa yläpalkki ja yläpalkin menut olivat aivan samanlaiset, eli siis tuollaiset läpikuultavat mistä taustakuva paistoi läpi. Oli aika hiano, ainoo miinus juuri se, kun on jokin ikkuna suurena, nii yläpalkki näyttää hölmöltä kun se on ainoa mistä sit näkyy vähän se taustakuva läpi.

-jyrki
- iPhone 3g | 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Eihän OS X:ssä olekaan semmosia kuin kokoikkunan softatJyre kirjoitti:Tuo valikkopalkkihan voisi olla semmoinen, että kun ikkuna suurennetaan koko ruudun kokoiseksi, niin palkki tummeneeogc kirjoitti:Itselläni on muuten ollut käytössä shapeshifterillä teema, jossa yläpalkki ja yläpalkin menut olivat aivan samanlaiset, eli siis tuollaiset läpikuultavat mistä taustakuva paistoi läpi. Oli aika hiano, ainoo miinus juuri se, kun on jokin ikkuna suurena, nii yläpalkki näyttää hölmöltä kun se on ainoa mistä sit näkyy vähän se taustakuva läpi.
-jyrki

-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Toivottavasti on nyt edes kolumninäkymässä aikajärjestysoptio ja Open/Findissä-dialogissa hakutulosten sijainti kovalevyllä nähtävissä... muuten jää väliin tämä.
Kaikki nyt esitellyt olennaiset muutokset ovat markkinavetoisia. iTunes on Win-käyttäjille tuttu joten se madaltaa kynnystä kayttikseen nyt kun se on Finderin metafora, samaa sisäänheittoa on Safari Windowsiin (vaikka sillä on kyllä muitakin hyviä vaikutuksia) – olisin toivonut käyttäjän ja nimenomaan ammattikäyttäjän näkökulmasta hienoja uusia juttua, en silmämakeisia.
-
Viesti Kirjoittaja Simok1 »
Phuh huh jos todellakin näin on, eli onko tämä Leopardi todellakin siis ja vain kokonaan 64-bittinen? Jos näin, niin silloin on avattava konepelti ja viskattava Core 2 Duo prossu sisään. Ei kait G4 ole 64-bittinen prosessori??Eikö Steve puhunut tossa kohtaa 64 bittisyydestä. Ja siitä, että lähes kaikki mallit ovat tällä hetkellä sitä tukevia. Muistaakseni core duo:lla varustettu mini ei sitä tue, mutta esim core2duo macbook tukee.
-
Viesti Kirjoittaja ogc »
No enpä ny tiedä et ollaanko tääl mitenkää positiivisesti yllättyneitä. Vai saitko semmoisen kuvan ? Suht pettyneitähän kaikki on eiliseen esitykseen lopulta. Elämä on.eskofot kirjoitti:Oletteko oikeasti positiivisesti yllättyneitä? Minä näen tämän niin että Apple panostaa nyt muualle. Odotin.. ömmm hieman enemmän.
Toivottavasti on nyt edes kolumninäkymässä aikajärjestysoptio ja Open/Findissä-dialogissa hakutulosten sijainti kovalevyllä nähtävissä... muuten jää väliin tämä.
Kaikki nyt esitellyt olennaiset muutokset ovat markkinavetoisia. iTunes on Win-käyttäjille tuttu joten se madaltaa kynnystä kayttikseen nyt kun se on Finderin metafora, samaa sisäänheittoa on Safari Windowsiin (vaikka sillä on kyllä muitakin hyviä vaikutuksia) – olisin toivonut käyttäjän ja nimenomaan ammattikäyttäjän näkökulmasta hienoja uusia juttua, en silmämakeisia.
Toivon kans et siinä uudessa finderissa sit on jotain muutakin uutta kuin ulkoasu itunesmaiseksi. Joko ne sais leikkausominaisuudenkin :O
-
Viesti Kirjoittaja ogc »
Se toimii sama versio myös 32 bittisenä. Ja pyörittää rinnan 64 ja 32bittisiä softiaSimok1 kirjoitti:Phuh huh jos todellakin näin on, eli onko tämä Leopardi todellakin siis ja vain kokonaan 64-bittinen? Jos näin, niin silloin on avattava konepelti ja viskattava Core 2 Duo prossu sisään. Ei kait G4 ole 64-bittinen prosessori??Eikö Steve puhunut tossa kohtaa 64 bittisyydestä. Ja siitä, että lähes kaikki mallit ovat tällä hetkellä sitä tukevia. Muistaakseni core duo:lla varustettu mini ei sitä tue, mutta esim core2duo macbook tukee.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Toi heinäjuttu on kyllä jostain jo valmiiksi tuttu. Olen jossain nähnyt jos täsmälleen samanlaisen taustakuvan aiemmin... en vain muista missä. Ihan kuin itsellänikin olisi joskus ollut tuollainen.Macpoika kirjoitti:Tuskin löytyy kun se tulee Leon mukana ja Leo tulee vasta lokakuussa. Tietenkin on mahdollista, että joku kehittäjä olisi laittanut nettiin jakoon, mutta epätodennäköistä.Cosmo kirjoitti:Ei kenelläkään sattuisi olemaan tuota esittelyssä ollutta taustakuvaa (heiniä) tallessa?
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Joo, kyllä vahvasti nämä uudistukset painuvat tuonne silmänruokaosastolle. Ensi vilkaisulla ei tuosta huomannut, että olisi mikään parantunut Tiikeriin verrattuna, mutta vaikea tietysti tarkemmin sanoa, kun ei ole sitä päässyt testaamaan. Kovasti toki mainostavat suurimpana päivityksenä, mutta mikä sen suuruuden todellinen hyötysisältö sitten tulee olemaan jää nähtäväksi.eskofot kirjoitti:Oletteko oikeasti positiivisesti yllättyneitä? Minä näen tämän niin että Apple panostaa nyt muualle. Odotin.. ömmm hieman enemmän.
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Tää olis kiva saada kirjallisena. Mun mielestä en itse kuullut tätä tuosta video streamistä enkä löytänyt sivuiltakaan mainintaa että Leopardi toimisi 32 bittisissä laitteissa. Olin kyllä tokkurassa, joten voi olla että vaan lipsahti ohi mutta silti...ogc kirjoitti:Se toimii sama versio myös 32 bittisenä. Ja pyörittää rinnan 64 ja 32bittisiä softia
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Kyllä mainittiin videolla 64-bittisyydestä puhuttaessa. En vain löydä sitä Applen sivuilta tähän hätään...BlueTide kirjoitti:Tää olis kiva saada kirjallisena. Mun mielestä en itse kuullut tätä tuosta video streamistä enkä löytänyt sivuiltakaan mainintaa että Leopardi toimisi 32 bittisissä laitteissa. Olin kyllä tokkurassa, joten voi olla että vaan lipsahti ohi mutta silti...ogc kirjoitti:Se toimii sama versio myös 32 bittisenä. Ja pyörittää rinnan 64 ja 32bittisiä softia
-jyrki
- iPhone 3g | 16 GB
-
Okei, meni sitten vaan ohi. Hjuvä tietää, vaikka odottelen yhä sitä kirjallista vahvistusta (kai se sitten ajallaan tulleekin).Jyre kirjoitti:Kyllä mainittiin videolla 64-bittisyydestä puhuttaessa. En vain löydä sitä Applen sivuilta tähän hätään...
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Mulla ei (edelleenkään) toimi aivot, mutta fundeerasin ihan samaa. Kikkailut tietysti kikkailuina (64 bit aritmetiikkaa _voidaan_ suorittaa 32 bit prossuilla, mutta kovalla hinnalla) mutta tän takia mä nimenomaan haluaisin tätä yhteensopivuuslistaa viralisena tekstinä.Simok1 kirjoitti:Niin luonnollisesti 64-bit prossu voi myös ajaa 32-bit sovelluksia. Mutta jos on vain 32-bit prossu, kuten Core Duo, sillä ei saa kirveelläkään toimimaan 64-bittistä käyttistä saati sovelluksia, ellei Leopardista ole myös 32-bit versiota olemassa? Vähän epäilen että toimii Core Duossa, luultavasti tässä on päivitettävä Core 2 Duo prossu tähän miniin, jos mielii Leopardin asentaa
Ja jos Leopardista tulee 32 bittinen versio* (mikä voi olla hyvinkin todennäköistä, mistä mä tiedän) niin seuraava kysymys tulee sitten softien yhteensopivuudesta.
EDIT : Tarkoittaa tässä super-fat-binaries tyylistä ratkaisua.
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
edit. Ei mitään sittenkään, ymmärsin väärin. Käsitin, että puhuitte softasta mutta nyt luin tarkemmin. Tuntuisi silti käsittämättömältä, että Leopard toimisi vain ihan viimeisillä prossuilla, koska juuri Jobs mainosti Tiikerin erinomaista osuutta kaikista OS X:n versioista maailmalla.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Eli Leopard osaa skaalata eri ohjelmien kutsut prosessorin mukaan. Mutta virallisia system requirementsejä edelleen odotetaan, vai onko joku löytänyt ne Applen sivuilta?hardmac kirjoitti:First, it is a true 64-bit system while remaining fully compatible with 32-bit applications. Let's face it, Apple engineers have successfully designed a 64-bit system with a native back-compatibility to 32-bit, something not achieved by neither Microsoft nor Linux. Both Windows and Linux distributions are available in 32-bits or 64-bits. Once more, Apple thought about the end user who does not want to care or think about if its application is a 32-bit -encoded one or not. Even though the immediate impact on performance level might be limited to Pro users, editing and rendering large photos and video files will be faster.
-
-
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
EDIT: ahaah, näyttää siltä Tiikerin kerneli ei ollekkaan 64 bittinen. On siis olemassa 64 bittisiä käytiksiä jotka ei olekkaan kokonaan 64 bittisiä - alkaa valkenemaan.
-
Viesti Kirjoittaja Fakap »

Tiikerin ulkoasu on hieno ja pitkäikäinen. Spotlight ja järjestelmän ikonit ovat siinä kyllä mässyjä. Leon kansiot vaikuttivat rumilta. Toivon tosiaan, että ainakin Leon menubarin ulkoasuun pystyy vaikuttamaan, tietysti mieluiten ilman 3rd partyja.
Entä mitenkä Steven keynotessa ja Applen sivuilla tuo Leo on rendattu Time Machinen taustan päälle? Ei millään tapaa applemaisen tyylikästä ja hillittyä. Tuliko tuo kuva tosiaan Leon pakkaukseen asti?
No käytettävyys ratkaisee, mutta se on roskaa, etteikö systeemin ulkoasulla olisi merkitystä. Kuitenkin stackit, spaces ja sidebar näyttävät ihan toimivilta. Harmi vaan ettei ulkoasu tosiaankan näytä menevän toivottuun suuntaan.. ihan siisti se on, mutta Tiikeri nosti odotukset liian korkealle. Eli mä ainakin aion rauhoittua ja venailla ettei tule pettymyksiä.
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Kuten on sanottu, tahtoo tietää mitä pellin alla on

http://cgronlund.posterous.com/
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka