www.wippies.com jakaa ilmaisia ADSL-modeemi/tukiasemia
-
www.wippies.com jakaa ilmaisia ADSL-modeemi/tukiasemia
Viesti Kirjoittaja trepo »
Lisäksi nopeimmat saavat ilmaiseksi ADSL modeemin jossa on sisäänrakennettu wlan tukiasema. Sivuston foorumin mukaan näitä jaetaan x000 kpl. Keväällä tulee tarjolle myös pelkkiä wlan tukiasemia.
Periaate on sama kuin täälläkin aiemmin mainitussa Fonera verkossa: jaat laajakaistayhteyttä muille yhteisön jäsenille ja vastavuoroisesti saat käyttää muiden tukiasemia.
Ainakin itse laitoin tuon tilaukseen ihan mielenkiinnosta.
-
Re: www.wippies.com jakaa ilmaisia ADSL-modeemi/tukiasemia
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Onkos tuota boxia kuulunut? Itse laitoin juuri oman tilauksen.trepo kirjoitti: Periaate on sama kuin täälläkin aiemmin mainitussa Fonera verkossa: jaat laajakaistayhteyttä muille yhteisön jäsenille ja vastavuoroisesti saat käyttää muiden tukiasemia.
-
- Ylläpitäjä
-
Re: www.wippies.com jakaa ilmaisia ADSL-modeemi/tukiasemia
Viesti Kirjoittaja trepo »
Boksi tuli jo muutama viikko sitten ja ihan hyvin toimii. Itse tilasin jo silloin betatestausaikana joten minun osaltani ei ole tuota määräaikaa. Tällä hetkellä tilaaville 12 kk käyttöaika pitää paikkansa. Toisaalta ainakaan itse en näe siinä mitään ongelmaa, laite on toiminut hyvin.tosikko kirjoitti:Onkos tuota boxia kuulunut? Itse laitoin juuri oman tilauksen.trepo kirjoitti: Periaate on sama kuin täälläkin aiemmin mainitussa Fonera verkossa: jaat laajakaistayhteyttä muille yhteisön jäsenille ja vastavuoroisesti saat käyttää muiden tukiasemia.
-
Viesti Kirjoittaja jjm »
Mikä tuossa on ilmaista, ilmeisesti WLAN? Ei kuitenkaan yhteys ole edelleenkään ilmainen? Eikä tuossa taida olla mitään captive-portaalin tyylistä hommaa, niin edelleen on parempi hoitaa asiat kahden alueen reitityksellä (jotta vieraat pääsee heti verkkoon, mutta oma on turvallinen) ja hoitaa omilla tukiasemilla WLAN.
Ihan ajatuksena, miten tuossa on hoidettu loggaus. Jos joku käyttää juuri minun liittymääni vaikkapa tietoturvamurtoihin, niin miten sen osoitan?
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Näitä palveluita alkaa pomppimaan esiin nyt, ja voisi olla ihan hyvä käydä keskustelua, mitä ongelmia näistä syntyy. Luulen että tällaiselle kimppanettipalvelulle olisi eduksi, jos joku epäkaupallisempi taho, esim EFFI, antaisi oman suosittelunsa käyttäjäosapuolen asemassa. EFFI voisi olla jopa jonkinlainen järjestöosapuoli tälalisessa toiminnassa.
korj: EFFI tietysti...
-
-
-
Sivuilla lukee näin:jjm kirjoitti:En taida kuulua kohderyhmään, kun en saanut mitään selvää noista sivuista.
Mikä tuossa on ilmaista, ilmeisesti WLAN? Ei kuitenkaan yhteys ole edelleenkään ilmainen?
"Tilaamalla maksuttoman Wippies WifiBoxin tai HomeBoxin sitoudut pitämään laitteen kytkettynä laajakaistaliittymääsi ja avoimen Wippies WLAN -verkon toiminnassa 12 kuukauden ajan laitteen toimituksesta. Mikäli havaitsemme 12 kk sopimuskauden aikana, että tilaamasi HomeBox on yhtämittaisesti pois verkosta yli kahden viikon ajan, veloitamme sinulta laitteen myyntihinnan."
Eli jaat tuossa omaa yhteyttäsi muille wippies käytäjille, ja pääset käyttämään samalla heidän WLAN verkkoa.
Wippies wikistä löytyy lisäinfoa mm. tuosta HomeBox:ista:
http://forum.wippies.com/wiki/Wippies_HomeBox
Ei tarvitse jos noudattaa sopimusta, tarkemmat sopimusehdot löydät tämän sivun alalaidasta:Sangreal kirjoitti:mutta eikös tuossa pitää maksaa se 29.90€ boksista?
https://my.wippies.com/settings/signup/intwebmail
-
Viesti Kirjoittaja merc »
Boksi tuli eilen. Aluksi ei MBP:n kanssa pelittänyt, mutta kun vaihdoin salauksen WPA:an ja kanavan niin alkoi pelittämään ja ei ainakaan vielä ole katkennut kertaakaan. Suosittelen.merc kirjoitti:Tilasin juuri Wlan boksin tuolta. Saa nähdä kauan kestää tulla ja miten hyvin pelittää MB Pron kanssa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja tsehov »
Hiukan minua kuitenkin ihmetyttää se että ohjepaperissa sanottiin että Koti-Wlan-verkon nimi on 'wippieshome', mutta minulla verkon nimenä näkyy pelkkä 'Home'. Laitteen hallintasivullakin nimi on 'wippieshome'? Toinen kummastelun aihe on että mukana tuli salasana mutta missään vaiheessa yhteyden muodostamista salasanaa ei kysytty lainkaan. Kävin vielä kokeeksi hallintasivulla vaihtamassa sen mutta edelleenkään sitä ei kysytä??
Mitenkäs muilla on ollut näitten nimien ja salasanojen kanssa?
-
Viesti Kirjoittaja macbooknonpro »
Kolme verkkoa (ja nimeä) joista yksi se omaan käyttöön tarkoitettu salasanasuojattu (WippiesHome) toinen on avoin vieraileville käyttäjille tarkoitettu (Wippies) sekä kolmas joku SaunaUMA jota ei ainakaan vielä tarvitse mihinkään. Boxina Wifibox. Ja hyvin lähti hyrräämään macbookin kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja FlattiMac »
En kylläkään suuresti vastusta ideaa, onhan näitä muitakin ollut yrittämässä "en muista kyllä mikä".
Mulla ja Vaimolla läppärit, mutta omalla terriilla yleensä.
2X n;PowerMac G4 400 1024 Mt + G3 350 1024 Mt
Levyjä koneissa miten milloinkin sattuu tarpeeseen.
LaCie 250 Gt USB 2 ja Fw 800 on hyvä siirto väline
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ei teillä siis ole omaa ADSL-yhteyttä johon sen Yippies-boksin vois laittaa, joten meni pahasti ohi aiheesta...FlattiMac kirjoitti:Onks toii kivaa jakaa muidenkin maksammaa kaistaa kaikille muille. Medän taloyhtiö maksaa xxEuroa per asunto 8 megasta. Yhteydestä, ei siis kiva että naapuri "myy" kaistasta osan ulkopuolle esim, naapurien vuokrakämppien ilmaikseksi netti yhydeydestä.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Verkkotulostimen toiminta on vielä tarkistamatta, vanhaa reititintä piti säätää aikalailla että se alkoi toimimaan (nattauksesta viisaat puhuivat..).
Ohjeissa sellanen fiba, että tuohon avoimeen verkkoon jos haluaa niin pitää laittaa tunnukseksi koko emailosoite eikä pelkkää tunnusta.
Toi kaistan jakaminen ilmaiseksi naapureille on aika teoreettinen pelko, pitäähän niidenkin jakaa omaa yhteyttään jotta saavat oikeuden verkonkäyttöön. Vai alkaakohan noita yleiskäyttöisiä wippies-logintunnuksia alkaa liikkua netin hämärämmällä puolella... vaikka luulis ettei samalla tunnuksella nyt monesta pisteestä vois logata verkkoon.
Murhe on tosin ettei Motorolan verkkokortti näytä oikein pelittävän ysin puolella. Pitänee vielä katsoa josko sinne on tullut haettua viimeiset airport-päivitykset.
-
-
-
Omakin boxi tuli tänään, ja mietiskelin myös saisiko USB liitäntään esmes kovalevyn kiinni? Ilmeisesti boxin asetuksien muokkausta on rajoitettu, kun se tehdään oman wippies sivun kautta? (en ole kerinnyt omaan vielä tarkemmin tutustua, saati kytkeä käyttöön..)Fixx kirjoitti:Ziizuz, ei tulostaminen onnistu. Kele. Miten tuota wifiboksia vois puukottaa niin että local zone toimisi??
Ongelma on siis ettei verkkotulostin näy... jotain asetuksia pitäis ilmeisesti wifiboksissa muuttaa.
edit: käyttöön otettu, hiukka on tosiaan kankea tuo asetusten muokkaus, kun boxiin ei pääse suoraan käsiksi.
Sitten löytyi tämöinen uutinen, huom. niille jotka tilanneet boxinsa ko. ajanjaksona:
-------------------------------------------------------------
Wippies-päätelaitteen tilauksessa vikaa 7.-11.6.
Wippies WifiBoxin ja HomeBoxin tilauksessa on ollut tietokantavirhe ajalla 7.6.2007 - 11.6.2007 klo 14:30. Tänä aikana Wippies-päätelaitteiden tilaukset eivät siis ole menneet perille, eikä niistä ole jäänyt tietoja käyttöömme.
Pahoittelemme virhettä, ja pyydämme kyseisenä aikana Wippies-päätelaitteen tilanneita uusimaan tilauksensa.
-------------------------------------------------------------
-
Viesti Kirjoittaja homeKorva »
Ostin mäkin siks, ettei tarttis säätää koko ajan niin hiton paljon (oon aikani PC:tä käytelly), mutta toi boksi oli kyllä kaikkee muuta. Resetoi, päivitä, paina sitä, paina tätä, työnnä se sinne, vedä se sieltä....
Ihan romu vehe sattu mulle. Kun vihdoin alkoi ottaa yhteyyä adsl linjaan, ei enää wlan kysynyt salasanaa, eikä päästänyt asetussivulle... Ja sitten alkoi resetoimaan yksinään parinkymmenen sekan välein...
Joillain kyllä kuulemma toimii ja ideahan on ihan ok... Mutta aina ei mene putkeen.
Nimim. Kyllä minä tämän letkun jaksan tähän koneen kylkeen sittenkin laittaa, kun on tuo sisäverkkokin...
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka