Kannettavien pienet näytöt
Keskustelua kannettavista
17 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kannettavien pienet näytöt
Viesti Kirjoittaja peltsi173 »
Oli ajatuksena hankkia MacBook, mutta käytyäni kaupassa innostus laimeni aikalailla. Kotona on 24 tuuman näyttö ja töissäkin 20" WS ja 19" putki vierekkäin. Olen siis tottunut reiluun työtilaan. Vaikka pieni valkoinen MacBook tuntui muuten tosi houkuttelevalta, niin onhan se näyttö järjettömän pieni. Kuinka siinä saa mitään aikaiseksi? Tehojen puolesta kone olisi riittänyt mulle kyllä mainiosti.
Onko täällä paljon sellaisia, jotka käyttää vaihtelevasti isoa erillistä näyttöä ja kannetavan pientä ruutua? Kuinka sopeudutte jatkuvaan työtilan määrän muuttumiseen? Katselin myös 17" MBP:ta, jolla näytön puolesta voisi oppia tulemaan toimeen, mutta muuten se on aika iso.
Siirsin ajatukset kannettavan hankkimisesta myöhemmäksi. Nyt tuntuu, että paras ratkaisu on tehdä työt toimistossa nopsasti isolla näytöllä, ja vaihtaa sen jälkeen vapaalle - ilman rasittavaa tihrustelua pienestä ruudusta.
Onko täällä paljon sellaisia, jotka käyttää vaihtelevasti isoa erillistä näyttöä ja kannetavan pientä ruutua? Kuinka sopeudutte jatkuvaan työtilan määrän muuttumiseen? Katselin myös 17" MBP:ta, jolla näytön puolesta voisi oppia tulemaan toimeen, mutta muuten se on aika iso.
Siirsin ajatukset kannettavan hankkimisesta myöhemmäksi. Nyt tuntuu, että paras ratkaisu on tehdä työt toimistossa nopsasti isolla näytöllä, ja vaihtaa sen jälkeen vapaalle - ilman rasittavaa tihrustelua pienestä ruudusta.
27" iMac i3 + Aperture 3
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Tää on niin tätä, mulle taas läppärin näyttönä se 13 tuumaakin on jo liian iso.
Itse ainakin miellän niin, että läppäri kannattaa hommata vain, jos sitä liikuttelee paljon mukanaan paikasta toiseen, ja silloin pieni koko on valttia. Silloin kun tarvitaan kunnolla työtilaa, niin ei muuta kuin kone kiinni isoon ulkoiseen näyttöön.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iMac 27" 2,66 GHz i5 | 8 GB | 1 TB | 10.11.0
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tapoja saada lisää tilaa on oikeastaan kolme:
1.) Isompi kone, eli MacBook Pro
2.) Ulkoinen näyttö
3.) Virtuaalityöpöydät
Itse käytän vaihtoehtoa 3...saa reilusti lisää tilaa helposti.
1.) Isompi kone, eli MacBook Pro
2.) Ulkoinen näyttö
3.) Virtuaalityöpöydät
Itse käytän vaihtoehtoa 3...saa reilusti lisää tilaa helposti.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja uuvatti »
eikös se tiukemman reson änkeäminen pienemmälle alalle juuri lisää tuota "tihrustelua"?
Itselläni näkökyky on kuulemma sitä luokkaa ettei laseille ole koskaan tarvetta mutta esim hp:n läppäreiden 1440*900 reso 15 tuuman näytöllä rasittaa silmiä. Tokihan niissä on aivan luokaton paneeli mutta kumminkin.
Itselläni näkökyky on kuulemma sitä luokkaa ettei laseille ole koskaan tarvetta mutta esim hp:n läppäreiden 1440*900 reso 15 tuuman näytöllä rasittaa silmiä. Tokihan niissä on aivan luokaton paneeli mutta kumminkin.
-emmäosaasanoamitään-
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Kannettava kannettavana. Tosin mäkeissä tuo expose tuo oman lisänsä, että ei tarvii isoa näyttöä. Ennen käytin kanssa virtuaalipöytiä. Kyllähän oma 12" on pieni, ja joskus jurpii oikeen kunnolla kun teen esim. dreamweaverillä /photarilla hommia, mutta molemmissa on zoom joka toimii, sommittelu onkin sitten toinen juttu.
Varsinainen työkone onkin sit 20" + 19"
Varsinainen työkone onkin sit 20" + 19"
When there just isn't enough space for egos in real life
http://cgronlund.posterous.com/
-
-
Ei se työtilan muuttuminen oikeastaan mitään teen, se kenties hankaloittaa tiettyjä asioita, mutta tottuminen siihen tapahtuu 1sec.
Hiukan samanlaista kuin piirtäminen, kyllä se onnistuu oli sitten alla A4 tai A3 paperi.
Hiukan samanlaista kuin piirtäminen, kyllä se onnistuu oli sitten alla A4 tai A3 paperi.
-
Viesti Kirjoittaja blues »
Kyllä se kannettava tarvitsee ulkoisen näytön kaveriksi jos laajempaa alaa kaipaa. Nykyistä konetta hankittaessa oli itsestäänselvää että pitää hankkia ulkoinen näyttö kaveriksi. 15" näyttöä tuleekin käytettyä vain tien päällä ja jos siihen heittää jotain ohjelmaa jota tarvitsee sivusilmällä katsoa kun varsinaisessa käytössä on 23".
-
-
Re: Kannettavien pienet näytöt
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Valokuvia on photarissa auki jatkuvasti ja juuri tänään tein junassa 20 sivuista taittoa Indesignilla. Koneena 12" PB =) Taittotyössä tietysti haittaa joskus se että ei näe kokonaisuuksia, mutta ne voi sitten katsella pöydän ääressä isolla näytöllä. Ainakaan minulla ei kokonaisuuksien hahmottamisessa ole ongelmaa vaikka kaikkea ei kerralla näekään. Tien päällä kuvauskeikoilla ja reissussa yleensäkin 12" on isoin mitä viitsisi kantaa.peltsi173 kirjoitti:Oli ajatuksena hankkia MacBook, mutta käytyäni kaupassa innostus laimeni aikalailla. Kotona on 24 tuuman näyttö ja töissäkin 20" WS ja 19" putki vierekkäin. Olen siis tottunut reiluun työtilaan. Vaikka pieni valkoinen MacBook tuntui muuten tosi houkuttelevalta, niin onhan se näyttö järjettömän pieni. Kuinka siinä saa mitään aikaiseksi? Tehojen puolesta kone olisi riittänyt mulle kyllä mainiosti.
Kai tuo on pitkälti kiinni työtavoista ja siitä mihin on tottunut. Työvälineet ovat kuitenkin noissa hommissa toissijaisia, kyllä se design lähtee korvien välistä.
-
Re: Kannettavien pienet näytöt
Amen. Ajatus toimii, vaikka värikoodit olisi hukassa. Punainen on silti punainen jne.Pbman kirjoitti: Työvälineet ovat kuitenkin noissa hommissa toissijaisia, kyllä se design lähtee korvien välistä.
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
En ole itse graafisella alalla töissä, mutta kotona PC:n näyttö on silti 4:3 kuvasuhteen 20" TFT. MacBookin näytön pienuus häiritsi varmaan ensimmäiset 5 minuuttia, mutta koska se on minulla nimenomaan kannettavana, ja mielestäni MacBook on ihanteellisen kokoinen kannettava jossa on koneen kokoon nähden ihanteellisen kokoinen näyttö (eli juuri niin suuri kuin mahdollista), niin näytön pienuudesta ei ole ainakaan vielä koitunut ylimääräisiä harmaita hiuksia.
Tykkään pitää kaiken koko ajan levällään työpöydällä, joten käytän Virtuedesktopsia. Jotenkin työpöytien selaaminen tuntuu helpommalta kuin ikkunoiden selaaminen.
Tykkään pitää kaiken koko ajan levällään työpöydällä, joten käytän Virtuedesktopsia. Jotenkin työpöytien selaaminen tuntuu helpommalta kuin ikkunoiden selaaminen.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Musta G4 iBook on kannettavaksi ihan passeli, MacBookin näyttö menee jo liian matalaksi.
Mun PB:n 14" näyttö on kanssa ihan ok, konetta käytän lähinnä pöydällä enkä kanniskele pitkiä matkoja, ni menettelee sekin.
Muita näyttöjä:
Acer 15" TFT
iMacin 15" putki
ja tulossa 22" Wide![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mun PB:n 14" näyttö on kanssa ihan ok, konetta käytän lähinnä pöydällä enkä kanniskele pitkiä matkoja, ni menettelee sekin.
Muita näyttöjä:
Acer 15" TFT
iMacin 15" putki
ja tulossa 22" Wide
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
Minulla on Macbook kotikoneen korvaavana tietokoneena ja hyvin pyyhkii. Kun sain tämän koneen viime elokuussa, niin silloin käytössä oli myös 19-tuumainen TFT, mutta myin sen pois kun ei sitä tullut ikinä käytettyä.
Mitään omenoita tueta...
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
-
-
17 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka