Olen kuukauden päivät jo tuskaillut tämän kanssa. Koitan siis iMacista kuvaa tv:lle seuraavalla tavalla: mini-DVI to DVI-D -> DVI-D to HDMI. Ja laitteisto iMac Core Duo 17" 1,83ghz ja Samsung 32" LE-32R32B LCD-TV. Olen hyvinkin tietoinen ettei natiiviresoa(1366x768 tai edes 1360x768) voi saada tuolla yhdistelmällä mutta kun edes tuo 720p (1280x720) resoluutio ei toimi kunnolla. Ongelmana siis häiriöt kuvassa. Helpoiten häiriöitä voi kuvata varmaankin ns. heikkona lumisateena analogisessa tv-lähetyksessä. Muilla ollut kyseinen ongelma ja saanut ratkaistua sen? Ainoa reso joka edes jotenkin toimii on 720x480@60hz, mutta näillä arvoilla alkaa HD-matskun laatu jäädä näkemättä.
Mac ollut talossa noin vuoden ja nyt alkaa jo tuntua siltä, että joudun ensimmäisen kerran sanomaan 'pa...an möivät' ainakin käyttiksen osalta, koska samalla koneella Windowsin puolella kaikki toimii niinkuin pitääkin. Kuva tarkka ja venyy tarkasti telkun reunoille. Eli ei jää mustia reunoja minnekään, vaikka onkin se 720p reso. Jos joku saanut kyseisen tai vastaavan töllön toimimaan nätisti iMacin tms kanssa OS X:n puolella niin voisiko ohjeistaa myös minua

-Jyri