Väliinputoaja-MBP: ei ehkä omilla rahoilla
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Väliinputoaja-MBP: ei ehkä omilla rahoilla
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Perusmallissa ja 17-tuumaisessa raha näyttää siis olevan paljon paremmassa tallessa. 17-tuumaiselle on tuskin tulossa seuraavassakaan päivetyksessä halvempaa "melkein yhtä hyvää" vaihtoehtoa, joten jos se parempi 15-tuumainen kuitenkin kuumottaa, kannattaa miettiä onko 17-tuumainen ihan varmasti liian iso, kun loppupeleissä todellinen hinta eli osto- ja myyntihinnan erotus voi olla noissa sama.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Re: Väliinputoaja-MBP: ei ehkä omilla rahoilla
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Samaa tässä kanssa pohtinut sillä koneen hankinta edessä syksyllä kun leopardin saa raudan mukana. Aluksi pohdiskelin tarvitsenko näytönohjainta isommalla muistilla; ei testien mukaan tuolla ei käytännössä ole kuin 5% keskimääräinen parannus (ei mitään merkitystä minulle). Toiseksi tuli mieleen olisiko tarvetta isommalle kovalevylle (paljonko boot camp vaati toimiakseen muistia?) No selvitys vielä työn alla (kts. kysymys) mutta kun kerran samalla päivitän airpot express niin saan sinne laitettua todennäköisesti tarvittavan levytilan, kuinka käyttäjäystäväällinen se on on eri juttu mutta ainakin timemachine saa tehdä sinne back-upit. Nyt enää kysymykseen tuleekin enää ongelmaksi tarvitsenko lisää keskusmuistia vai riittääkö tuo 2G (RR:saako tuolla parilla satasella lisättyä muistia Apple päivityksenä vai pitääkö ruveta kikkaileen?)Repe Ruutikallo kirjoitti:Tuossa yhden myyntiketjun "innoittamana" aloin pohtia MacBook Pro -malliston kannattavuutta. Näyttää siltä, että tuon paremman 15-tuumaisen kanssa kannattaa yhä harkita kaksi kertaa, jos omilla rahoillaan on ostamassa. Siinä nimittäin on ylivoimaisesti suurin riski arvon romahtamisesta seuraavan mallinpäivetyksen jälkeen. Muutenkin lisäarvo on pyydettyyn viissatasen lisähintaan nähden aika hento. Parilla satasellahan lisää perusmallin muistin neljään gigaan, ja sen jälkeen voi olla melko varma että käytännön tehoetu kallistuu siihen päin monessa käytössä.
Perusmallissa ja 17-tuumaisessa raha näyttää siis olevan paljon paremmassa tallessa. 17-tuumaiselle on tuskin tulossa seuraavassakaan päivetyksessä halvempaa "melkein yhtä hyvää" vaihtoehtoa, joten jos se parempi 15-tuumainen kuitenkin kuumottaa, kannattaa miettiä onko 17-tuumainen ihan varmasti liian iso, kun loppupeleissä todellinen hinta eli osto- ja myyntihinnan erotus voi olla noissa sama.
-
Ei kumpaakaan. Ostetaan vain sopivaa muistia edulliseen hintaan myyvästä kaupasta, otetaan alkuperäiset palikat pois ja laitetaan isommat sisään. Ei tarvi kikkailla.iPratt kirjoitti:[(RR:saako tuolla parilla satasella lisättyä muistia Apple päivityksenä vai pitääkö ruveta kikkaileen?)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
Se on optio eikä kone... katsoitko edes oikein, kuulostaa jopa Applesta puhuttaessa poskettomalta.jonesb kirjoitti:No mut onhan appella muitakin "kannattamottomia" koneita, vai mitä sanotte 200e 40gt kovalevytilasta mb:n kohdalla?
Pitää olla kyllä seinähullu tai hyvin varakas, jos maksaa tuollaisia lisukkeita Macbookiin johon saa luvallisesti itse vaihtaa kovalevyn. 200 eurolla saa aika jöötin sinne sisään, ja halpa USB-kotelo originaalille lähtee luultavasti vielä ilman että se pari satkua edes on kulunut puhki.
-
Mistäs sitä saa 4G muistia parilla satasella ?Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei kumpaakaan. Ostetaan vain sopivaa muistia edulliseen hintaan myyvästä kaupasta, otetaan alkuperäiset palikat pois ja laitetaan isommat sisään. Ei tarvi kikkailla.iPratt kirjoitti:[(RR:saako tuolla parilla satasella lisättyä muistia Apple päivityksenä vai pitääkö ruveta kikkaileen?)
-
Haepa vaikka tällä koodilla Multitronicista ym. nettikaupoista:iPratt kirjoitti:Mistäs sitä saa 4G muistia parilla satasella ?Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei kumpaakaan. Ostetaan vain sopivaa muistia edulliseen hintaan myyvästä kaupasta, otetaan alkuperäiset palikat pois ja laitetaan isommat sisään. Ei tarvi kikkailla.iPratt kirjoitti:[(RR:saako tuolla parilla satasella lisättyä muistia Apple päivityksenä vai pitääkö ruveta kikkaileen?)
KTA-MB667K2/4G
Ohoh! Nyt mun pitää sanoa, että sekoilin ja olin silti oikeassa. Erikoinen yhtälö. Nimittäin nuo kahden gigan muistit ovat maksaneet yhdeltä kappaleelta sen vajaat 200 ja sitä muistelinkin, mutta nytpäs ne ovatkin kahdelta kappaleelta sen verran... Paljon kehuttu Crucial on yhä tuplahinnassa!
-
Saikos nuo itse ilman takuun raukeamista vaihtaa MBP:hen? Entäs kiintolevyn vaihto ominpäin MBP:hen?Repe Ruutikallo kirjoitti:Haepa vaikka tällä koodilla Multitronicista ym. nettikaupoista:iPratt kirjoitti:Mistäs sitä saa 4G muistia parilla satasella ?Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei kumpaakaan. Ostetaan vain sopivaa muistia edulliseen hintaan myyvästä kaupasta, otetaan alkuperäiset palikat pois ja laitetaan isommat sisään. Ei tarvi kikkailla.iPratt kirjoitti:[(RR:saako tuolla parilla satasella lisättyä muistia Apple päivityksenä vai pitääkö ruveta kikkaileen?)
KTA-MB667K2/4G
Ohoh! Nyt mun pitää sanoa, että sekoilin ja olin silti oikeassa. Erikoinen yhtälö. Nimittäin nuo kahden gigan muistit ovat maksaneet yhdeltä kappaleelta sen vajaat 200 ja sitä muistelinkin, mutta nytpäs ne ovatkin kahdelta kappaleelta sen verran... Paljon kehuttu Crucial on yhä tuplahinnassa!
-
Viesti Kirjoittaja Whig »
Itse en yleensä tälläisissä ostoissa mieti sitä myynti hintaa sillä käytän yleensä laitetta sen verran pitkään ettei siitä myydessä kuitenkaan mitään rahaa saa.
Sekä ostan sellaisen läppärin joka soveltuu omaan käyttööni välittämättä niinkään tulevaisuudesta.
Edit:
Olisi sitten ilmeisesti pitänyt ostaa itselle liian iso läppäri jotta sitä ei olisi tullut kujetettua mukana jotta Hopeisen Omenan käyttäjät olisivat olleet siihen tyytyväisiä.
Tai sitten olisin voinut odottaa sitä pienempää MBP:tä... ja sitten sitä seuraavaa uudistusta ja sitten sitä seuraavaa...
Tai sitten olisin voinut tehdä kuten teinkin eli ostin itselleni sopivan kokoisen laitteen.
Pahoittelen jos tämä oli jotenkin väärin.
-
Viesti Kirjoittaja y39YQ77d »
Puolustelet vain epäonnistunutta ostopäätöstäsi...Whig kirjoitti:Itse juuri tänään MacBook Pro 15" kotiin (Ensimmäinen tälläinen uudempi maccini) kuskaneena en allekirjoita ensimmäisen viestin tekstiä.
Itse en yleensä tälläisissä ostoissa mieti sitä myynti hintaa sillä käytän yleensä laitetta sen verran pitkään ettei siitä myydessä kuitenkaan mitään rahaa saa.
Sekä ostan sellaisen läppärin joka soveltuu omaan käyttööni välittämättä niinkään tulevaisuudesta.
-
Viesti Kirjoittaja ATomiH »
Eihän se ikinä ole kiva omaa konetta haukkua, varsinkaan jos sen on juuri ostanut melko kovaan hintaan. :p Itsekkin kun ostan jotain hieman kalliimpaa elektroniikaa, niin harmittaa lukea huonoja kokemuksia siitä ja sitten pitää sanoa vastaan, ettei asia ole niin. (Vaikka olisikin)santtu kirjoitti: Puolustelet vain epäonnistunutta ostopäätöstäsi...
-
Mielenkiintoinen vastaanotto tällä foorumilla...santtu kirjoitti:Puolustelet vain epäonnistunutta ostopäätöstäsi...Whig kirjoitti:Itse juuri tänään MacBook Pro 15" kotiin (Ensimmäinen tälläinen uudempi maccini) kuskaneena en allekirjoita ensimmäisen viestin tekstiä.
-
Viesti Kirjoittaja maxima »
Joo, ei tuo ihan tavallista ole. Ihmettelin itsekin.Whig kirjoitti:Mielenkiintoinen vastaanotto tällä foorumilla...santtu kirjoitti:Puolustelet vain epäonnistunutta ostopäätöstäsi...Whig kirjoitti:Itse juuri tänään MacBook Pro 15" kotiin (Ensimmäinen tälläinen uudempi maccini) kuskaneena en allekirjoita ensimmäisen viestin tekstiä.
Tervetuloa foorumille Whig!

"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
Minä puolestani siirryn ainakin puoleksi vuodeksi vapaaehtoiseen pimentoon hintojen ja ominaisuuksien kehityksen suhteen. Kun ei tiedä (kuinka paljon tehommaan ja uudemman olisi seuraavalla viikolla saanut ostettua halvemmalla) ei harmitakaan.ATomiH kirjoitti:Eihän se ikinä ole kiva omaa konetta haukkua, varsinkaan jos sen on juuri ostanut melko kovaan hintaan. :p Itsekkin kun ostan jotain hieman kalliimpaa elektroniikaa, niin harmittaa lukea huonoja kokemuksia siitä ja sitten pitää sanoa vastaan, ettei asia ole niin. (Vaikka olisikin)santtu kirjoitti: Puolustelet vain epäonnistunutta ostopäätöstäsi...
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Tervetuloa foorumille!Whig kirjoitti:Mielenkiintoinen vastaanotto tällä foorumilla...santtu kirjoitti:Puolustelet vain epäonnistunutta ostopäätöstäsi...Whig kirjoitti:Itse juuri tänään MacBook Pro 15" kotiin (Ensimmäinen tälläinen uudempi maccini) kuskaneena en allekirjoita ensimmäisen viestin tekstiä.
Hei toi kommentti sulle santulta tais olla sarkasmia, uskoisin niin, joten "take it easy"!
Onnea hienon koneen hankinnasta!!! Itsellänikin asiat niin mukavasti, että ei tarvitse ajatella koneen myöhempää myyntiä, kaikilla ei kuitenkaan ole yhtä hieno tilanne.
Elä nyt hermostu vaan tutustu meittiin paremmin!
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
T: amanita
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja y39YQ77d »

Autot on hyvin samankaltainen ostos, niitä ei voi vain järkiperustein perustella mitenkään eikä kannatakaan.
Tervetuloa foorumille!
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Mutta "santtu" hyvä, Mac-tietokonehan on AINA järkiperusteinen hankinta, AINA, sen tunneperäisen perusteluryppään lisäksi...... Oon sitä mieltä, että Mac on myös loistavasti perusteltu hankinta. Tavallinen auto menettää jo kaupasta ulos ajettuna ison osan arvostaan, Mac-tietsikka taas ei!santtu kirjoitti:Joo hymiö unohtuiSarkasmiahan se, onnea hyvälle koneelle. Tietokoneethan ei ikinä ole järkeviä ostoksia joten on turha miettiä mitä mallia olisi fiksuinta ostaa jos jälleenmyyntiarvolla on jotain väliä koska tietotekniikassa hinnat tippuvat jokatapauksessa.
Autot on hyvin samankaltainen ostos, niitä ei voi vain järkiperustein perustella mitenkään eikä kannatakaan.
Tervetuloa foorumille!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Hyvänä esimerkkinä tästä mainittakoon ensimmäiset taskulaskimet, uuden HYVIN kallin laskimen ostettuaan sai moni huomata alle vuoden kuluttua että heidän laskimensa oli pahasti vanhentunut ja täten lähes arvoton verrattuna ostohintaan, edelleenmyyntihinta saattoi olla alle viidennsosan ostohinnasta alle vuoden kuluttua ostopäivämäärästä. Puuseepuolella homma on ihan sama komponenttien kanssa, Intelin uusien Penron ja Naahalem suorittimen markkinoille tulon jälkeen nykyisien Core 2 Duojen (uudet arkitektuurit tulevat käyttämään Core 2 Duo nimeä) hinta tulee romahtamaan, erittäin pahassa jamassa ovat ne jotka haluaisivat myydä pois vanhat prossunsa uusien tieltä.
Ennen Apple Intel leiriin vaihota (en seurannut mäkkien hintakehitystä vielä silloin) ymmärtääkseni mäkkien hinntat eivät romahtaneet tällä lailla, pääosin koska koneita ei päivitetty tällaisella tahdilla.
Eli siis tämä on nykypäivän "melodia" ja emmekä voi muuta kuin katsoa voimattomina sivusta......
-
No kyllä tuo sun eka postaus oli perin kummallinen. Et ollut koskaan kirjoittanut tänne viestin viestiä ja sitten astut kentille valmiiksi närkästyneenä aivan kuin sulle muka olisi henkilökohtaisesti ehditty jo v***uilla. Tosi outoa.Whig kirjoitti:Mielenkiintoinen vastaanotto tällä foorumilla...santtu kirjoitti:Puolustelet vain epäonnistunutta ostopäätöstäsi...Whig kirjoitti:Itse juuri tänään MacBook Pro 15" kotiin (Ensimmäinen tälläinen uudempi maccini) kuskaneena en allekirjoita ensimmäisen viestin tekstiä.
Sanot pitäväsi konetta niin kauan että siitä ei enää mitään saa, joten et edes ollut avausviestini kohderyhmää. Kuitenkin otit nokkiisi. Toivottavasti olet vastedes liikkeellä tarkistetuin asentein.
-
Totta kai muistit saa vaihtaa. Kovalevy on hankalampi, sen verran joutuu purkamaan että takuu on kovilla. MacBookiin taas saa vaihtaa levyn takuun raukeamatta.iPratt kirjoitti:Saikos nuo itse ilman takuun raukeamista vaihtaa MBP:hen? Entäs kiintolevyn vaihto ominpäin MBP:hen?Repe Ruutikallo kirjoitti:Haepa vaikka tällä koodilla Multitronicista ym. nettikaupoista:iPratt kirjoitti:Mistäs sitä saa 4G muistia parilla satasella ?Repe Ruutikallo kirjoitti: Ei kumpaakaan. Ostetaan vain sopivaa muistia edulliseen hintaan myyvästä kaupasta, otetaan alkuperäiset palikat pois ja laitetaan isommat sisään. Ei tarvi kikkailla.
KTA-MB667K2/4G
-
Vastausta en todellakaan kirjoittanut niin, että olisin närkästynyt tai joku olisi minulle henkilökohtaisesti v*ttuillut.Repe Ruutikallo kirjoitti: No kyllä tuo sun eka postaus oli perin kummallinen. Et ollut koskaan kirjoittanut tänne viestin viestiä ja sitten astut kentille valmiiksi närkästyneenä aivan kuin sulle muka olisi henkilökohtaisesti ehditty jo v***uilla. Tosi outoa.
Tätäkin foorumia olen seurannut jo jonkin aikaa joten vaikka viestini oli ensimmäinen foorumilla niin en silti ole ensimmäistä kertaa tällä foorumilla.
Omilla rahoillani 15" MBP:n ostaneena katson kuuluvani kohderyhmään:Sanot pitäväsi konetta niin kauan että siitä ei enää mitään saa, joten et edes ollut avausviestini kohderyhmää. Kuitenkin otit nokkiisi. Toivottavasti olet vastedes liikkeellä tarkistetuin asentein.
"MBP: ei ehkä omilla rahoilla, "Näyttää siltä, että tuon paremman 15-tuumaisen kanssa kannattaa yhä harkita kaksi kertaa, jos omilla rahoillaan on ostamassa"
Kerroin vain mielipiteeni. Pahoittelen jos se oli väärä.
huh...Toivottavasti olet vastedes liikkeellä tarkistetuin asentein.
-
Sen vielä sanon, että prinsessa-asenne keskusteluissa ei johda missään mielessä mihinkään. Kaikilla on täällä paljon kivempaa ilman sitä. Trust me.Whig kirjoitti: Kerroin vain mielipiteeni. Pahoittelen jos se oli väärä.
Kitinä "vääristä mielipiteistä" ei ole oikein aikuismaista. Omaa mielipidettä voi ja pitää puolustaa sekä perustella sen kummemmin loukkaantumatta, niin tällä foorumilla on tehty ziljoona kertaa ja niinhän keskustelua kuuluukin käydä.
Me ollaan täällä sitä mitä kirjoitetaan. Jos ei olla närkästyneitä ja kuitenkin kirjoitetaan närkästyneesti, julkitotuudeksi tuppaa muodostumaan se mikä on kirjoitettu.
Eipä tästä muuta, saat viimeisen sanan.
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Ja kyllähän tietokone on järkiostos, jos sitä töissään käyttää. En minäkään kaivinkonetta taas sitten järkiostoksena pitäisi...
-
Viesti Kirjoittaja hornhill »
Iphone SE
Ipad Air 2
-
Ei välttämättä, sillä Applen politiikka on pitää hinnat samoissa seuraavaan mallinpäivitykseen saakka. Vasta sitten voi saada edellisen revision jämiä halvemmalla, jos niitä on jossain jäljellä.hornhill kirjoitti:Uskoisin että tuonkin koneen hinta tulee -200-300€ hyvin pian, koska tuo T7700 prosari maksaa nykysellään noin 290€ enemmän, kuin T7500.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka