Onhan noita ollut jonkun verran, mut pakko se joskus on hankkia. Jos aina miettisi et kohta tulee uusi versio tai sit lueskelee näitä juttuja ku jotain vikaa, niin ikinä sitä konetta ei tulisi hankittua
Niinhän se menee. Yleensä nuo päivityksetkin on niin pieniä, että ei niitä kannata haikailla.
Tosin nyt sentään MBP:n näyttikset päivittyi, mikä on jo aika hyvä juttu 8)
=JP= kirjoitti:Onkos kellään muuten jo kokemusta näistä uusista LED näytöistä? Tuossa lueskelin et monessa tuntuu olevan ongelmia!
- Flickering
-Yellowish tint
Etenkin tuo kellertävyys tuntuu olevan erittäin ilkeä ongelma, eli kolmasosa näytöstä alhaalta on kellertävä väreiltään... Alkoi pelottamaan...
No mikäs peljästyksen aihe se on, jos tuon huomaa heti niin konehan menee välittömästi vaihtoon (ellei sitten näytön vaihto ole nopeampi ratkaisu). Todennäköisyyslakien mukaan seuraava näyttö on jo o'gay.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Tämä graafisen alan orava on nyt taistellut 12 vuotta PC maailman loputtomassa pyörässä. Nyt se loppuu. Elämä vaihdetaan kivempaan. Tuollainen uusi MBP on saatava. Kokemusta ei ole Mac maailmasta juuri nimeksikään mutta tämä foorumi auttaa pääsemään kärryille aivan törkeenä. Kiitos siitä kuuluu teille.
Olen ymmärtänyt että juuri on tullut uudet mallit MB Pro:sta. Miten tiuhaan tahtiin Apple normaalisti julkistaa uusia malleja / päivittää vanhoikin koneisiin uutta rautaa. 1-2 kertaa vuodessa vai jopa useammin? Lähinnä onkohan ennustettavissa Leopardin julkistamisen myötä myös uutta rautaa? Kertooko puskaradio mitään onko tulossa pientä 10" -13" versiota MB Prosta?
Tämä graafisen alan orava on nyt taistellut 12 vuotta PC maailman loputtomassa pyörässä. Nyt se loppuu. Elämä vaihdetaan kivempaan. Tuollainen uusi MBP on saatava. Kokemusta ei ole Mac maailmasta juuri nimeksikään mutta tämä foorumi auttaa pääsemään kärryille aivan törkeenä. Kiitos siitä kuuluu teille.
Me kiitämme kiitoksista ja toivotamme tervetulleeksi (tai vastaavat tiedot).
Jim Flick kirjoitti:Olen ymmärtänyt että juuri on tullut uudet mallit MB Pro:sta. Miten tiuhaan tahtiin Apple normaalisti julkistaa uusia malleja / päivittää vanhoikin koneisiin uutta rautaa. 1-2 kertaa vuodessa vai jopa useammin? Lähinnä onkohan ennustettavissa Leopardin julkistamisen myötä myös uutta rautaa?
Leopardin julkistaminen ei suoranaisesti ennakoi mitään rautamuutoksia samaan aikaan. Applella softa- ja rautapäivitykset elävät erillistä elämää. MBP voi ihan hyvin elää nykyisenä ensi vuoteen tai sitten ei, Applesta ei koskaan tiedä varmaksi.
Jim Flick kirjoitti:Kertooko puskaradio mitään onko tulossa pientä 10" -13" versiota MB Prosta?
Kyllä tämmöstä on ennakoitu joskus loppuvuonna. Toinen juttu on sitten tuleeko, mitä ja milloin. Applesta ei koskaan jne.
Jim Flick kirjoitti:Vielä hölmö kysymys, minkälaisen kilkun tarvitsen jos kytken kaksi ulkoista 22" tft wide näyttöä tuohon MBP:hon?
Jonkinlaisen ulkoisen näytönohjaimen tai vastaavan. Näitä on ollut ainakin markkinoilla, laadusta en tiedä. Applen kannettaviin ei saa tehtaan paketista kuin yhden ulkoisen näytön.
Olen pari kuukautta vihjaillut toistuvasti pomolle ja tänä aamuna sitten käytiin kiivaat neuvottelut. Tilaukseen lähti MacBook Pro 17" + CS3 -paketti ja ihanainen Wireless Mighty Mouse!
Voitteko kuvitella kuinka stoked olen, dam! Jouduin lupaamaan laadun paranemista, työtehon kasvua, sitoutumista jne... mutta kannatti!
morteymor kirjoitti:Hei! Kaikkien tulisi onnitella minua...
Olen pari kuukautta vihjaillut toistuvasti pomolle ja tänä aamuna sitten käytiin kiivaat neuvottelut. Tilaukseen lähti MacBook Pro 17" + CS3 -paketti ja ihanainen Wireless Mighty Mouse!
Voitteko kuvitella kuinka stoked olen, dam! Jouduin lupaamaan laadun paranemista, työtehon kasvua, sitoutumista jne... mutta kannatti!
Saa onnitella!
Onnea!
Mutta huomaa, että nuo lupaukset eivät ole tyhjiä. ProBookilla varmasti työnilon myötä kasvaa laatu ja työteho (ellet sitten jumiudu tänne foorumille työajaksi, kuten joillekin on käynyt )
Tampereella muuten sääherra ei nyt tiedä että olisko hellettä vai kaatosadetta. Vaihtelee sananmukaisesti minuutin välein. Nykki taitaa pyynikillä paistaa aurinko kun tässä sataa saavista.
Sehän tarkoittaa sitten että tästä pöydältä täytyy hukata nämä 22" widet ja alkaa suunnittelemaan tuota 30" Cinemaa. Kallis on kyllä. Patti. Mutta olikos se niin että tuo 15" MBP ei yllä tuohon 30" Cineman suositusresoon. Ainoastaan 17" MBP käypi siihen. Vai onko vanhaa tietoa?
Noh, jos minäkin lohduttautuisin sillä että työteho ja luovuus paranee 1800% niin ei tuo hinta kai sitten ole kaamea. Eikös se ole jo terveydellisestikkin perusteltua että kun töissä voi hyvin on parempi ihminen myös vapaalla...
Jim Flick kirjoitti:Sehän tarkoittaa sitten että tästä pöydältä täytyy hukata nämä 22" widet ja alkaa suunnittelemaan tuota 30" Cinemaa. Kallis on kyllä. Patti. Mutta olikos se niin että tuo 15" MBP ei yllä tuohon 30" Cineman suositusresoon. Ainoastaan 17" MBP käypi siihen. Vai onko vanhaa tietoa?
Kyllä on aika vanhaa tietoa. Tarvittava Dual-Link-näytönohjaus löytyy kaikista MBP:ista.
Jep, nyt kun tarkemmin tutkin niin uudessa Pro 15" mallissakin on ulkoisen näytön resot 2560 x 1600.... kuumotus alkaa olemaan käsinkosketeltavaa . . .
No voi kehveli sentään!! Ajattelin sit kävästä ihan kysymässä liikkeestä vielä varulta ennenkuin kiinni menee (ja piti käydä kaupassa muutenkin noita ruoka varantoja kasvattamassa), niin konehan siellä odotteli paketissa!! Eivät olleet ehtineet soitella, ku siel on vaan pari myyjää tällä hetkellä ku muut lomilla. Onneksi tuli käytyä, muuten ois joutunu viikonlopun vielä odottelee turhaan....
Tuossa se nyt vieressä vielä paketissa on, kohta alkaa seikkalu Applen maailmaan
onkos näitä uusia Macbook Pro- malleja saatavana jo suoraan suomalaisten jälleenmyyjien hyllyltä vai onko pitkäkin toimitusaika? Onko demokoneita suomalaisilla jälleenmyyjillä? Applestoren toimitusviive taisi olla 3 vrk.
Ainakin tämän jälleenmyyjän (Kampus Data) mukaan koneet on haluttua tavaraa, ja siksi saatavuus tällä hetkellä huonohko. Viimosen koneen sain heidän maahantuojalta kuulemma...
Ja tässä ikävä kyllä on tuo keltatauti
Katsotaan josko tuo tasaantuisi pienen sisäänajon jälkeen....
Edit klo 20:45:
Täytyy kyllä lisätä tähän vielä, että näin parin tunnin käyttämisen jälkeen olen rakastunut Macciin! Todella loistava käyttis, kaikki siis vaan toimii ja ei tarvitse kymmeniä switchei väännellä asian eteen. Tietenkin joutuu näin Windows käyttäjänä vielä vähän miettimään joitain juttuja ku toimii erilailla, mutta eiköhän sitä sopeudu tässä tulevina viikkoina...
Katsoppas noita mun aikaisempia viestejäni ja sieltä löytyy linkki MacRumors foorumille, jossa enemmänkin asiasta...
Löytyykö tuosta keltataudista kuvia jostain?
Näkyykö se heti uutena vai vasta muutaman viikon käytönjälkeen?
Ja vielä näkyykö se heti koneen avaamisen jälkeen vai vasta lämmettyä?
Kyselen vaan sen takia jos tulee ostettua jälleenmyyjältä niin voisi tarkistaa ennen ostoa ettei saa viallista yksilöä.
Vähän pelkäsinkin että ledeillä tehty taustavalo olisi susi. Minä en ainakaan ole vielä nähnyt yhtäkään tasaväristä lediä, niissä näyttää olevan aina heittoa värissä reunan ja keskikohdan välillä. Ja sehän ei aikaa myöden parane muutakuin vaihtamalla koko valo
JuhaM kirjoitti:Vähän pelkäsinkin että ledeillä tehty taustavalo olisi susi. Minä en ainakaan ole vielä nähnyt yhtäkään tasaväristä lediä, niissä näyttää olevan aina heittoa värissä reunan ja keskikohdan välillä. Ja sehän ei aikaa myöden parane muutakuin vaihtamalla koko valo
pidellääs niitä heppoja vähän, mun mpb:n näytöstä ei kyllä sutta saisi eu-komissiokaan. ibookin jälkeen näyttö on vähintään yhtä monta kertaa parempi kuin kone on nopeampi
voi olla että olen värisokea mutta ei tää näyttö keltainen ole mistään kohdasta niin kauan kuin katselukulma on alle 25 astetta. sen jälkeen alkaa keltaisuutta esiintyä, vanhassa koneessahan näyttö muuttui tummaksi sivulta katsottuna.
Tuli tuo thread keltatraudista kahlattua läpi ja taas tuli uusiu mutka matkaan uuden koneen hankinnassa. Onko tuo keltaisuus nyt sitten led näytön ominaisuus, jonka jotkut näkee ja toisia ei vaivaa, vai esiintyykö sitä vain jossain tietyssä sarjassa ?
Nyt kyllä täytyy päästä livenä näkemään tuo näyttö jotta näkee mistä oikein on kysymys. Toivottavasti vain joidenkin näyttöjen vika joka korjaantuisi syksyksi ennenkuin menee uusi kone hankintaan.
Keltaisuus saataa olla ihan ominaisuus ledien kanssa, vaikken itse sitä paljoakaan edes huomaa.
Olen tään pistänyt nyt bootcamp ja parallels 3. Bootcampilla pelaan San Andreas parhailla asetuksilla loistavasti.