Moi,
Ostin eilen Guns N' Rosesin levyn itunesista (Appetite for Destruction) edellisellä itunes versiolla.
Sitten innoissani polttamaan CD:lle soittolistaa kun uudessa autossa on vihdoin mp3 tukeva soitin.
Ei onnistu ei. Herjaa vaan että kyseessä on itunes kappale tai jotain. Kaikki biisit jotka on CD:ltä laitettu kirjastoon olisi voinut poltaa, muttei mitään mikä on ostettu storesta.
No, päivitin sitten itunesin tähän uusimpaan versioon josko ongelma poistuisi. No ei poistunut. Onko tämä joku kopiosuojausjuttu vai mikä maksaa? Ääni CDn voin polttaa.
Mikäli nyt yhtään tiedän missä mennään niin mp3 pitäisi pystyä polttamaan cd:lle siis nyt kun tuo suojaus on poistunut. Vai pitääkö mun "päivittää" nuo mun biisit. Ei nyt hirveesti jaksaisi tapella, omien levyjen kanssa.
Muutenkin on alkanut potuttamaan tuo store juuri tästä syystä. Taidan siirtyä takaisin divariin tai jatkaa verkkokaupassa : cdon.comissa esim. Divarista levyt saa halvemmallakin. Tosin ei heti kun haluaa...
On tää niin tätä.
Oisko helppiä mikä tässä on vialla? Vai onko niin että mulla ei ole oikeutta polttaa biisejä mp3 muotoon?
Itunes store polttoongelma mp3 muotoon
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Itunes store polttoongelma mp3 muotoon
Viesti Kirjoittaja Sotionci »
g5, powerbook, mbp, macpro, 20cinema,23cinema yms ja 1 usb johto
-
-
Re: Itunes store polttoongelma mp3 muotoon
Viesti Kirjoittaja mercury »
Et voi polttaa MP3-CD-levyä AAC-formaatissa olevasta musiikista jota Storen musiikki on, suojattua tai ei.
-
Kiitos nopeista vastauksista.
Eli : tuon takaisin kirjastoon polttamani äänilevyn, jonka jälkeen voin poltaa CD:lle mp3 muotoon? Onneksi olen ostanut vaan 10 levyä storesta. Eilinen ostoskin oli aika spontaani veto.
En aio ostaa enempää levyjä storesta, on tämä niin typerää.
Onko muut storen käyttäjät ihan sinut tämän käytännön kanssa?
Eli : tuon takaisin kirjastoon polttamani äänilevyn, jonka jälkeen voin poltaa CD:lle mp3 muotoon? Onneksi olen ostanut vaan 10 levyä storesta. Eilinen ostoskin oli aika spontaani veto.
En aio ostaa enempää levyjä storesta, on tämä niin typerää.
Onko muut storen käyttäjät ihan sinut tämän käytännön kanssa?
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Se vaan nyt on niin, että jos storesta ostaa biisejä niin on helpointa omistaa iPod, tai sitten pelata vaan normi-audio-CDitten kanssa. Kun tiedostomuoto mp3 astuu kuvioon, ollaan siinä tilanteessa että lienee helpompaa ostaa aito cd. Tosin, en ole kokeillut nyt että voiko uusia DRM:ttömiä iTunes Plus-biisejä muuntaa suoraan mp3:ksi.
Jos noita DRM-vapaita biisejä alkaa saamaan enemmänkin niin tilanne voi muuttua. Käsittääkseni esim kaikki uusimmat nokian musiikkia soittavat puhelimet tukevat suojaamattomia aac-tiedostoja.
edit: monet täälläkin ajattelevat että joku tällaisessa tilanteessa asiasta nariseva on heti automaattisesti anti-apple-trolli. Nyt ei vielä kukaan tässä threadissa... Näitä nyt on vaan ihan "tavallisia" käyttäjiä jotka eivät ymmärrä ettei miksei ostamallaan musiikilla saa/voi tehdä mitä haluaa, niinkuin ennen. Vielä pahempia ongelmia lienee suojattuja wma-tiedostoja ostaneilla, mutta eipähän ne täällä siitä valita.
Jos noita DRM-vapaita biisejä alkaa saamaan enemmänkin niin tilanne voi muuttua. Käsittääkseni esim kaikki uusimmat nokian musiikkia soittavat puhelimet tukevat suojaamattomia aac-tiedostoja.
edit: monet täälläkin ajattelevat että joku tällaisessa tilanteessa asiasta nariseva on heti automaattisesti anti-apple-trolli. Nyt ei vielä kukaan tässä threadissa... Näitä nyt on vaan ihan "tavallisia" käyttäjiä jotka eivät ymmärrä ettei miksei ostamallaan musiikilla saa/voi tehdä mitä haluaa, niinkuin ennen. Vielä pahempia ongelmia lienee suojattuja wma-tiedostoja ostaneilla, mutta eipähän ne täällä siitä valita.
Switch-jahkailua jo vuodesta 2003
-
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Lisään vielä hiukan tarkennusta tuohon edelliseen kommenttiini, eli tuo rajoitus ei koske mitenkään erityisesti Storesta ostettuja biisejä, vaan iTunes ei yksinkertaisesti hyväksy MP3-CD-polttoon muita kuin MP3-formaatissa olevia biisejä. Edes itse CD:ltä ripatut AAC:t eivät kelpaa, eivätkä Apple Losslessit tai pakkaamattomat muodot. Biisit on siis joka tapauksessa konvertoitava MP3-muotoon ennen MP3-CD:n polttamista.
-
No joo, ei muuta kun ääni CD:t polttoon ja levyjä sama kasa autossa kuin ennenkin. Aika vitsikäs tilanne : uusi soitin autossa mutta tilanne samakuin ennenkin!
Eli Pitäis olla ipod ja ipodia tukevat autostereot että voisi kuunnella tietokoneella ostettua musiikkia autossa. Aika kasa elektroniikkaa että saa autossa biisin kuunneltua.
Savikiekkokin alkaa olla aika kätevä käyttöliittymä.
Taidan ladata koko ItunesStoresta ostamani tuotannon netistä, valmiiksi kätevästi mp3 muotoon ripattuna niin pääsee tästäkin säädöstä...no en sentään ala lakia rikkomaan;)
Kiitos kaikille vastanneille, selvisi tämäkin homma. Apple-fani olen minäkin, mutta rajansa kaikella!
Eli Pitäis olla ipod ja ipodia tukevat autostereot että voisi kuunnella tietokoneella ostettua musiikkia autossa. Aika kasa elektroniikkaa että saa autossa biisin kuunneltua.
Taidan ladata koko ItunesStoresta ostamani tuotannon netistä, valmiiksi kätevästi mp3 muotoon ripattuna niin pääsee tästäkin säädöstä...no en sentään ala lakia rikkomaan;)
Kiitos kaikille vastanneille, selvisi tämäkin homma. Apple-fani olen minäkin, mutta rajansa kaikella!
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Luonnollisestikaan MP3-CD:lle ei voi polttaa muita kuin MP3-tiedostoja. iTunesissa voi kyllä polttaa myös Data-CD:n jonne menee sitten ihan missä tahansa iTunesin ymmärtämässä formaatissa olevat tiedostot.mercury kirjoitti:Biisit on siis joka tapauksessa konvertoitava MP3-muotoon ennen MP3-CD:n polttamista.
Voit toki ripata polttamasi ääni-CD:t takaisin koneelle MP3-muodossa ja koostaa niistä sitten autostereoita varten MP3-CD:n tai Data-CD:n.Sotionci kirjoitti:No joo, ei muuta kun ääni CD:t polttoon ja levyjä sama kasa autossa kuin ennenkin. Aika vitsikäs tilanne : uusi soitin autossa mutta tilanne samakuin ennenkin!
Turha tuosta on Applea syyttää, samassa pakkotilanteessa ovat kaikki isojen levy-yhtiöiden musiikkia myyvät nettikaupat. Jos ei ole DRM:ää niin ei tule diiliä, (pl. nykyään EMI). iTunesin ehdot ovat itse asiassa reiluimmat mitä olen millään DRM-musaa myyvällä nettikaupalla nähnyt: viiden koneen valtuutusmahdollisuus, rajaton poltto-oikeus ja jopa mahdollisuus luvan kanssa poistaa DRM.Sotionci kirjoitti:Kiitos kaikille vastanneille, selvisi tämäkin homma. Apple-fani olen minäkin, mutta rajansa kaikella!
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka