Thelenius kirjoitti:Minäkin kiinnostuin Bamboosta, jos tuo ääniongelma on saatu korjattua. Mutta aika pienihän tuo piirtoalue siinä on, onko ihan turha vehje Photoshop-käyttöön 20 tuuman monitorilla? Ja onko se wide-suhteilla (en löytänyt mainintaa tuotetiedoista)?
Mikä Bamboosta tekee niin halvan? Mikä siinä on selvästi huonompaa kuin muissa malleissa?
Itellä ei ole aiempaa kokemusta piirtopöydistä, mutta nyt kun sellaisen olen hankkimassa niin selvitettyäni eroja ilmeisesti erot kalliimpaan Intuos-mallistoon ovat lähinnä ne, että Intuos tunnistaa 1024 eri painovoimakkuutta kun taas Bamboo 512. Lisäksi Intuos-mallissa on kynän kallistuksentunnistus jota Bamboossa ei ole. Graphire-mallistoon verrattuna Bamboo on hiukan parempi resoluutioltaan ja data raten osalta. Niin, ja tietysti Graphiressa sekä Intuosissa tulee Corelin Painter mukana joka sekin saattaa osaltaan nostaa niiden hintaa.
Olin jo ostamassa Graphirea mutta koska käytössä on Widescreen-näyttö niin pakkohan se on sitten wide-pöytäkin hommata, ja Bamboo tosiaan on sellainen. Mitä tuohon kokoon tulee niin itse en ainakaan piirrä kovin suurella alueella kerrallaan joten en usko sen olevan ongelma Photoshop-käytössä. Tosin edelleen, minulla ei ole aiempaa kokemusta tableteista.
Kunhan vaan tietäisi saavansa varmuudella mallin joka ei kärsi ääniongelmasta niin ostospäätös olisi jo omalla kohdallani tehty.