Miten toimii PC-näppis mäkissä
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Miten toimii PC-näppis mäkissä
Viesti Kirjoittaja holviala »
Kenelläkään kokemuksia miten eri näppäinten mäppäykset menevät? Hyvä mäkkinäppiksiä on vähän vaikea löytää (olen aika tarkka näppiksistä ) mutta PC-puolella niitä on kyllä saatavilla (joutuu niitäkin tosin etsimään).
-
Re: Miten toimii PC-näppis mäkissä
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kyllä niitä hyviä näppiksiä on macillekkin. Esimerkiksi MacAllyn iceKey on mainio saksinäppis (tuntuma on upea) ja jos taas pitää "naksuvista" näppiksitä [url="http://matias.ca/tactilepro/index.php]TactilePro[/url] on alan huippu, johon on muuten printattu erikoismerkitkin.
Ja mitä PC-näppiksiin tulee, ne toimivat macissa yleensä siten että Windows-nappi korvaa ?:n. Ja näppäinjärjestyksiähän löytyy Maakohtaisista.
Ja mitä PC-näppiksiin tulee, ne toimivat macissa yleensä siten että Windows-nappi korvaa ?:n. Ja näppäinjärjestyksiähän löytyy Maakohtaisista.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja unssi »
ainakin osassa logitechin näppiksistä on myös omppunapit. Eikös nuo usb:t toimi kaikki?
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
"Jos taas pitää "naksuvista" näppiksitä TactilePro on alan huippu, johon on muuten printattu erikoismerkitki"
Katos kehveliä! Siinähän on se klassinen Applen Mersunäppis uudelleen syntyneenä USB-näppiksenä. Tää mun on pakko saada. Tästä juuri oli puhetta täällä toisaalla...
Onko jollakin kokemuksia tästä? Arvioitsijat pitävät esikuvansa veroisena kyllä, "kirjoitusvirheet väheni" jne:
http://macdirectory.com/newmd/mac/pages/REVIEWS/Matias/
Jos tämä pitää paikkansa, niin täm on maailman paras näppis kyllä, platformista riippumatta.
Edit: Innostuksen huumassa en ymmärtänyt olennaista, tämähän on tietysti vain US-keyboard. Scandiversiosta ei liene toivoa. Voivoi.
Katos kehveliä! Siinähän on se klassinen Applen Mersunäppis uudelleen syntyneenä USB-näppiksenä. Tää mun on pakko saada. Tästä juuri oli puhetta täällä toisaalla...
Onko jollakin kokemuksia tästä? Arvioitsijat pitävät esikuvansa veroisena kyllä, "kirjoitusvirheet väheni" jne:
http://macdirectory.com/newmd/mac/pages/REVIEWS/Matias/
Jos tämä pitää paikkansa, niin täm on maailman paras näppis kyllä, platformista riippumatta.
Edit: Innostuksen huumassa en ymmärtänyt olennaista, tämähän on tietysti vain US-keyboard. Scandiversiosta ei liene toivoa. Voivoi.
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mä en voi (PowerBookin näppiksen jälkeen) sietää kuin pitkin hampain tuollaisia korkeitä näppäintyynyjä. Näyttääkin ihan historialliselta ylijäämältä!
Sinnehän voi jäädä sormikin jumiin sinne näppäinten väliin.

Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Mä en voi (PowerBookin näppiksen jälkeen) sietää kuin pitkin hampain tuollaisia korkeitä näppäintyynyjä. Näyttääkin ihan historialliselta ylijäämältä! Sinnehän voi jäädä sormikin jumiin sinne näppäinten väliin.

Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Sitten iceKey:n luulisi olevan teille passeli.
(Se siis muistuttaa kannettavan näppistä.)
(Se siis muistuttaa kannettavan näppistä.)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
<<Sitten iceKey:n luulisi olevan teille passeli.>>
Hehee. Meikällä on Macallyn iKey, siis tämmöinen puolisen metriä leveä sinisehkönharmaahko, läpinäkyvähkö lankku. Korkeilla napeilla. Jumalainen tuntuma (meiner Meinung nach!) ja saakutti-paholainen mekkala!
Hyvä laitos, numeropadeineen päivineen.
Hehee. Meikällä on Macallyn iKey, siis tämmöinen puolisen metriä leveä sinisehkönharmaahko, läpinäkyvähkö lankku. Korkeilla napeilla. Jumalainen tuntuma (meiner Meinung nach!) ja saakutti-paholainen mekkala!
Hyvä laitos, numeropadeineen päivineen.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Mulla on tuo iKey ja myös iceKey eikä ole tosiaankaan sama näppi kyseessä 

En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
<<Mulla on tuo iKey ja myös iceKey eikä ole tosiaankaan sama näppi kyseessä>>
Tiiän.
Tiiän.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
eli tarkoittanee Apple Extended Keyboard:ia, myös "Taistelulaiva Saratogana" tunnettua. Saratoga itse asiassa kävis tuohon holvialan B&W-koneeseen; on viimeinen malli, missä oli vielä ADB (=Apple Desktop Bus). Sais koneenkin käyntiin sitä kumartamatta (vanhoissa näppiksissä oli käynnistysnappi niillä paikkein, missä CD-aseman aukaisunappi on nykyään). Tämä siis tietysti, jos pitkästä näppäinliikkeestä pitää.Siinähän on se klassinen Applen Mersunäppis uudelleen syntyneenä USB-näppiksenä.
AppleDesignKeyboard ei ihan niin loistava ollut; muuten samannäköinen kuin Saratoga, mutta vähän pienempi yläosa ja kaartuvat sivut (mulla on itse asiassa yksi sellainen hyllyssä, jos haluat lainata kokeillaksesi? Maili löytyy profiilista).
EDIT: typoja...
EDIT 2: Eipä sen puoleen, makuja on monenlaisia, näppistenkin suhteen. Ja käyttötarkoitusten. Itse otin tyytyväisenä käyttöön Applen parjatuimman näppiksen, siis sen mikä tuli alkupään iMacien ja B&W:n kanssa: aivan loistava pieneen tilaan mahtuva apunäppis silloin kun pitää kannettavan kanssa pidempään jossain työskennellä (esim. mökillä ;-) ).
– I'm just a stylus for hire, a Mac-inist for rent...
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
"Saratoga itse asiassa kävis tuohon holvialan B&W-koneeseen; on viimeinen malli, missä oli vielä ADB"
Aivan totta, ja niitä saa aika sopivasti - itsellänikin on nurkissa muutama.
"Itse otin tyytyväisenä käyttöön Applen parjatuimman näppiksen"
No joo, nämä on kyllä pitkälti tottumisasioita. Täytyy myöntää että Extended tuntuu hieman antiikkiselta, kun sitä joutuu nyt silloin tällöin käyttämään. Mutta silti olen vakuuttunut, että siihen uudelleen opiskelu on palkitsevaa, sen näppäintuntuma on ainutlaatuisen tymäkkä. Mitä lienee metallijousia siellä joka tyynyn alla, nykyisten pehmomuovilipareiden sijaan. Rutkrutk-klak-kolikolikoli!
Aivan totta, ja niitä saa aika sopivasti - itsellänikin on nurkissa muutama.
"Itse otin tyytyväisenä käyttöön Applen parjatuimman näppiksen"
No joo, nämä on kyllä pitkälti tottumisasioita. Täytyy myöntää että Extended tuntuu hieman antiikkiselta, kun sitä joutuu nyt silloin tällöin käyttämään. Mutta silti olen vakuuttunut, että siihen uudelleen opiskelu on palkitsevaa, sen näppäintuntuma on ainutlaatuisen tymäkkä. Mitä lienee metallijousia siellä joka tyynyn alla, nykyisten pehmomuovilipareiden sijaan. Rutkrutk-klak-kolikolikoli!
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Viesti Kirjoittaja holviala »
Ah, kiitos, tuon halusinkin kuulla. Käytin joskus PC-näppistä Sparc-työasemassa Sunin alkuperäisen USB-näppiksen tilalla (köh, siihen kaatui limua päälle...) ja ne eivät oikein pitäneet toisistaan.Ja mitä PC-näppiksiin tulee, ne toimivat macissa yleensä siten että Windows-nappi korvaa ?:n. Ja näppäinjärjestyksiähän löytyy Maakohtaisista.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka