Pisti silmään että tänne on tullut viimeaikoina vasta rekisteröityneitä, joiden ensimmäinen viesti on myyntiilmoitus. Pääsääntöisesti noissa hintapyynnöissä on 20-40% ilmaa, jos verrataan uuteen vastaavaan. En viittaa nimenomaisesti tätä vaan noin yleisesti.Wespa kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta ehkä vähän kova hintapyyntö, kun pari revisiota uudemman mallin saa Apple Storesta vajaalla 1900 eurolla, ja siinä on muistiakin jo valmiiksi kaksi gigaa.
20-40% ilma hinnoissa uusilla rekisteröijillä
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Ja tämmöiset kommentit kuuluvat aivan eri palstalle kuin "Myydään"iPratt kirjoitti:Pisti silmään että tänne on tullut viimeaikoina vasta rekisteröityneitä, joiden ensimmäinen viesti on myyntiilmoitus. Pääsääntöisesti noissa hintapyynnöissä on 20-40% ilmaa, jos verrataan uuteen vastaavaan. En viittaa nimenomaisesti tätä vaan noin yleisesti.Wespa kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta ehkä vähän kova hintapyyntö, kun pari revisiota uudemman mallin saa Apple Storesta vajaalla 1900 eurolla, ja siinä on muistiakin jo valmiiksi kaksi gigaa. [:|]
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Asiallinen huomautus. Ehdottaisin, että myyjä vilkaisee Apple Storea ja asemoi hinnan sen jälkeen radikaalisti uudelleen tai peräänkuuluttaa tarjouksia.Wespa kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta ehkä vähän kova hintapyyntö, kun pari revisiota uudemman mallin saa Apple Storesta vajaalla 1900 eurolla, ja siinä on muistiakin jo valmiiksi kaksi gigaa.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Itseasiassa kommentoin kyllä juuri myynti-ilmoituksia ja myyntihintoja, joten mielestäni oikea palsta on myyntipalsta. Modet voi poistaa jos siltä tuntuu. Tässsä ketjussa ainoastaan sinun kommenttisi ei koske myyntipalstaa.jonesb kirjoitti:Ja tämmöiset kommentit kuuluvat aivan eri palstalle kuin "Myydään"iPratt kirjoitti:Pisti silmään että tänne on tullut viimeaikoina vasta rekisteröityneitä, joiden ensimmäinen viesti on myyntiilmoitus. Pääsääntöisesti noissa hintapyynnöissä on 20-40% ilmaa, jos verrataan uuteen vastaavaan. En viittaa nimenomaisesti tätä vaan noin yleisesti.Wespa kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta ehkä vähän kova hintapyyntö, kun pari revisiota uudemman mallin saa Apple Storesta vajaalla 1900 eurolla, ja siinä on muistiakin jo valmiiksi kaksi gigaa.
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Eli Wespan ilmoitus sai jäädä sinne myyjälle ja ostajille tiedoksi ja tämän lopun siirsin tänne. (foorumisoftassa vain valinta mistä katkaistaan, yksittäisiä viestejä ei voi valitettavasti siirrellä)
Myyjä varmaan jo harkitsee hintapyyntöään uudelleen yhdenkin viestin jälkeen.
Itse olen kiinnittänyt huomiota tuohon iPrattin kommentoimaan asiaan myöskin. Voisiko se johtua vanhojen aikojen luulosta, että mäkit pitävät hintansa. Nythän on tätä täällä pohdittu ja tultu tulokseen, jossa intel-koneiden jälleenmyyntiarvot ovat selvästi tippuneet PowerPC- aikakauden koneisiin verrattuna.
-
Varmaan johtuukin, ja eiköhän tuonkin hinta tipu, sillä eihän tuota kukaan tosta maksa. Siltikin iPratin kommentti oli kyllä hyväntavan vastainen. Jos ei meinaa mitään ostaa, niin turha silloin mitään kommentoidakkaan. Myyntipalastahan on myynti-ilmoituksia varten olemassa, ei sitä varten että porukalla analysoidaan jotain laitetta ja mietitään sille sopivaa hintaa.NeNithelo kirjoitti:Pilkoin tämän omaksi ketjukseen.
Eli Wespan ilmoitus sai jäädä sinne myyjälle ja ostajille tiedoksi ja tämän lopun siirsin tänne. (foorumisoftassa vain valinta mistä katkaistaan, yksittäisiä viestejä ei voi valitettavasti siirrellä)
Itse olen kiinnittänyt huomiota tuohon iPrattin kommentoimaan asiaan myöskin. Voisiko se johtua vanhojen aikojen luulosta, että mäkit pitävät hintansa. Nythän on tätä täällä pohdittu ja tultu tulokseen, jossa intel-koneiden jälleenmyyntiarvot ovat selvästi tippuneet PowerPC- aikakauden koneisiin verrattuna.
-
-
Ja mistäköhän teit sellaisen päätelmän että en meinaa ostaa. Onkos sulla pääsy minun yksityisviesteihin vain ?jonesb kirjoitti:Varmaan johtuukin, ja eiköhän tuonkin hinta tipu, sillä eihän tuota kukaan tosta maksa. Siltikin iPratin kommentti oli kyllä hyväntavan vastainen. Jos ei meinaa mitään ostaa, niin turha silloin mitään kommentoidakkaan. Myyntipalastahan on myynti-ilmoituksia varten olemassa, ei sitä varten että porukalla analysoidaan jotain laitetta ja mietitään sille sopivaa hintaa.NeNithelo kirjoitti:Pilkoin tämän omaksi ketjukseen.
Kun näin otsokon ja itseni aloittajana tuli jo mieleen että nyt on lähimuisti mennyt kokonaan tai sitten joku käyttää mun rekkaria, en tasan ollut tuommoista ketjua aloittanut. Onneksi ei kumpikaan.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
No sitä suuremmalla syyllä. Kommentillasi saatat vaikuttaa jonkun toisen ostopäätökseen. Vaikuttaa siltä että et ole ikinä myynyt maccia. Et ehkä myös koskaan omistanut?iPratt kirjoitti:Ja mistäköhän teit sellaisen päätelmän että en meinaa ostaa. Onkos sulla pääsy minun yksityisviesteihin vain ?jonesb kirjoitti:Varmaan johtuukin, ja eiköhän tuonkin hinta tipu, sillä eihän tuota kukaan tosta maksa. Siltikin iPratin kommentti oli kyllä hyväntavan vastainen. Jos ei meinaa mitään ostaa, niin turha silloin mitään kommentoidakkaan. Myyntipalastahan on myynti-ilmoituksia varten olemassa, ei sitä varten että porukalla analysoidaan jotain laitetta ja mietitään sille sopivaa hintaa.NeNithelo kirjoitti:Pilkoin tämän omaksi ketjukseen.
Kun näin otsokon ja itseni aloittajana tuli jo mieleen että nyt on lähimuisti mennyt kokonaan tai sitten joku käyttää mun rekkaria, en tasan ollut tuommoista ketjua aloittanut. Onneksi ei kumpikaan. [:)]
-
Viesti Kirjoittaja strong »
http://maxibilk.com/
Taitaa kuitenkin olla uusi huijaussaitti, lähinnä luottokorttitietojen kalastukseen?
-
Viesti Kirjoittaja strong »
iPhonekin olisi jo myynnissä tuolla veijarimaailmassa?strong kirjoitti:Roskapostin mukana tuli tällainen linkki, jossa markkinoidaan normaalia halvempia Applen tuotteita:
Taitaa kuitenkin olla uusi huijaussaitti, lähinnä luottokorttitietojen kalastukseen?
-
Viesti Kirjoittaja weeezes »
Haisee vahvasti kakaltastrong kirjoitti:iPhonekin olisi jo myynnissä tuolla veijarimaailmassa?strong kirjoitti:Roskapostin mukana tuli tällainen linkki, jossa markkinoidaan normaalia halvempia Applen tuotteita:
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Haisee täydellisesti. 17 tuuman MBP 1335 €? Jos minä olisin paskiainen enkä ruumiillistunut enkeli, panisin nuo hinnat sen verran ylöspäin että niissä olisi jotain uskottavuutta. Vaikka kaipa tälläkin tavalla saadaan lankaan se tietty promillen murto-osa, joka ei ehtinyt torille silloin kun älliä jaettiin.weeezes kirjoitti:Haisee vahvasti kakaltastrong kirjoitti:iPhonekin olisi jo myynnissä tuolla veijarimaailmassa?strong kirjoitti:Roskapostin mukana tuli tällainen linkki, jossa markkinoidaan normaalia halvempia Applen tuotteita:
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Juuh. 80Gb iPod 163 €!?Repe Ruutikallo kirjoitti:Haisee täydellisesti. 17 tuuman MBP 1335 €? Jos minä olisin paskiainen enkä ruumiillistunut enkeli, panisin nuo hinnat sen verran ylöspäin että niissä olisi jotain uskottavuutta. Vaikka kaipa tälläkin tavalla saadaan lankaan se tietty promillen murto-osa, joka ei ehtinyt torille silloin kun älliä jaettiin.weeezes kirjoitti:Haisee vahvasti kakaltastrong kirjoitti:iPhonekin olisi jo myynnissä tuolla veijarimaailmassa?strong kirjoitti:Roskapostin mukana tuli tällainen linkki, jossa markkinoidaan normaalia halvempia Applen tuotteita:
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Toivottavasti kommenttini vaikuttavat mahdollisimman monen ostopäätökseen niin että miettivät mitä maksavat käytetyistä koneista. Se on juuri ollut tarkoituskin.jonesb kirjoitti:[
...
No sitä suuremmalla syyllä. Kommentillasi saatat vaikuttaa jonkun toisen ostopäätökseen. Vaikuttaa siltä että et ole ikinä myynyt maccia. Et ehkä myös koskaan omistanut?
Mikä sinua risoo minun yritykseni muistuttaa ihmisiä olemaan hintatietoisia, Kirjoituksistasi alkaa saada sen vaikutuksen kuin sinulla olisi tarkoitus yrittää huijata joltain ylihintaa käytetystä koneesta.

iBook minulla ollut kyllä rekkautumisesta asti.
-
Viesti Kirjoittaja titityyana »
Räikeissä yli/alihinta -tapauksissa mielestäni varsin hyvä, että oikeasta hintatasosta informoidaan.
-
Alihintatapauksessa ei kylläkään välttämättä informoida vaan ostetaan. Yhelle Jerelle kävi sillai, se hermostu ennymmuistammihin ja tarjos 1 GHz:n iBookinsa 300 eurolla nyysseissä. Tais kulua viis minuuttia kun se oli myyty. Eikä informoinnista puhettakaan. 8)titityyana kirjoitti: Räikeissä yli/alihinta -tapauksissa mielestäni varsin hyvä, että oikeasta hintatasosta informoidaan.
Minä siis myöhästyin noin 10 minuuttia.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
No, kyseinen henkilö ei ole syyntakeeton eikä Mac-noviisi vaan pitkältikin tiesi mitä oli tekemässä. Se temperamentti.

-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka