Ongelma paheni huomattavasti nyt viime viikolla kun päivitin OS X:n 10.4.10:ee, mutta en tiedä oliko sillä oikeasti mitään osuutta asiaan.
Kun olen yrittänyt selvittää ongelmaa, niin seuraavat asiat olen huomannut:
- - yhteys toimii aina hetken sen jälkeen kun koneen käynnistää tai herättää unesta (1-10 min)
- kun yhteys katkeaa, se vain lakkaa toimimasta mutta mac luulee edelleen olevansa yhteydessä (toolbar -indikaattori näyttää yhteyden olevan päällä, ja ip-osoite pysyy, mutta mikään ei toimi, esim. ping)
- kun yhteys on poikki ja airportin sammuttaa, ei sen päälle kytkeminen enää löydä verkkoa
- kun laturijohto on kiinni, ei pätkimistä näytä tapahtuvan
Seuraavia virheilmoituksia on logeihin ilmaantunut:
Koodi: Valitse kaikki
Jun 22 13:04:53 macci mDNSResponder: Repeated transitions for interface en1 (192.168.1.115); delaying packets by 5 seconds
Jun 22 13:25:00 macci configd[36]: Error: Failed to join most recent network "SSID_TÄHÄN", err=88001006 (will search for any others)
Jun 22 15:23:01 macci configd[36]: Error: Failed to join most recent network "SSID_TÄHÄN", err=88001007 (will search for any others)
Jun 22 15:33:31 macci /System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework/Resources/airport: Error: WirelessAssociate2() = 88001007 for network SSID_TÄHÄN. An unexpected error occured.
Olen kokeillut nollata asetukset poistamalla konfiguraatiosta plist-tiedoston, mutta ei auta. Olen myös vaihtanut tukiaseman (Buffalo WZR-RS-G54 jossa DD-WRT) kanavaa siltä varalta että jollakin olisi päällekkäinen, mutta ei apua. Tätä ei myös tue sekään että samaan aikaan Nokia N800 toimii täysin moitteetta samassa verkossa. Käytetty salaus on WPA2-PSK AES, mutta muitakin vaihtoehtoja on kokeiltu ilman tulosta, enkä usko että tästä on kiinni koska tämäkin on aiemmin toiminut.
Olen lukenut tätä foorumia ja samantapaisia ongelmia on ilmeisesti muillakin. Eli jos jollakin on tiedossa syy tähän (esim. onko laitteisto- vai ohjelmistovika, ja pitääkö lähettää huoltoon) tai on jotain lisättävää niin pistäkää tietoa.