Terve,
Itsellä on Pro Tools 7.13 ja tarkoitus olisi hankkia ulkoinen audioasema, mutta nythän on tilanne, että Mbox 2 Pro äänikorttini syö firewire 400 paikan ja netistä oon lukenut sellaista signaalia, että FireWire 800 -ulkoinen asema ei soveltuisi ainakaan Pro Tools käyttöön audioasemaksi.
Minkälaista mielipidettä ja kokemusta teiltä löytyy asiasta?
Kiitos!
Ulkoinen FireWire-asema audion äänittämiseen?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ulkoinen FireWire-asema audion äänittämiseen?
Viesti Kirjoittaja arjohe »
-
Re: Ulkoinen FireWire-asema audion äänittämiseen?
Viesti Kirjoittaja kampela »
Eikös Mboxissa ole 2 fw 400 liitintä? Eikö sen pitäisi toimia niin kuin 002 eli kovalevyn kanssa ketjussa? Jos sen pitää olla viimeisenä, osta sellainen fw levy jossa on kaksi fw400 liitäntää.arjohe kirjoitti:Terve,
Itsellä on Pro Tools 7.13 ja tarkoitus olisi hankkia ulkoinen audioasema, mutta nythän on tilanne, että Mbox 2 Pro äänikorttini syö firewire 400 paikan ja netistä oon lukenut sellaista signaalia, että FireWire 800 -ulkoinen asema ei soveltuisi ainakaan Pro Tools käyttöön audioasemaksi.
Minkälaista mielipidettä ja kokemusta teiltä löytyy asiasta?
Kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Varmistan että tiedäthän sen että FW-laitteita voi ketjuttaa peräkkäin jopa..olikos se nyt jopa 63kpl. Eli osta sellainen FW 400 asema jossa on kaksi liitintä. Toinen koneeseen ja toisella jatkat siihen MBoxiin. Mulla pelasi 16ch äänitys noin kuin vettä vaan. Tosin eri rauta ja ohjelma mutta sama idea.
-
uutta tietoa
Viesti Kirjoittaja arjohe »
Ahaaa... eli voi ketjuttaa FW-laitteita myös vähän kuin midiä.. okei.. kiitos, en tiennyt. Eli pitää ostaa joku hubi kuten USB-laitteillekkin... loistavaa!
-
Re: uutta tietoa
Viesti Kirjoittaja kampela »
Ei hubia! Niistä on ollut kovasti riesaa, vaan yksi firewire kaapeli mäkistä kovalevyyn ja toinen kovalevystä MBoxiin.arjohe kirjoitti:Ahaaa... eli voi ketjuttaa FW-laitteita myös vähän kuin midiä.. okei.. kiitos, en tiennyt. Eli pitää ostaa joku hubi kuten USB-laitteillekkin... loistavaa!
-
Re: uutta tietoa
Viesti Kirjoittaja Jone »
Juu suoraan vaan piuhat kiinni ja menoksi. Montaa laitetta siihen ei voi laittaa kun tuo audiohärvelit tahtoo imaista kaistan tukkoon. Siis hubikin on melko turha kun usein laitteesta voi jatkaa eteenpäin.arjohe kirjoitti:Ahaaa... eli voi ketjuttaa FW-laitteita myös vähän kuin midiä.. okei.. kiitos, en tiennyt. Eli pitää ostaa joku hubi kuten USB-laitteillekkin... loistavaa!
Esim mulla on tälläisiä Maxtoreita joissa 2xFW 400 ja lisäksi USB vaihtoehto.

-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Pro Toolsista en tiedä, mutta Logicilla ittelläni on reissussa juuri se asetelma mitä epäiltiin, eli kovalevy FW800-väylässä ja Firepod FW400-väylässä. Logicissa pelaa, en tiedä miksei PT:ssä toimisi.
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Näköjään kun ketjuttaa, ei saa laittaa samaan ketjuun FW400- ja 800-levyjä. Firman vinkit: http://www.digidesign.com/index.cfm?nav ... emid=23114
En mä löydä kohtaa jonka mukaan FW800-levyt ei kelpaisi?
En mä löydä kohtaa jonka mukaan FW800-levyt ei kelpaisi?
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Re: Ulkoinen FireWire-asema audion äänittämiseen?
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Päin vastoin. Kaiken järjen mukaan parhaiten pitäisi toimia, niin että FireWire400:ssa Mbox ja FireWire800:ssa kiintari. Mutta voithan kaiken varalta hankkia sellainen FireWire-aseman, jossa on molemmat FireWire800 ja FireWire400.arjohe kirjoitti:Mbox 2 Pro äänikorttini syö firewire 400 paikan ja netistä oon lukenut sellaista signaalia, että FireWire 800 -ulkoinen asema ei soveltuisi ainakaan Pro Tools käyttöön audioasemaksi. !
-
-
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Jos hyvin pelaa, niin välttämättä ei kannata tehdä mitään. Mutta jos suorituskykyä haluaa parantaa entisestään, niin koneeseen voi olla kannattavaa hankkia lisää FW400-liitäntöjä lisäkortilla, jos koneessa löytyy laajennuspaikkoja.Pitk kirjoitti:Mulla on 2 kpl Motu828 mkII ja TC PowerCore FW400-väylässä ja 2 kpl Lacie kovalevyjä FW800:ssa. Hyvin pelaa.
Onko suosituksia (tai mitään merkitystä), missä järjestyksessä palikat kannattaa laittaa?
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka