Ylläpito pystyisi ainakin kertomaan mistä Cricket:in IP tulee..Macpoika kirjoitti:Mutta sinun täytyy ottaa huomioon lähdekritiikki. Uskoisitko itse, että Microsoft aikoo tehdä kilpailijan iPhonelle, jossa on multitouch näyttö, jos joku netissä kirjoittaa niin. Sinä voit olla vaikka Pihtiputaalta. Mistä me sen tiedämme? tai mistä minä tiedän, etteivät kaikki muut täällä ole botteja?cricket3600 kirjoitti:Niinpä niin.... minunhan on turha väitellä totuudesta. Jos siis olen väärässä, niin olen väärässä (mikä on täysin mahdollista, sillä ihminen kun on erehtyväinen eläin). 100%:sta totuuttahan ei ole kennelläkään meistä, ainakaan ennen 29.6. Ja toisaalta jos olen oikeassa, niin.... En muuten tiennyt, että tämä keskustelufoorumi on sellainen, että kaikkien kirjoitusten (ja kaikkien kirjoittajien) osalta vaaditaan tieteellisen kirjoittamisen tasoa. Jos nyt sitten lähdetään hakemaan niitä sääntöjä, joilla viittauksia tänne pitäisi laittaa, niin onkos nyt sitten käytössä APA, Hirsjärvi & Remes vai kenties jokin muu järjestelmä? Täytyyhän meidän nyt siis laittaa viittaukset jollain muulla tavalla kuin copy-paste -menetelmällä eri nettisivuilta. Tosin onhan nettisivuviittauksiinkin olemassa omat sääntönsä, mutta kun pitäisi sitten pystyä tarkistamaan niiden lähde.... Siis että nämä meidän kirjoitukset täyttäisivät reliabiliteetin ja validiteettin vaatimukset.A.J. kirjoitti: Kyse ei ole epäluottamuksesta henkilöäsi kohtaan, vaikka kaikki pitäisikin paikkansa niin niiden kirjoittaminen nettiin ilman minkäänlaisia todisteita on vain veren kerjäämistä nenästään. Mutta niin, kyllähän nämä tietysti ajan kanssa selviävät, ehkä homppu vain on saanut virallisen Apple-informantin listoilleen.
Virallinen Apple-informantti en ole enkä tule sellainen olemaan. MInusta nyt vaan on ollut mielenkiintoista keskustella asioista täkäläisten alan asiantuntijoiden kanssa.
iPhone tulee 29.6.
-
Re: iPhone täällä Jenkeissä
Viesti Kirjoittaja Pbman »
-
Viesti Kirjoittaja cricket3600 »
Näinpä. Enhän minäkään tiedä, kuka on Pihtiputaalta tai jostain muualta tai etteivät kaikki muut ole botteja. Siksi tämä on keskustelufoorumi. Asioista on kiva keskustella ja asiantuntijuuden taso itse kullakin vaihtelee. Totuus iPhonesta tiedetään neljän päivän kuluttua.Macpoika kirjoitti:Mutta sinun täytyy ottaa huomioon lähdekritiikki. Uskoisitko itse, että Microsoft aikoo tehdä kilpailijan iPhonelle, jossa on multitouch näyttö, jos joku netissä kirjoittaa niin. Sinä voit olla vaikka Pihtiputaalta. Mistä me sen tiedämme? tai mistä minä tiedän, etteivät kaikki muut täällä ole botteja?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mitä Microsoftiin tulee, niin ainahan ne on yrittäneet tavalla tai toisella matkia sitä, mitä Apple tekee. Mutta tämä kommentti on täysin puolueellinen, sillä luen itseni Mac-fanien joukkoon. Ja mielestäni hyvästä syystä: esimerkiksi käyttäessäni Vistaa macissa, toimii se mielestäni paremmin macissa kuin PC-koneissa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Ei se nyt niin suuri salaisuus ole mistä oma IP:ni tulee. Olisit kysynyt suoraan!Pbman kirjoitti: Ylläpito pystyisi ainakin kertomaan mistä Cricket:in IP tulee..
Cricketin IP tulee Yhdysvaltain länsirannikolta. 8)
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
<huumoria>cricket3600 kirjoitti:Ei se nyt niin suuri salaisuus ole mistä oma IP:ni tulee. Olisit kysynyt suoraan!Pbman kirjoitti: Ylläpito pystyisi ainakin kertomaan mistä Cricket:in IP tulee..
Cricketin IP tulee Yhdysvaltain länsirannikolta. 8)
Viikon paketti matka Aurinkomatkoilta ja käyttää jenkkilässä olemista pousailuun.. "meillä täällä jenkeissä"

</huumoria>
Toivotaan että olet oikeassa ja Homppu sai kansainvälisestikin merkittävää ennakkotietoa iPhonesta, mutta voi sitä punaisten hymiöiden määrää jos olet väärässä.
-
Pbman kirjoitti:[
<huumoria>
Viikon paketti matka Aurinkomatkoilta ja käyttää jenkkilässä olemista pousailuun.. "meillä täällä jenkeissä"WHOIS kertoo IP:n tulevan tienvarsimotellista..
</huumoria>
Toivotaan että olet oikeassa ja Homppu sai kansainvälisestikin merkittävää ennakkotietoa iPhonesta, mutta voi sitä punaisten hymiöiden määrää jos olet väärässä.
Jos ja kun olen väärässä iPhonen suhteen (lähinnä kai se sim-kortti asia), lupaan ottaa vastaan punaiset hymiöt kuin mies!

-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
On muuten omasta mielestäni poikkeuksellisen hyvin kirjoitettu Applesta kertova juttu. Ne kun tuntuvat yleensä olevan joko kritiikitöntä hehkutusta (mm. Appleen keskittyvät saitit) tai sitten kummallista valitusta ja vähättelyä (mm. valtaosa suomalaisesta mediasta). Tässä oli osattu tehdä esim. iPhone vs. N95 -vertailu paremmin kuin monessa muussa paikassa; ominaisuuksia on vähemmän, mutta mitä väliä sillä on, jos niitä ei kuitenkaan osaa käyttää
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Täysin samaa mieltä. Juuri tuota olen itsekin tullut ajatelleeksi, ominaisuuksia paljon mutta ei osaa käyttää. Ohjekirja kolme kertaa paksumpi kuin itse laite.Sälli kirjoitti:On muuten omasta mielestäni poikkeuksellisen hyvin kirjoitettu Applesta kertova juttu. Ne kun tuntuvat yleensä olevan joko kritiikitöntä hehkutusta (mm. Appleen keskittyvät saitit) tai sitten kummallista valitusta ja vähättelyä (mm. valtaosa suomalaisesta mediasta). Tässä oli osattu tehdä esim. iPhone vs. N95 -vertailu paremmin kuin monessa muussa paikassa; ominaisuuksia on vähemmän, mutta mitä väliä sillä on, jos niitä ei kuitenkaan osaa käyttää
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Hmm, en kyllä löytänyt mitään varsinaista vertailua tästä artikkelista. Ainoastaan todettiin että nykyisissä huippumultimediavirityksissä on niin paljon ominaisuuksia ettei niitä osata käyttää ja vielä tärkeämpi huomi oli, että kuluttujat jatkuvasti yliarvioivat tarpeensa ja osaamisensa ominaisuuksiin nähden.Sälli kirjoitti:On muuten omasta mielestäni poikkeuksellisen hyvin kirjoitettu Applesta kertova juttu. Ne kun tuntuvat yleensä olevan joko kritiikitöntä hehkutusta (mm. Appleen keskittyvät saitit) tai sitten kummallista valitusta ja vähättelyä (mm. valtaosa suomalaisesta mediasta). Tässä oli osattu tehdä esim. iPhone vs. N95 -vertailu paremmin kuin monessa muussa paikassa; ominaisuuksia on vähemmän, mutta mitä väliä sillä on, jos niitä ei kuitenkaan osaa käyttää
Lisäksi tuossa pantiin merkille, että hype ja kohu on täysin käsittämätön. Sekä se, että menestystä ei ratkaista ensimmäisellä mallilla vaan seuraavilla.
Oikeastaan esiin tuli kaikki ne näkökulmat joilla itse olen päätäni vaivannut pohtiessani tätä iphone hässäkkää 8) .
Tästä saisi muuten hyviä jatkopohdintoja: Miksi kuluttajat ovat tyytymättömiä nykyisiin puhelimiin? -> Missä iPhonen pitää onnistua jotta siitä tulee niin huippujuttu kuin on odotettu?
-
Viesti Kirjoittaja Fifi »
Sen tulee onnistua yhdistämään soitin ja peruspuhelin kohtuulliseen hintaan. Miten paljon kosketusnäyttö nostaa puhelimen hintaa? Se voi olla kompastuskivi.jonesb kirjoitti:Missä iPhonen pitää onnistua jotta siitä tulee niin huippujuttu kuin on odotettu?
Olen valmis maksamaan 200 euroa soittimesta ja 50 euroa toimivasta ja kolhuja ja käyttöä kestävästä puhelimesta eli 250 euron hintainen soitinpuhelin kelpaisi. Akun pitäisi olla vaihdettava ja kohtuuhintainen.
Tällä hetkellä 150 euron hintainen Creative ja 30 euron hintainen puhelin kuitenkin ovat minun juttuni. Ja pidän itseäni hyvin rationaalisena ja muotioikkujen ulkopuolisena kuluttajana. Ostan tarpeeseen kokeillen ja harkiten.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Olisiko jopa niin, että ihmiset ovat tyytymättömiä siihen ettäjonesb kirjoitti: Miksi kuluttajat ovat tyytymättömiä nykyisiin puhelimiin? -> Missä iPhonen pitää onnistua jotta siitä tulee niin huippujuttu kuin on odotettu?
a) he saavat liian vähän yhteydenottoja matkaviestimeensä
b) liian vähän hyviä viestejä
c) ...
Eli kyse on laitteen ulkopuolisista ominaisuuksista, ei laitteen sisäisistä. Laitteen ulkopuolisia arvoja voi korostaa aina vaihtamalla laitetta sen hetkiseen hotti-laitteeseen. Joka ameriikassa on ensi viikonloppuna iPhone.
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Saa nähdä, toivon kyllä hartaasti että iphone ei akkua syö. Kuitenkin pelkään pahoin, että omassa käytössäni (kuuntelee musaa tunnin kaksi per päivä + puhelut) se ei välttämättä riitä. Erityisesti vaikka mökille mentäessä on kiusallista jos akku loppuu ennen aikojaan. Silloin myöskään hienoista ominaisuuksita ei ole miteen hyötyä.
-
Seuraava puhelimeni tulee olemaan sellainen, johon käy myös sormiakku. Sellaisia näyttää jo olevan. Ja soittimeni on jo sellainen. Neljän akun satsi maksaa noin kympin ja vara-akkuja on helppo kantaa mukana. Latauksiakin halpisakut kestävät oikein hyvin.jonesb kirjoitti:Itse olen ollyt hyvin tyytymätön matkapuhelinten akkuihin..
Se on kummallista, että laitteita myydään esimerkiksi ohuudella. Onko sillä jotain merkitystä, onko laite AAA-pariston paksuinen vai luottokortin paksuinen? Luottokortin paksuinen saattaa olla cool, mutta AAA-akkuja nielevä on hiton käytännöllinen.
Jos akkutekniikka kehittyy, niin sitten yksikin akku riittää, mutta toistaiseksi vaihdettavat akut ovat ehdottomasti paras ratkaisu.
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
No joo, huono sanavalinta. Mahdotontahan niitä on vertailla, kun iPhone ei ole vielä markkinoilla. Tähän mennessä lukemissani jutuissa vaan on yleensä todettu, joko että "iPhone on vallankumouksellinen ja mahtava", tai että "iPhone on vanhaan tekniikkaan perustuva ylihintainen puhelin". Tässä jutussa siis poikkeuksellisesti otettiin kantaa siihen, mikä on kuluttajan tarve. Tämähän se on iPodinkin kohdalla ollut se ratkaiseva. Eivät iPodit ole missään vaiheessa teknisesti olleet ylivoimaisia (tai halvimpia), ne vain ovat parhaiten täyttäneet asiakkaden tarpeet.jonesb kirjoitti:Hmm, en kyllä löytänyt mitään varsinaista vertailua tästä artikkelista. Ainoastaan todettiin että nykyisissä huippumultimediavirityksissä on niin paljon ominaisuuksia ettei niitä osata käyttää ja vielä tärkeämpi huomi oli, että kuluttujat jatkuvasti yliarvioivat tarpeensa ja osaamisensa ominaisuuksiin nähden.
PS. Itse muuten ostin iPhonen jo viime yönä. Alun perin oli tarkoitus lukea ensin Walt Mossbergin julkistuspäivänä ilmestyvä arvostelu laitteesta, mutta en sitten malttanut vaan ostin sokkona. Valitettavasti en voi kertoa laitteesta enempää yksityiskohtia, koska kun olin alkanut purkaa sitä paketista, heräsin.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Laitetaan nyt se tähän tekstiin, kun se kumminkin kohta vaihtuu:
Jos suuntaus jatkuu, Applen Iphone on matkalla Yhdysvaltojen suurimmaksi musiikinmyyjäksi.
— Samuli Kotilainen, Tietokone-lehden uutiset 25.6.2007
Uutisessa oli siis puhe iTunesista. Ainakin ennen tätä virkettä.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
Viesti Kirjoittaja maxima »
Repe Ruutikallo kirjoitti:Muuten, joka ei ole vielä vilkaissut mun tämänhetkistä siguani, vilkaiskoon sitä nyt. On se sevverta koomillinen.
Laitetaan nyt se tähän tekstiin, kun se kumminkin kohta vaihtuu:
Jos suuntaus jatkuu, Applen Iphone on matkalla Yhdysvaltojen suurimmaksi musiikinmyyjäksi.
— Samuli Kotilainen, Tietokone-lehden uutiset 25.6.2007
Uutisessa oli siis puhe iTunesista. Ainakin ennen tätä virkettä.
Vähän samanlainen juttu mielestäni Applen sivuilla olevassa iPhone -esittelyvideossa (tai sitten olen nähnyt unta). Mielestäni suht alkupäässä mies sanoo jotain tähän tyyliin: "And iTunes automatically syncs with your Address book and Calendar, so you have them always with you." Voi tosiaan olla, että olen kuullut väärin, tai nähnyt unta - olin niin puhki eilen illalla.
En kyllä itse usko itseeni nyt, sillä olisi käsittämätön virhe tuollainen tapahtuma. Vai enkö vain tulkitse lausetta oikein?
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
-
Viesti Kirjoittaja Boost »
Meitä on moneksi. Itselle puhelimen koko, varsinkin paksuus, on suurimpia kriteerejä. Ohutta puhelinta kun on huomattavasti mukavampi kantaa mukana, vaikkapa taskussa. Nykyiset multimediaominaisuudet ovat suurimmaksi osaksi itsellä täysin turhia.Fifi kirjoitti:Se on kummallista, että laitteita myydään esimerkiksi ohuudella. Onko sillä jotain merkitystä, onko laite AAA-pariston paksuinen vai luottokortin paksuinen? Luottokortin paksuinen saattaa olla cool, mutta AAA-akkuja nielevä on hiton käytännöllinen.jonesb kirjoitti:Itse olen ollyt hyvin tyytymätön matkapuhelinten akkuihin..
Ja mitä nyt muistelee ajassa taaksepäin, niin lopulta akun vaihdettavuus on melko turhaa. Viimeksi olen kun olen useamman akun omistanut oli puhelimena 3310, silloinkin alkuperäinen akku korvautui ns. tehoakulla. Tiedä sitten oliko moisesta mitään hyötyä. Tämän jälkeen puhelimet ovatkin olleet jotain muuta kuin Nokiaa, eikä akun kanssa ole tarvinnut käpistellä. Työn puolesta on Nokia, mutta sekin vaihtunee uuteen ennen kuin akku lopullisesti simahtaa.
Tällä elämäntyylillä joku patterioptio akun tilalle on siis täysin turha, niitä vara akkuja/pattereita kun ei kuitenkaan ole koskaan mukana. Latautumaan saaminenkin on usein helpompaa. En sitten tiedä miten muilla.
Ketju käsittelee iPhonea, joten ehkä siitäkin muutama sana.
Uskoisin, että laite tulee myymään Applen asettaman tavoitteen verran - vähintäänkin. Jos on helppokäyttöinen ja muutenkin toimiva, niin miksipä ei tuollaista voisi joskus hankkia. Enemmän olisi kuitenkin tarvetta pienelle ja tyylikkäälle peruspuhelimelle, joka sujahtaa näpsäkästi taskuun. Bluetooth, kunnon kalenteri+puhelinmuistio (synkkaus pelaa) ja hyvä käyttöliittymä, eipä sitä oikein erikoisempaa kaipaa.
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Sinä oletkin poikkeustapaus. Yleensä puhelimen ostaja haluaa puhelimeensa enemmän ominaisuuksia kuin mitä tarvitsee, kukaan ei halua ostaa mummopuhelinta jottei näyttäisi yksinkertaiselta. Pitää olla värinäyttö, kamera, radio/mp3, sähköposti, nettiselain. Puhelinta jolla voisi vain soittaa ei kannata tehdä koska sitä ei ostettaisi riittävästi (tätä on jo yritetty).Fifi kirjoitti:Sen tulee onnistua yhdistämään soitin ja peruspuhelin kohtuulliseen hintaan. Miten paljon kosketusnäyttö nostaa puhelimen hintaa? Se voi olla kompastuskivi.jonesb kirjoitti:Missä iPhonen pitää onnistua jotta siitä tulee niin huippujuttu kuin on odotettu?
Olen valmis maksamaan 200 euroa soittimesta ja 50 euroa toimivasta ja kolhuja ja käyttöä kestävästä puhelimesta eli 250 euron hintainen soitinpuhelin kelpaisi. Akun pitäisi olla vaihdettava ja kohtuuhintainen.
Tällä hetkellä 150 euron hintainen Creative ja 30 euron hintainen puhelin kuitenkin ovat minun juttuni. Ja pidän itseäni hyvin rationaalisena ja muotioikkujen ulkopuolisena kuluttajana. Ostan tarpeeseen kokeillen ja harkiten.
-
Eikös Nokiallakin ole jokin halpa simppelimallisto, jossa on vain suunnilleen tarpeellinen?iPratt kirjoitti:Puhelinta jolla voisi vain soittaa ei kannata tehdä koska sitä ei ostettaisi riittävästi (tätä on jo yritetty).
Mutta saatat olla oikeassa. Elektroniikasta on tainnut tulla miesten muotia. Se on ihquu ja must ja se on vaan pakko saada ja eiks ookin ihana? Asenne on tuollainen, sanat vähän erilaisia.
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
[offtopic]Boost kirjoitti:Enemmän olisi kuitenkin tarvetta pienelle ja tyylikkäälle peruspuhelimelle, joka sujahtaa näpsäkästi taskuun. Bluetooth, kunnon kalenteri+puhelinmuistio (synkkaus pelaa) ja hyvä käyttöliittymä, eipä sitä oikein erikoisempaa kaipaa.
Sama juttu. Ei puhelimeen oikeastaan muuta tarvitse kuin kunnollisen akkukeston, riittävän liitettävyyden (nykyään se Bluetooth alkaa olla paras vaihtoehto) ja kaikki perustoiminnot hyvän käyttöliittymän takana pienessä paketissa. Lisäksi vielä henkilökohtaisena mieltymyksenä on erityisesti simpukkamallit, kun meni usko näppäinlukkoon Nokia 6210:n kanssa.
Tällä hetkellä taskussa köllöttelee Samsung X200, joka täyttää tuon akkukeston kriteerin varsin hyvin tarviten uuden latauksen kerran viikossa kun ei intoudu puhumaan liikaa. Liitettävyys on jonkinlainen (Samsungin omalla datakaapelilla PC:hen) ja perustoiminnot eivät ole ihan sitä mitä niiden pitäisi olla, sillä Samsungin ohjelmisto ei ole lähellekkään niin laadukas kuin esim. Nokian ja puhelimen kaiuttimesta tulee välillä mieleen ULA-radio tai vastaava. Melkein jo haksahdin Nokian 6300:aan pari viikkoa sitten, mutta totesin että vanha puhelin toimii vielä varsin hyvin ja kärsin huonosta käyttöliittymästä nahoissani niin kauan kunnes markkinoille tulee jotain selkeästi parempaa.
Hieno juttu että muutamat puhelinvalmistajat ovat ottaneet elämän tehtäväkseen ohuiden mallien valmistamisen, sillä eniten nykyisessä puhelimessa ärsyttää se reilu 20 millin paksuus. Sääli sinänsä, että sitä ohuutta ollaan sitten lähdetty hakemaan esim. näppäimistön vaihtamisella perinteisestä hipaisunäppäimistöksi, joka ei ole ainakaan minun mieleeni. Aivan hyvin voisi heivata ne kamerat ja muut turhat romppeet pois niistä kuorista, ennen kuin ruvetaan rampauttamaan perusominaisuuksia.
[/offtopic]
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
McKorhone kirjoitti:Repen 1. linkistä lainattua:
"Remember the television ads for the Motorola RAZR?
The commercials showed off the sexy, thin profile of the clamshell handset and seduced more than 50 million people from 2004 to 2006 to buy it, making it the most popular cell phone ever sold."
Cricket3600: "Motorolan puhelin RAZR myi noin 65 miljoonaa kappaletta pelkästään vuoden 2006 aikana."
Kumpi siis on oikea luku? No joka tapauksessa RAZR myi aikas hyvin.
netissä voidaan tosiaan esim. repäistä hatusta esim. "making it the most popular cell phone" tutkimatta asiaa sen enempää.Pbman kirjoitti: Netti on netti, kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa.
http://www.engadget.com/2007/05/07/noki ... on-served/
edit: iPratt kerkesikin jo kauan ennemmin kumoamaan ton väitteen mutta oli pakko jättää tän takia tää tähän:
http://www.engadget.com/2007/05/07/noki ... on-served/iPratt kirjoitti:Puhelinta jolla voisi vain soittaa ei kannata tehdä koska sitä ei ostettaisi riittävästi (tätä on jo yritetty).

-
okei myönnetään tuohan tosiaan on aika lailla mummopuhelin väärässä olin.thebanzai kirjoitti:McKorhone kirjoitti:Repen 1. linkistä lainattua:
"Remember the television ads for the Motorola RAZR?
The commercials showed off the sexy, thin profile of the clamshell handset and seduced more than 50 million people from 2004 to 2006 to buy it, making it the most popular cell phone ever sold."
Cricket3600: "Motorolan puhelin RAZR myi noin 65 miljoonaa kappaletta pelkästään vuoden 2006 aikana."
Kumpi siis on oikea luku? No joka tapauksessa RAZR myi aikas hyvin.netissä voidaan tosiaan esim. repäistä hatusta esim. "making it the most popular cell phone" tutkimatta asiaa sen enempää.Pbman kirjoitti: Netti on netti, kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa.
http://www.engadget.com/2007/05/07/noki ... on-served/
edit: iPratt kerkesikin jo kauan ennemmin kumoamaan ton väitteen mutta oli pakko jättää tän takia tää tähän:
http://www.engadget.com/2007/05/07/noki ... on-served/iPratt kirjoitti:Puhelinta jolla voisi vain soittaa ei kannata tehdä koska sitä ei ostettaisi riittävästi (tätä on jo yritetty).
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viittasin tuolla yrityksellä lähinnä ringoon ja muihin vastaaviin kokeiluihin jotka eivät ottaneet tulta.
-
80G
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://gizmodo.com/gadgets/could-be-a-m ... 272324.php
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka