Uudet "MacBook Pro"-mallit julkaistu
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
http://gizmodo.com/gadgets/frankenrevie ... 271696.php
-
-
Viesti Kirjoittaja samij »
riippuu käytöstä, nopea kiintolevy nopeuttaa ohjelmien availua ja tilanteessa jossa muisti ei riitä ja koneen pitää sivuttaa kovolle. lisää muistia vähentää jälkimmäisen tarvetta. veikkasin että lopputulemana lisää muistia nopeuttaa enemmän.eepeli kirjoitti:kumpi on järkevämpää ostaa: apple storesta 7200rpm kiintolevy ~200e vai esim. verkkokaupasta 4gb muistia ~200e
Kone se 2.2ghz ja nopeutta haetaan.
Kiintolevy koneen oston yhteydessä.
toisaalta lisää muistia voi ostaa vuoden kuluttua satasella ja tökkäistä paikalleen, kovalevyn vaihto itse myöhemmässä vaiheessa sen sijaan vaatii hermoja
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja miklodeon »
Jonkun asteinen keltaisuus tuosta lähtee, mutta suurempi ongelma on se.
että alareuna on muutenkin epätasaisesti valaistu. Ja siis kellertävä - jostain luin osuvasti, että näyttää kun olisi vedetty röökiä enemmänkin tuolla kohdalla.
Muuten aivan loistava kone ja todella kirkas näyttö. Valkoinen on tosiaan valkoista (siellä missä toimii

Olisi tietty kiva että testaisivat seuraavan, mutta suoraan varastosta tulee taas sitten seuraava versio. Jännittävää kyllä.
-
Viesti Kirjoittaja groove »
Omani tilasin Storesta ja se postitettiin eilen, lupailivat saapuvan viimestään 3.7. Kai tuo munkin näyttö on sitten keltainen, jos kerran muillakin niin paljon on samaa vikaa...
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Niin ja mistä voin seurata missä koneeni kulkee? Your Delivery Reference Number ja Carrier Tracking Number on ilmeisesti se koodi? Sillä hakeminen ei vaan tuota TNT:n sivuilla yhtään tuloksia..
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Eikös ole ns. julkista tietoa, että juuri noin se menee. Matta taas ei heijastele. Kummassakin on puolensa. Katsopa ketjua jossa peräti äänesteltiin noista näytöistä, ei ole vanha.strong kirjoitti:Mitä eroa on seuraavilla lnäytöillä:
MacBook Pro 15-inch Glossy Widescreen Display vs.
MacBook Pro 15-inch Widescreen Display
Apple kehuu Glossy näyttöä paremman värikontrastin omaavaksi. Onko käytännön kokemusta?
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Pientä tuotevalvonnan parantamista kaipaisi kyllä Applen puolelta, jos ongelmaa näin paljon on kun voi ymmärtää kirjoituksista. Toivottavasti epätasainen valaisu ei ole tämän vaiheen LED tekniikan ominaisuus...
Näyttö oli muuten erittäin hyvä - väritoiston puolesta ainakin. Matta testattu. Mietin että tuolla voisi pärjätä ilman ulkoista monitoria, jos vaan on muuten priimakuntoinen.
TNT:n lähetystä voi seurata ainakin tuosta laittamalla numeron ruutuun (siis se toinen, ei se w-alkuinen numero).:
http://www.tnt.com/webtracker/tracker.d ... SiteIdent=
-
-
Täysin käsittämätöntä höpinää. Että eivät muka tiedä asiasta? Kuulostaa valehtelulta. Älä vaan semmosesta liikkeestä mitään ostakaan.eepeli kirjoitti:Varimportilla ei tiedetty koko keltasuudesta mitään. Epäilivät sen olevan LEDien ominaisuus.Heille ei ainakaan Apple ole ilmoittanut mitään. Tiedä sitten... Joutuu kyl venyttään tuota ostoo.
Tilaa etämyynnistä. Vaikka Apple Storesta. Tai jostain kotimaisesta. Täysin riskitöntä näytön testailua, sillä kahden viikon palautusoikeus on ehdoton kunhan konetta ei ole varsinaisesti otettu käyttöön. Tietokoneella se tarkoittaa käytännössä sitä että et tee laitteeseen ulkoisia käytön jälkiä.
-
Viesti Kirjoittaja valvoja »
Semmosta olen ollut huomaavinani 10.4.10 päivityksen jälkeen, että kone olisi hieman viileämpi ja lämpömittarikin näyttää muutamaa astetta pienempiä lämpöjä. Ehkä vain luulen näin.
- MBP SR 15" 2,4Ghz, 2gt,160gt, 256mt vram.
- 15" 1,5ghz Powerbook
-
Viesti Kirjoittaja groove »
Jees, nyt toimii toi mun numero, eilen sillä ei tullut mitään vaikka olin jo tuossa samassa paikassa.miklodeon kirjoitti:TNT:n lähetystä voi seurata ainakin tuosta laittamalla numeron ruutuun (siis se toinen, ei se w-alkuinen numero).:
http://www.tnt.com/webtracker/tracker.d ... SiteIdent=
Kone oli siis lähtenyt matkaan. Tulevatko nämä oikeesti Shanghaista asti?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja =JP= »
Olin kuulemma ensimmäinen, joka asiasta on valittanut Suomen Applen tukeen (tänään soitin) ja eivätkä ole asiasta kuulemma saaneet mitään virallista tietoa Isolta Omenalta. Kiittivät kuitenkin, että tästä ongelmasta ilmoitettiin ja että saatiin se kirjattua järjestelmiin ylös. Tiedä sitten onko tuosta mitään hyötyä loppupeleissä...
Tässä muuten hyvät testikuvat, jolla tuon ongelman kyllä näkee selvästi:
Testi 1
Testi 2
Minulla etenkin tuossa testissä 1 näkyy ongelma selkeästi. Ylempi laatikko on kirkkaan valkoinen, kun taas alempi on aivan kellertävä.
-
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
hhmmmm... minun mielestä kummatkin palkit ovat vitivalkoisia. Miten esimerkkikuva on loihdittu esittävään muotoon?=JP= kirjoitti:Myöskin minun koneeni tullaan huomenna hakemaan ja uutta sitten toivottavasti tilalle...
Olin kuulemma ensimmäinen, joka asiasta on valittanut Suomen Applen tukeen (tänään soitin) ja eivätkä ole asiasta kuulemma saaneet mitään virallista tietoa Isolta Omenalta. Kiittivät kuitenkin, että tästä ongelmasta ilmoitettiin ja että saatiin se kirjattua järjestelmiin ylös. Tiedä sitten onko tuosta mitään hyötyä loppupeleissä...
Tässä muuten hyvät testikuvat, jolla tuon ongelman kyllä näkee selvästi:
Testi 1
Testi 2
Minulla etenkin tuossa testissä 1 näkyy ongelma selkeästi. Ylempi laatikko on kirkkaan valkoinen, kun taas alempi on aivan kellertävä.
-
-
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
Niinhän siinä seisoo kun asiaa vain viitsii pureskellaTheKraken kirjoitti:Se on testikuva. Ei esimerkkikuva. Tuolla kuvalla saa katsottua onko omassa koneessa vikaa.Saltikov kirjoitti:hhmmmm... minun mielestä kummatkin palkit ovat vitivalkoisia. Miten esimerkkikuva on loihdittu esittävään muotoon?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
samij kirjoitti:riippuu käytöstä, nopea kiintolevy nopeuttaa ohjelmien availua ja tilanteessa jossa muisti ei riitä ja koneen pitää sivuttaa kovolle. lisää muistia vähentää jälkimmäisen tarvetta. veikkasin että lopputulemana lisää muistia nopeuttaa enemmän.eepeli kirjoitti:kumpi on järkevämpää ostaa: apple storesta 7200rpm kiintolevy ~200e vai esim. verkkokaupasta 4gb muistia ~200e
Kone se 2.2ghz ja nopeutta haetaan.
Kiintolevy koneen oston yhteydessä.
toisaalta lisää muistia voi ostaa vuoden kuluttua satasella ja tökkäistä paikalleen, kovalevyn vaihto itse myöhemmässä vaiheessa sen sijaan vaatii hermoja
Onkohan noilla muisteilla käytännössä jotain eroa jota Crucial myy vs. esim. Verkkokaupan. Jälkimmäinen on alle 20e halvempi...
-
Viesti Kirjoittaja Regee »
Tässä oli kyseessä varsin tavallinen tarina, "odotin odotin odotin odotin ja odotin", ja 2 viikkoa ennen uuden Probookin julkaisua ostin tämän koneeni. Eli "vanha" malli onpi käsissä. Suurin yllätys minkä koin uusien probookkien tullessa, oli se että ei harmittanut sitten pätkääkään! Ei yhtään! Tämä nykyinen kone on mahtavaakin mahtavampi, toimii varmasti ja ei yhtäkään ongelmaa ole vielä ollut! Vieressä hyrrää PC, mutta probookin tulon jälkeen siihen ei ole halunnut koskea pitkällä tikullakaan.
Ja miten sitä onkaan voinut elää ilman tätä ihanaa kaukosäädintä <3
-
-
Mun nenäni sanoo, että ongelmat olis vähentynny. Meinaan kun on aika hiljaista jo asian tiimoilla.eepeli kirjoitti:Onko näistä keltanäytöistä tullut mitään uutta tietoa?
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Probookeille tuli oma päivitys hiljan jossa oli kuulemma sisällä uudet opengl ajurit- joku taho oli tutkinut asiaa. Mulla ei ollut alunperinkään tuossa omassa 15" mallissa keltatauteja eikä yleensä mitään tauteja, kuumempana se käy kun aiempi iBookkieepeli kirjoitti:Onko näistä keltanäytöistä tullut mitään uutta tietoa?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka