Mustavalkoinen pdf InDesignestä
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mustavalkoinen pdf InDesignestä
Viesti Kirjoittaja jhh »
Miten saan InDesignessa tehdyn mainoksen (kuvat cmykkejä) exportattua mustavalkoiseksi? Käytössä on Distiller 8. Kiitos tiedoista jo etukäteen...
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Helpoimmin tuo onnistuu valmiille PDF-tiedostolle Acrobatissa. Print Production työkaluissa on Convert Colors -toiminto, jossa kaikkien CMYKkien (tai RGB-värien) kohteeksi voi valita vaikka Dot Gained 15% harmaasävyprofiilin. Tällöin PDF-muuttuu mustavalkoiseksi.
Voi olla että harmaasävyprofiilin voisi mapata jo exporttausvaiheessa, jotankin muistelen että se ei onnistuisi.
Voi olla että harmaasävyprofiilin voisi mapata jo exporttausvaiheessa, jotankin muistelen että se ei onnistuisi.
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Voip myös tehdä PDF.n printtaamalla eikä Exportilla. Print-dialogissa voi nimittäin valita Grayscalen outputiksi. Printteriksi Adobe PDF, menee Distillerin kautta ja tulos on valmis PDF. Muista tällöin valita Distillerin PDF-asetukset Print-dialogin Printer-painikkeen alta.
EDIT: CS2:n aikaan minulla tuli tällä tavalla tehtynä aina mustasta 93-prosenttista (tästä on toinen ketju), nyt CS3:ssa näin ei enää tapahdu.
EDIT: CS2:n aikaan minulla tuli tällä tavalla tehtynä aina mustasta 93-prosenttista (tästä on toinen ketju), nyt CS3:ssa näin ei enää tapahdu.
iMac 27'' ("late 2012") 2,9GHz Intel Core i5 – OS X 10.13 High Sierra
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Riippuu vähän mistä exporttaa. Freehandistä tai vanhemmasta Indystä menet sen tekemään, niin taatusti tulee painosta bumerangina takaisin.sampe kirjoitti:Painot joita olen käyttänyt eivät voi sietää exportattuja PDF tiedotoja vaan sanovat että tehkää PDF PRINTTAAMALLA. Huomasin itsekkin että varsinkin työt joissa on heittovarjoja ovat ongelmallisia.
-
Viesti Kirjoittaja sampe »
JEP noista mainitsemistsi exporttaus ei ainakaan toimi, mutta pari eri duunia ja pari eri painotaloa ja kummasakin on uudesta INDYSTÄ exportatut PDF-tiedostot tulleet takaisin.
Huvikseni olen kokeillut et meneekö läpi kun adobella lupaava että toimii.
MUTTA KUMMASSAKIN TYÖSSÄ OLUT HEITTOVARJOJA joiden luulen aiheuttavan ongelmia.
Samaa ongelmaa sillä ROLANDILLA
Eiköhän se kuitenkin pitäisi olla samanlainen distilleri sisäänrakennettun vain...
Huvikseni olen kokeillut et meneekö läpi kun adobella lupaava että toimii.
MUTTA KUMMASSAKIN TYÖSSÄ OLUT HEITTOVARJOJA joiden luulen aiheuttavan ongelmia.
Samaa ongelmaa sillä ROLANDILLA
Eiköhän se kuitenkin pitäisi olla samanlainen distilleri sisäänrakennettun vain...
-
-
Viesti Kirjoittaja IsoTT »
Nuo heittovarjot on ne mitkä suurimmat ongelmat varmaan aiheuttaa, teki sen mitenvaan. Meillä ainakin toimii suoraan ilman kikkailuja juurikin exporttaamalla tehdyt.
Kaipa se on vaan minun ammattitaitoni, minun koneeni, rippini ja kuun asento mistä se on kiinni että olen poikkeuksellinen mörkö.
Aion tutkiakin tuon mistä se voi johtua että tulostuu päin maanalainen paikka/miten voin sen kiertää, muuten kuin lätkäsemällä koko homma fotariin. Siellä on se heittovarjon kohta kuvasta jotenkin "indexed" kun pitstopilla tiirailee, enkä ole vielä oikeen tajunnut mistä on kyse.
Kaipa se on vaan minun ammattitaitoni, minun koneeni, rippini ja kuun asento mistä se on kiinni että olen poikkeuksellinen mörkö.
Aion tutkiakin tuon mistä se voi johtua että tulostuu päin maanalainen paikka/miten voin sen kiertää, muuten kuin lätkäsemällä koko homma fotariin. Siellä on se heittovarjon kohta kuvasta jotenkin "indexed" kun pitstopilla tiirailee, enkä ole vielä oikeen tajunnut mistä on kyse.
-
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Exportatut pdf:t voivat tulla painoista takaisin, jos siellä on ammattitaidotonta porukkaa jotka vaan kattoo että jaahas, Indy-exportti, ei me tämmöisiä (perua Indyn alkuajoilta, kun ne tosiaan oli syytäkin käännyttää takaisin ja pyytää distaillattua).
Tai sitten ne haluaa flätätyn pdf:n, jollaisen saa aikaiseksi joko printtaamalla tai exporttaamalla Acrobat 4 -yhteensopivaksi (pdf 1.3).
Tosin minä en kyllä tuohon itse flättäämiseen luota, taannoinkin tulostui aina vain vaalea laatikko transparenttiin kohtaan, vaikka flätätessä ja tulostaessa oli varmasti kaikki väriavaruudet ja -profiilit yhdenmukaiset jne.
Tai sitten ne haluaa flätätyn pdf:n, jollaisen saa aikaiseksi joko printtaamalla tai exporttaamalla Acrobat 4 -yhteensopivaksi (pdf 1.3).
Tosin minä en kyllä tuohon itse flättäämiseen luota, taannoinkin tulostui aina vain vaalea laatikko transparenttiin kohtaan, vaikka flätätessä ja tulostaessa oli varmasti kaikki väriavaruudet ja -profiilit yhdenmukaiset jne.
iMac 27'' ("late 2012") 2,9GHz Intel Core i5 – OS X 10.13 High Sierra
-
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka