Fifi kirjoitti:Voi olla. Minä edelleen uskon siihen, että kun haen kaupasta merkkikoneen kera Windowsin ja käytän sitä peruskäyttöön enkä tee sillä mitään mitä en osaa, niin se toimii kuin junan vanha vessa. Mutta saatan toki olla väärässä. Erinomaisen vahva tunne minulla kuitenkin on, että seuraavan koneenikin kohdalla homma toimii yhtä hyvin. Kone toki saattaa olla myös Mac.
Kotona on sellainen juttu, että isä ymmärtää tekniikasta ja korjaa itse autonsa. Ne eivät ikinä ole oikein kunnossa. Äiti taas käyttää huoltopalveluita ja auto on aina kunnossa. Minusta tuntuu, että tuossa on jotain, joka pätee tietokoneidenkin käyttöön. Ja sama homma on kuulemma moottoripyörien kohdalla. Heillä, jotka vain käyttävät niitä ja huollattavat ne ammattilaisilla, homma toimii. Syvemmälle hommaan pureutuvilla sitten ilmenee erilaisia ongelmia.
Tähän voin erään "merkkikoneen" huollon asiakaspalvelijana sanoa hieman poikkiteloisesti.
Suurimmalla osalla meille soittavista asiakkaista kone on hankittu pelkkään peruskäyttöön ja lähes 90% huoltoon tulevista koneista on vain XP:n osalta solmussa.
Nää asiakkaat on tosiaan sellasia, etteivät he osaa pureutua pintaa syvemmälle. Silti he vain ne koneet saavat niin solmuun, että Windows pitää asentaa uudelleen.
Ja tässä on tosiaan kyseessä pelkästään ne asiakkaat, jotka soittavat huoltoon, eivätkä tekniseen tukeen. Voin kuvitella, että noiden Windows ongelmaisten määrä on tuessa moninkertainen..
Tätä ongelmaa en ole vielä OS X:n kohdalla tavannut (vaikken olekkaan Applen tuessa).
Edit: Teksti katoaa jonnekki.. kirjoitettu uudelleen