Osoitekirjan syntymäpäivätiedot temppuilevat
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Osoitekirjan syntymäpäivätiedot temppuilevat
Viesti Kirjoittaja Jonttu »
Kun yritän lisätä osoitekirjan syntymäpäiväkenttään minkä tahansa päivämäärän, se muuttaa kuukauden automaattisesti kesäkuuksi. Missä voi olla vika? Olen yrittänyt kirjoittaa päivämäärän eri muodoissa, mutta aina sama tulos. Esim. jos kirjoitan 1.1.1980 tai 1. toukokuuta 1980 niin osoitekirja muuttaa sen muotoon 1. kesäkuuta 1980.
-
Re: Osoitekirjan syntymäpäivätiedot temppuilevat
Viesti Kirjoittaja maxima »
Tämä ongelma oli ymmärtääkseni joskus jo korjattu, mutta tuli sitten uudestaan takaisin. Ratkaisu on Järjestelmäasetuksista muuttaa Maakohtaiset -kohdasta suomi -> englanti, sen jälkeen avata Osoitekirja uudestaan, kirjoittaa oikeat syntymäpäivät, sulkea Osoitekirja, muuttaa englanti -> suomi, ja a'vot.Jonttu kirjoitti:Kun yritän lisätä osoitekirjan syntymäpäiväkenttään minkä tahansa päivämäärän, se muuttaa kuukauden automaattisesti kesäkuuksi. Missä voi olla vika? Olen yrittänyt kirjoittaa päivämäärän eri muodoissa, mutta aina sama tulos. Esim. jos kirjoitan 1.1.1980 tai 1. toukokuuta 1980 niin osoitekirja muuttaa sen muotoon 1. kesäkuuta 1980.
Olen karvainen ja maskuliininen mies
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
En ole varma ymmärsinkö. Kokeilin vaihtaa maakohtaisia asetuksia ja meni vain kummallisemmaksi. Kokeilin kirjoittaa osoitekirjaan 14.5.1981 ja ensin se muuttui muotoon 14. Mayta 1981 ja sitten, kun painoin muokkaa-nappia, muotoon 14. Juneta 1981. Vaihdoin asetukset tämän jälkeen takaisin ja aluksi näytti hyvältä, sillä 14.5.1981 muuttui muotoon 14. toukokuuta 1981, mutta taas muokkaa-napin painamisen jälkeen se vaihtui muotoon 14. kesäkuuta 1981.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tuo maximan vinkki oli ihan uusi juttu meikäläiselle. Minä siivosin bugin maton alle aikoinaan muuttamalla kaikki päivämäärän esitystavat samanlaisiksi, kuin "Lyhyt". Sijapääte taitaa olla ongelman ydin, eli -ta/-tä päätteet poistamalla ongelma korjaantuisi. No, minä laiton pelkkiä numeroita joka tyyliin.
Tämä siis järjestelmäasetusten Maakohtaiset-kohdasta ja Muodot-välilehdeltä.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Kiitos. Tämä toimi.Maza kirjoitti:Tuo maximan vinkki oli ihan uusi juttu meikäläiselle. Minä siivosin bugin maton alle aikoinaan muuttamalla kaikki päivämäärän esitystavat samanlaisiksi, kuin "Lyhyt". Sijapääte taitaa olla ongelman ydin, eli -ta/-tä päätteet poistamalla ongelma korjaantuisi. No, minä laiton pelkkiä numeroita joka tyyliin.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Mulla on ainakin maakohtaisissa valittuna muokattu, johon olen listannut mieleiseni päivämäärämuodot, eli:
--> 
Toimii kuin se kuuluisa vessa

Toimii kuin se kuuluisa vessa

"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka