iPratt kirjoitti:
Just näin eikös niin. Katsopa läpi minun kommentoinnit tuolla myyntipalstalla ja palaa sitten tänne toistamaan väitteesi, jos vielä kehtaat.
Ja juuri noita "ensimmäistä budjetti-mäkki ostavia" tässä yritetään valistaa että (vaikuttaa siltä ainakin siltä kirjoitustesi perusteella) kaverisi eivät pääse kusettamaan ylihinnoilla. Näytäpä yksi tapaus joka tällä palstalla on väittänyt jonkun koneen hinnan olevan selkeästi halvempi kuin normaali selvitettävissä oleva markkinahinta. Minä voin näyttää monta jossa pyyntö on ollut selvästi yli.
Sinä kuulut noihin jotka hyväksyt selkeät ylihinnat kaupassa ja yrität kaikin keinoin vaikuttaa siihen että ostajaa ei saisi valistaa normaalista markkinahinnasta, vaan myyjän oikeuksia pitää suojella kaikin mahdollisin keinoin, jopa pimittämällä ja huijaamalla ostajaa. >:(
edit: eikö sinua hävetä että yrität leimata hompun huijareiden myyntipalstaksi, ajatteletko ollenkaan mitä tuollainen tekee hompun maineelle, jos täällä annetaan rauhassa kusettaa tietämäätömiä.
Täytyy sanoa että kanssasi on huvittava keskustella, sillä vääristät asioita jatkuvasti, valehtelet sekä muutenkin puhut ristiin. Kirjoitinkin väitteeni siksi, settä huomaisit kuinka paljon ärsyttää, kun toinen ihminen ei osaa kommunikoida eikä mieti sanomisiaan, teet juuri itse niin. Hyvä että huomasit. Tiedän toki että näin ei ole tarkoitusperäsi. Voisit opetella lainaamaan edes vähän oikein (ei mitään boldauksia sinne) ja muutenkin perustamaan keskustelusi mainituille asioille, nytkin kirjoitit asioita, joista en ole ikinä maininnut tai joita olisin koittanut ajaa eteenpäin. En ole missään vaiheessa hyväksynyt ylihintoja, enkä myös halunnut että hinnat olisivat jotenkin super korkealla. Kannatta myös opetella suomea, siellä ylihinta ei ole sama asia kuin huijaus tai kusetus.
Ei ole olemassa mitään selvitettävissä olevaa markkinahintaa. On olemassa hinta-arvioita ja käsityksiä siitä mitä kannattaa tietyssä tilanteessa maksaa. Ehkä tämä on ongelmamme. Mielestäni jokainen kauppa on yksittäinen tapaus, eikä sen hinta riipu siitä mitä joku toinen myi samanlaisen viikko sitten. Edellistä kauppahintaa voidaan pitää toki suuntaa-antavana (kuten varmasti kaikki tekevät), mutta jos tarjontaa ei ole ja tietynlainen masiina on saatava, niin sitten se tietysti maksaa enemmän. Sinun mielestäsi taas jokaiselle koneelle pitäisi olla tietty hinta-lappu riippumatta ajasta, tilanteista ja käyttötarkoituksista etc.
En ole missään vaiheessa ollut suojelemassa ketään, enkä missään tapauksessa ole kehottanut ketään huijaamaan enkä valehtelemaan, toisin kuin sinä teit tässäkin väittämässäsi. Opettele hyvä mies (tai poika nähtävästi), että jos hinta nyt on satasen tai pari kovempi kuin eilen myyty laite, niin se ei ole mitään huijaamista. Huijaamista tapahtuu kun laitetta ei toimiteta tai se on jotakin muuta minä sitä on myyty.
Foorumille on perustettu jo aikoja sitten oma hinta-vinkki-alue, jossa on tarkoitus keskustella hinnoista. Niinpä hinta-keskustelut kuuluvat sinne, samoin kuin arviot ja suositukset.
Minua hävettä iPratt sinun puolestasi, että sinun on jatkuvasti valehdeltava ja vääristeltävä sanottuja asioita. Enkä ymmärrä miksi minun pitäisi hävetä mitään, sillä kantani on sama kuin fooruminkin:
G5Zen kirjoitti:Olemassaolevien myyntiketjujen tarpeeton kommentointi kiukuttaa ihan varmasti niin myyjiä kuin hintatarjouksia tekeviä ostajiakin, ja lopputuloksena meillä on sitten myyntipalsta jonne ei kukaan uskalla postailla mitään ilman järjetöntä sanasotaa ja kommentointia. Meno alkaa olla kuin anonyymeillä loanheittopalstoilla. Hävettää monenkin foorumikonkarin puolesta.
Selkeisiin kusetusyrityksiin tulee puuttua. Ylihintaa pyytäminen ei vielä sellainen ole, mutta valehtelu tuotteen ominaisuuksista tai kunnosta esimerkiksi on. Normaalissa kaupankäynnissä ihmiset saavat pyytää tuotteesta hintaa jonka itse haluavat, samoin maksaa sen jos siltä tuntuu. Jokaisella meillä on oma arvonsa tuotteille, ja kaikilla ei aina ole edes sama taloudellinen tilanne.
Mielestäni hompun mainetta laskevat enemmän sinunlaisesi käyttäjät.