viestin jättäminen näytölle
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
18 viestiä
• Sivu 1/1
-
viestin jättäminen näytölle
Viesti Kirjoittaja haatanen »
Hei! Onko yksinkertaista ohjelmaa tai widgettiä, jolla voi jättää viestin (esim. olen lenkillä, palaan jne...) vaikkapa kellumaan näytölle? En tarkoita tarralappu-ohjelmaa tai näytönsäästäjän asettelemista, vaan jotain paremman näköistä. Yllättävää kyllä en löytänyt sellaista etsinnöistäni huolimatta, mutta sanoohan jo maalaisjärki, että sellainen on olemassa.
MacBook Pro 2,53 Ghz 15,4" Intel Core i5, Yosemite Public Beta 4,
iPhone 5 32 GB, Time Capsule 2T, Apple TV 3rd gen.
-
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
No onhan ne tarralaput aika ankean näköisiä. Mutta Dashboardista voi kaapata hienomman tarralapun työpöydälle kaikkein päällimmäiseksi. Paina Dashboardissa plus-nappia ja raahaa tarralappu ylös siitä palkista, pidä hiiren nappi pohjassa. Paina samalla F12 (läppärillä fn ja F12), jolloin Dasboard menee pois, mutta tarralappu pläjähtää näytölle. Sen saa pois käväisemällä Dashboardissa. (Tai oikeammin se tarralappu hypähtää sinne.)
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja kusti50 »
Ota joku taustakuva johonkin kuvankäs. ohjelmaan ja kirjoita siihen haluamasi teksti. Sitten vain asetat sen taustakuvaksi. Itselläni on kaikenlaisia "Älä s...tana kajoa mihinkään!!!" tekstejä laiteltu kuviin.
Mac Pro 2,4 GHz 6-Core Intel Xeon
G5 / DC2.0 / 10.5.8/ 7 G / 1x1000G+2x500G 7200rpm
G5 / DC2.0 / 10.5.8/ 7 G / 1x1000G+2x500G 7200rpm
-
Joo, sinänsä hyvä, mutta käytän tarralappuja jo kokonaiseen kokoelmaan sitaatteja ja muistiinpanoja, joita tarvitsen kirjoitustöitäni varten.MasBe kirjoitti:Hassua sinäänsä, että tarralaput ei kelpaa.. Sehän on kuin luotu tohon tarkoitukseen..
Minulla ei myöskään ole kunnon kuvankäsittelyohjelmaa, jolla voisin räätälöidä kuvaan näyttävän tekstin.
Etsiin siis sellaista ohjelmaa, jolla voisi (kuten screensaverissa) jättä tämän viestin näytölle sellaisenaa tai vaikkapa animoituna kellumaan etc.
Vaatimus tietysti olisi, että se olisi jotain mahdollisimman *Maccimaista*, siis todella näyttävän näköistä, hyvää designia ja kaikkea sellaista; kyllä te ymmärrätte...
Edit: esimerkiksi näytönsäästäjän rss-Visualizer on todella hyvä ja vastaisi käyttötarpeitani (itse käytän BBC:n sivuja tähän). Siihen ei voi kuitenkaan lisätä omaa vapaamuotoista tekstiä.
-
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Olisin kanssa ehdottanut tuota Yybersatsia, paitsi että ei sillä sellaista näyttävää taida saada. Tausta ja muotoiltu liikkuva teksti mutta siinä se. Tee oma RSS jonka lisäät listalle...?
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Se on jo todella hyvä idea, mutta enpä taida tietää miten. Tällaista ohjetta käyn kuitenkin hitaastil läpi (kannattaa tarkistaa):MVi kirjoitti:Olisin kanssa ehdottanut tuota Yybersatsia, paitsi että ei sillä sellaista näyttävää taida saada. Tausta ja muotoiltu liikkuva teksti mutta siinä se. Tee oma RSS jonka lisäät listalle...?
http://www.emug.ee/uudised/2006/09/03/n ... nisaastja/
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
On tuota varten paljonkin softaa, esimerkiksi: FeedForAll, jota saa kokeilla kuukauden ilmaiseksi. Versiontrackeriin hakusanaksi RSS niin löytyy... Mulla ei ole tuosta mitään kokemuksia, mutta en keksi miksi se ei onnistuisi. Raportoithan että miten homma toimii kun saat tehtyä. ![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hopeinen Omena -tuotteet: http://hopeinenomena.net/shop
-
Jaa-a, pahalta näyttää. Itse ohjelma vaikuttaa simppeliltä ja hyvältä, mutta eihän minulla ole mitään verkkotilaa, jonne voisin tiedon sijoittaa, eikä sitä toki voi tehdä paikallisesti. Taitaa mennä tyystin yli kompetenssini.MVi kirjoitti:On tuota varten paljonkin softaa, esimerkiksi: FeedForAll, jota saa kokeilla kuukauden ilmaiseksi. Versiontrackeriin hakusanaksi RSS niin löytyy... Mulla ei ole tuosta mitään kokemuksia, mutta en keksi miksi se ei onnistuisi. Raportoithan että miten homma toimii kun saat tehtyä.

-
Viesti Kirjoittaja Kaskelotti »
Mulle tuli ekana Growl mieleen, sillähän saa hyvin monipuolisesti säädettyä näkyvän viestikuplan ulkonäköä ja ruudullapysymisaikaa. Mutta se ei taida yksinään riittä. Pitäisi olla joku toinen ohjelma johon teksti syötetään ja sitten growl heittää sen ruudulle (esim. joku herätyskello johon laittaa 0 minuutin ajastimen halutulla teksitllä tms.).
http://growl.info/
http://growl.info/
-
Viesti Kirjoittaja ogc »
Onhan os x:ssä oma webpalvelin. sivut vaan sinne sivustot kansioon mikä on muistaakseni dokumenteissa. Sitten Jako kohdasta webbijako päälle.haatanen kirjoitti:Jaa-a, pahalta näyttää. Itse ohjelma vaikuttaa simppeliltä ja hyvältä, mutta eihän minulla ole mitään verkkotilaa, jonne voisin tiedon sijoittaa, eikä sitä toki voi tehdä paikallisesti. Taitaa mennä tyystin yli kompetenssini.MVi kirjoitti:On tuota varten paljonkin softaa, esimerkiksi: FeedForAll, jota saa kokeilla kuukauden ilmaiseksi. Versiontrackeriin hakusanaksi RSS niin löytyy... Mulla ei ole tuosta mitään kokemuksia, mutta en keksi miksi se ei onnistuisi. Raportoithan että miten homma toimii kun saat tehtyä.Sääli, hieno idea tuo olisi ollut!
Mutta itse asiaan niin mielestäni ei ehkä ole se fiksuin tai helpoin tapa jättää viestiä. Jos siihen koneelle joku tulee niin mahtaako edes lukea sitä rssnäytönsäästäjää mikä sit pyörii siinä. Todnäk vaa heilauttaa hiirtä et menee näytönsäästäjä pois. Kyllä mä ihan vaan niitä tarralappuja käyttäisin, se on selkein tapa.
Huomasin vielä että tarralaput saa "kelluviksi ikkunoiksi" jolloinka ne on aina päälimmäisenä, ulkonäköön voi vaikuttaa niin että ikkuna on läpikuultava, mielestäni ihan hiano ja selkeä ratkaisu. Aivan varmasti koneen käyttäjä huomaa lapun kun se on kokoajan päälimmäisenä.
-
-
Viesti Kirjoittaja keso »
Quicksilverillä saa tehtyä ainakin jonkinlaisen Large Type-actionilla.
1. Aktivoi quicksilver
2. Kirjoita . (piste)
3. Kirjoita tekstikenttään haluttu viesti
4. Tab
5. Kirjoita Large Type
6. Enter ja viesti lävähtää ruudulle
Ja jos quicksilver ei ole tuttu, suosittelen tutustumaan:
http://quicksilver.blacktree.com/
1. Aktivoi quicksilver
2. Kirjoita . (piste)
4. Tab
5. Kirjoita Large Type
Ja jos quicksilver ei ole tuttu, suosittelen tutustumaan:
http://quicksilver.blacktree.com/
-
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Olipas kätevää. Toi on ihme peli toi quicksilver.RiCe kirjoitti:Helpommin:keso kirjoitti:1. Aktivoi quicksilver
2. Kirjoita . (piste)
4. Tab
5. Kirjoita Large Type
2. Kirjoita '
Kohtia 4 ja 5 ei tarvita.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Tässäpä edellisestä kuvankaappaus, olisiko tästä iloa alkuperäisen kysymyksen esittäjälle.wanders kirjoitti: Tästä tuli mieleen, että ratkaisu voisi olla myös Largetype

Kuvasta puuttuu ns. viimeinen silaus, eli Lotsawater-screensaver teki aaltoja kuvaan, mutta kuvakaappaus ei tuonut esille vesirenkaiden kiiltosävyjä.
Viesti LargeType-palvelun esittämänä Tarralapusta (tekstin voi esittää mistä ohjelmasta tahansa).
---
18 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka