tgynther kirjoitti:Eikös myös Tennispalatsin leffakrääsää myyvässä firmassa ole pari mäkkiä tiskillä koneilla?
tarkoitatkos sä Kukunoria??? Onks se vielä olemassa?? Omistaja Monosen Timppa, kingi jäbä, oli/on kyllä Mac orientoitunut. Terveisiä vaan Monoselle Mä tein joskus aikoinaan Kukunorin logon
Tämä kuva Kukunorin näyteikkunasta paljastaa tarkkasilmäiselle Mac-bongaajalle iMac G3:n liikkeen sisätiloissa. Käyttötarkoitus kuvan perusteella epäselvä.
Turun Kanen omistaja on ollut Mac-fani melkeinpä alusta alkaen(jostain 1980-luvulta lähtien). Tunnen kaverin. Hänellä taitaa olla jäljellä kaikki hänen aikojen kuluessa omistamansa koneet. Raisiolainen kirjapaino Uusi Aura on kokonaan myös Mac-kannassa.
Täällä tehdään suomen suurinta verkkoyhteisöä, meillä Mac OS X on läppäreissä ja pöytäkoneissa yleisin käyttöjärjestelmä. Sen jälkeen tulee Windows XP ja Linux.
--
MacBook Pro early 2015 13" retina, iPhone 5S, Canon EOS M
mkv kirjoitti:Täällä tehdään suomen suurinta verkkoyhteisöä, meillä Mac OS X on läppäreissä ja pöytäkoneissa yleisin käyttöjärjestelmä. Sen jälkeen tulee Windows XP ja Linux.
Voisitko vähän laajemmin kuvata sitä tekemistä? Alkoi sevverta kiinnostaa.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
junior kirjoitti:Lehtien kustantajat käyttävät lehtien kuvankäsittelyyn ja taittoon pääasiassa Macintosheja.
Paitsi patavanhoillinen Sanoma Magazines, joka ulkoisti tietotekniikan hoidon WM-datalle ja sen myötä Macintoshit vaihdettiin Windows-koneisiin.
No se on melko radikaalia pistää taittajat tekemään hommat Pc:llä.
Hankaloittaa vaan rekrytointia, moni AaDee ei suostu tekemään mitään PuuCeella, mieluummin vaihtaa työpaikkaa.
mkv kirjoitti:Täällä tehdään suomen suurinta verkkoyhteisöä, meillä Mac OS X on läppäreissä ja pöytäkoneissa yleisin käyttöjärjestelmä. Sen jälkeen tulee Windows XP ja Linux.
En tiedä, mutta täytyy arvata jotain:
Habbamia ovat pihlajanmarjat, sano vanha Habbo?
Meillä on alle 10 työntekijän firma joka keskittyy käyttäjähallinnan ratkaisuihin. Meillä on muutama mäkki läppäri/työasemakäytössä ja lisää on varmasti tulossa kun nyk. pc:t 'menee vanhaksi'. Itselläni on MacBook 2,16 C2D sekä 17" iMac G5.
OS X:n kiistaton etu minulle/meille on se että saan UNIX -työaseman apuohjelmat käyttööni ilman loputonta oheislaitteiden konffaamista, mikä on tullut tutuksi eri Linux -distrojen kohdalla. Eikä toi käyttiksen ulkoasukaan haittaa
OS X yhdistää minulle loistavasti *NIXin käytettävyyden miellyttävään ulkoasuun (tämä on myös käytettävyyttä). Eikä tarvitse keskittyä ollenkaan säätämiseen.
Varmaan IRC-Galleria, koska siel melkein kaikialla on mäkki
n. 1/3 MacBook Pro, PowerBook (osuus kasvaa)
n. 1/3 Lenovo / IBM Linux, BSD, Solaris
n. 1/3 Lenovo / IBM Wintöötti (pienenee)
Koneen saa valita akselilta Lenovo (en muista tarkemmin) / MacBook Pro.
Oma valinta ei ole vielä ihan selvä, että tuleeko olemaan Lenovo (Linux) vain MacBook Pro. Oman rakkaan T41:n liisari loppuu syksyllä joten vielä on aikaa miettiä.
Pienyritys, palvelutuotantoa ja pientä tukkurointia. Mulla firman ainoat macit käytössä. ja aina kun esim. meilipalvelussa vaikka joku häikkä niin kollegat epäilee että se on tietenkin mun macin vika jos meili ei tuu perille...
MacAllu kirjoitti:Pienyritys, palvelutuotantoa ja pientä tukkurointia. Mulla firman ainoat macit käytössä. ja aina kun esim. meilipalvelussa vaikka joku häikkä niin kollegat epäilee että se on tietenkin mun macin vika jos meili ei tuu perille...
Fiksuja kolleegoja - ehkä macit pitäs kokonaan kieltää, ni ei olis enää mitään ongelmia. Kenelläkään. Ikinä.
Sairaala, 2 mäkkiä (iBook G4 ja G4 kuutio) - nekin sairaalan silmäklinikan yksityispuolen käytössä. Ei oikein ole nuo potilasohjelmat kääntyneet OSX:lle...
Kunnallisessa toiminnassa ( terveydenhuolto on omaa alaani ) kaikki toiminta on windows/microsoft pohjaista - paitsi että sairaaloissa on vielä käytössä vanhoja kunnon 80-luvun ohjelmia joissa ei ole edes näitä uuden uusia "ikkunoita".
Toisaalta me kunnon virkamiehet näytämme juuri semmoisilta pc-miehiltä jommoinen applen mainoksessa näkyy: excel, word riittävät meille hyvin...
Meillä on 60 henkeä työllistävä perheyritys. Ensimmäinen tietokone oli Mac Plussa ja siitähän se sitten lähti. Nyt on 11 macciä ja 6 PC:tä CAD, kaavoitus koneena. (oli pakko ennen Inteliin siirtymistä.) Talousohjelmana on HansaWorld, serverinä PowerMac G5 dualcore.
Meillä, Suomen suurimmassa arkkitehtitoimistossa (n 280 henk) ei ole ainuttakaan macciä, vaikka mielellään kyllä suunnittelutyötä tekisi niillä. Ainoastaan vihaamiani pc:tä, tosin kyllä aivan uusimpia myllyjä...
TeroZ kirjoitti:Meillä, Suomen suurimmassa arkkitehtitoimistossa (n 280 henk) ei ole ainuttakaan macciä, vaikka mielellään kyllä suunnittelutyötä tekisi niillä. Ainoastaan vihaamiani pc:tä, tosin kyllä aivan uusimpia myllyjä...
Sanokaapas muuten viisaammat mikä meille sopisi pieneksi yhteiseksi tallennusmetodiksi? Firmassa siis normaali ADSL, siinä tavallinen kotiin tarkoitettu zyxel wlan/modeemi. Mulla mäkki ja muilla (3 hlöä) puuceet. Olisiko nopein keino laittaa nurkkaan itsenäinen wlan-kiintolevy? Voiko sitä yhtaikaa 4 henkeä käpistellä koneillaan?