Mail: miten suojaan ohjelman salasanalla?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mail: miten suojaan ohjelman salasanalla?
Viesti Kirjoittaja isladeoro »
Siis, miten saan luotua Mailille salasanan, ettei kukaan ulkopuolinen pääse lukemaan saapuneita ja lähteneitä posteja ja tutkimaan muitakaan Mailin tietoja?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ei ainakaan käyttiksen omilla palikoilla. Ehkä jollain apuohjelmalla voi ohjelman "lukita" mutta en ole varma. Ja oli miten oli, niin vaikka kuinka olisit lukinnut mailin salasanalla, niin osaava käyttäjä osaisi silti etsiä ne mailit kovalevyltä ja lukea suoraan sieltä.isladeoro kirjoitti:Saako Mailia suojattua salasanalla?
Ainut varma ja turvallinen vaihtoehto on suojata koko käyttäjätunnus ja luoda uusi satunnaisia vieraita varten. Tämä on myös varmasti se helpoin ratkaisu. Täten suojaat kerralla kaikki muutkin arkaluonteiset asiasi, mutta voit myös myöntää tälle toiselle käyttäjälle oikeuden joihinkin tiedostoihin, mikäli niin tahdot.
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Ne on suojattu salasanalla, mutta olet itse laittanut sen olemaan kysymättä salasanaa.isladeoro kirjoitti:Saako Mailia suojattua salasanalla?
Jos haluat sen kuitenkin pyytävän sitä, tee näin:
Avaa Avainnipun käyttö (Ohjelmat -> Lisäohjelmat).
Valitse suojattavan sähköpostitunnuksesi salasana listasta.
Klikkaa "i"-nappia ikkunan alareunassa.
Klikkaa "Käytön valvonta" -välilehteä.
Valitse listasta Mail.
Klikkaa "-"-nappia.
Klikkaa "Tallenna".
Klikkaa lukkoa vasemmassa yläkulmassa.
Sammuta Avainnipun käyttö.
"meidän nuorisoliigalainen Macpoika, taituri monessa Mac-meiningissä!" — amanita
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
TheKraken puhuu asiaa. Käyttäjätili on unix-maailman mekanismi tähän. Tällöin myöskään Key Chain -avaimet / salasanat eivät ole vieraiden käytössä, mikä on hyvä asia.
Jaettavat tiedostot voi säilyttää myös users > shared -hakemistossa, jos useamman tilin pitää päästä käsiksi. Käyttäjien välillä hyppely on helpompaa jos "allow fast user switching" on päällä.
ITunes, iPhoto yms kirjastojen jakaminen vaatii kyllä säätöä, jos meinaa yhteiskäyttää eri tunnuksilla.
Tuo kehumani shared-hakemisto taitaa olla sellainen, ettei sitä oikein saa helposti synkronoitua eri koneiden välillä.? Tälläinen käsitys minulle on syntynyt.Korjatkaa jos olen väärässä. Toivottavasti olen.
Edit: Macpoikahan hyvän vinkin antoi.
Jaettavat tiedostot voi säilyttää myös users > shared -hakemistossa, jos useamman tilin pitää päästä käsiksi. Käyttäjien välillä hyppely on helpompaa jos "allow fast user switching" on päällä.
ITunes, iPhoto yms kirjastojen jakaminen vaatii kyllä säätöä, jos meinaa yhteiskäyttää eri tunnuksilla.
Tuo kehumani shared-hakemisto taitaa olla sellainen, ettei sitä oikein saa helposti synkronoitua eri koneiden välillä.? Tälläinen käsitys minulle on syntynyt.Korjatkaa jos olen väärässä. Toivottavasti olen.
Edit: Macpoikahan hyvän vinkin antoi.

Vitutuksesta voimavara!
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Eipä tuo Macpojan vinkki tehoa kuin uusien postien lukemiseen, Mailissa jo olevat viestit ovat vapaasti luettavissa.
Itsekin kaipaisin sähköpostin suojausta, mutta ei kai mulla nyt sitten mitään niin tärkeää. Tuo unix-hulabaloo sopii ns. labbiskoneille, mutta henkilökohtaisessa ne on turhan hankalia imho. Modernit ihmiset saattavat tietysti olla eri mieltä.
Itsekin kaipaisin sähköpostin suojausta, mutta ei kai mulla nyt sitten mitään niin tärkeää. Tuo unix-hulabaloo sopii ns. labbiskoneille, mutta henkilökohtaisessa ne on turhan hankalia imho. Modernit ihmiset saattavat tietysti olla eri mieltä.
-
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Kai mä olen sitten moderni, kun en ymmärrä miten toi on hankala. Mulla ja tyttöystävällä koneelle omat tunnukset ja fast user switch käytössä. Ikinä ei tarvitse toiselta kysellä, että "hei kun sulla on tää ja tää tässä auki niin saako nää sulkea?" Istun vaan alas koneelle ja syötän salasanan, boom, työpöytä näyttää juuri siltä kuin mihin sen jätin. Omasta mielestäni erittäin kätevää.Fixx kirjoitti:Tuo unix-hulabaloo sopii ns. labbiskoneille, mutta henkilökohtaisessa ne on turhan hankalia imho. Modernit ihmiset saattavat tietysti olla eri mieltä.
-
Viesti Kirjoittaja tjm »
Tapansa kullakin, mutta itse pidän mailit serverillä (IMAP) ja Mail kysyy salasanaa, kun serverille kytkeydytään
Preferences->Accounts->Advanced ja tuolta "Don't keep copies of any messages". Halutessaan voi vielä kohdasta Mailbox Behaviors ruksia "Store draft/sent/junk messages on the server".
Kun Mailin käynnistää eikä tiedä salasanaa, näkyy maileistä vain lähettäjä ja otsikko.
Preferences->Accounts->Advanced ja tuolta "Don't keep copies of any messages". Halutessaan voi vielä kohdasta Mailbox Behaviors ruksia "Store draft/sent/junk messages on the server".
Kun Mailin käynnistää eikä tiedä salasanaa, näkyy maileistä vain lähettäjä ja otsikko.
MBP 15" 2.4GHz i7 8GB 120GB SSD (ForceGT)
Mac mini 2.26GHz C2D 4GB + EyeTV 610
-
-
Viesti Kirjoittaja tjm »
Joo, olematta GMail niin ei ole omassa tapauksessa kovin relevanttia.Lare kirjoitti:Missä tjm säilyttää meilit kun serveri täyttyy? Vai onko relevanttia sulle?
En silti ole niitä ihmisiä, jotka säästävät kaiken eli maileja tulee myös harvennettua rankalla kädellä arvioidun tarpeellisuuden mukaan.
Ei sillä, että tapani olisi sen enempää oikeampi kuin säilyttää mailit koneella. Halusin vain mainita, että noinkin voi tehdä.
MBP 15" 2.4GHz i7 8GB 120GB SSD (ForceGT)
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Jep. Hyvä periaate kertoa vaihtoehdot. Joitain valittuja meilejä tulee itsellä aihepiireittäin säilytettyä, töissä paljon enempi.tjm kirjoitti:Ei sillä, että tapani olisi sen enempää oikeampi kuin säilyttää mailit koneella. Halusin vain mainita, että noinkin voi tehdä.
Vitutuksesta voimavara!
-
Viesti Kirjoittaja Toveri Kaimapoikani »
Ei tuokaan nyt niin hankalaa ole... Ellen ole hommaa jotenkin tyhmästi tehnyt. Kummatkin kirjastot on jaettu kahdella koneella... No tosin iPhoto siirtyi nyttemmin verkkolevylle.Lare kirjoitti: ITunes, iPhoto yms kirjastojen jakaminen vaatii kyllä säätöä, jos meinaa yhteiskäyttää eri tunnuksilla.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka