Saako tässä toimimaan Buffalon ulkoisen kovon? Katselin niin en ainakaan itse löytänyt, ei se minnekkään näyttäny lisääntyvän vaikka saatanhan minä taas vain evottaa.
En tiedä, mutta akku näyttää normaaleilla asetuksilla kestävän vain kolme tuntia, vai tarkoittaako se että vihreänä palaa siinä johdossa valo, että on ladannu. 97 prosenttia se näyttää ja tuon ajan tuohon heittää.
Itellä myös sama ongelma. eMacissa tuo minun 250GB Buffalo toimii hienosti (kirjaava macin levysysteemi). Suh uudessa MacBookissani se kuitenkin toimi vain hetken ja nyt ei enää tule siinä näkyviin. Oikeuksien korjauksia, buuttailuja ja sellaisia kyllä yritetty...
J4n1 kirjoitti:Saako tässä toimimaan Buffalon ulkoisen kovon? Katselin niin en ainakaan itse löytänyt, ei se minnekkään näyttäny lisääntyvän vaikka saatanhan minä taas vain evottaa.
En tiedä, mutta akku näyttää normaaleilla asetuksilla kestävän vain kolme tuntia, vai tarkoittaako se että vihreänä palaa siinä johdossa valo, että on ladannu. 97 prosenttia se näyttää ja tuon ajan tuohon heittää.
Eikös sulla ollut ihan tuore tapaus tuo macbook, joten akusta sen verran, että yleensä ensimmäisellä latauksella se ei kestäkkään juuri mitään. Kyllä se siitä paranee, kunnes alkaa taas vanhuuttaan huononemaan.
Kuulostaa tutulta, 10.4.10:n jälkeen nimittäin manasin tuossa yksi päivä kun wanha 120G USB2 kiekkoni alkoi vinkumaan jotain hämärää logeissa eikä ilmestynyt minuutissa ja 3-4 unplug-replug tempoilun seassa kertaakaan työpöydälle. Ennen 10.4.10:iä se tuli nopeasti. Ehdin jo epäillä sen menneen rikki, mutta tämä selittänee sen sekoilut (ja ihmeellisen yllättävän paranemisen). Tarvitsee testata vielä mitä mun USB2 DVD-DL/DVD-RW (16x) tuumaa, sekin kun on mass-storage classilaisia vai saiko sekin hoitonsa jo tuolla cachetyhjäyksellä.
MacFixIt suggests deleting the kernel extensions cache. I tried it, and it has fixed the problem for me permanently.
Muistelisin vain, että tehtyäni tuon (airport ongelman takia, 10.4.10 + 11n enabled-C2D) levy todellakin on nyt tullut työpöydälle pikaisesti kytkemisen jälkeen.
Itselläni on ollut suuria ongelmia 10.4.9-päivityksestä asti Buffalon 250Gb usb-levyn kanssa. Ja maailmalla on muitakin joiden usb-levyt ovat oikkuilleet kahden viimeisimmän päivityksen kanssa.
Nyt on taas koneessa 10.4.8 ja kaikki toimii oikein loistavasti. Ei oikein vakuuta Applen toiminta usb-levyjen suhteen. Ei niiden toimimaan saaminen voi olla vaikeaa, koska Linux ja jopa Windows ovat hoitaneet nämä jo useita vuosia ilman mitään suurempia ongelmia. Viimeisen päivityksen mukanaan tuoma audio-ongelma kyllä korjattiin nopeasti, mutta näitä usb-ongelmia ei edes tunnusteta olevan olemassakaan (vaikka eihän Apple kyllä mitään koskaan kommentoi suuntaan eikä toiseen. Voiko tällaiseen firmaan oikeasti luottaa yhtään missään asiassa?).
Pahasti tuntuu siltä, että Applella on nyt ihan liian vähän kehittäjiä vanhojen käyttisten ylläpidossa, kun resursseja tarvitaan iPhonen ja Leopardin tekemiseen. "It just works" ei kyllä ole kuvannut minun Macciäni pariin kuukauteen ja Leopardi saattaa jäädä hyllyyn ja paluu 100% Linuxin pariin kotikoneissa on taas edessä. Viimeisen kahden vuoden aikana nimittäin Linux on piessyt tämän Macin toimintavarmuudessa vähintään 2-0.
Hmmh. Minkä ajan jälkeen akun pitäisi "tottua" ja kestää se kuusi tuntia? Olen ladannut jo noin neljästi, mutta se antaa siinä 90 % kohdalla että kolme tuntia. Mutta se ei kuitenkaan pidä paikkaansa, koska 50 % kohdalla se antaa taas sen kolme tuntia. Eli ilmeisesti vikaa on vain mittarissa, ei akussa? Mutta eipä se niin kova ongelma ole.
Ei se Macbookin akku kuutta tuntia kestä vaikka mitä tekis, ellei sitten vaan pidä konetta päällä himmeimmällä näyttöasetuksilla ja anna sen idlata. Silloin ehkä.
Joku 3-4h on normikäytössä Airportin kanssa on aika perus, tosin sekin vaatii näytön himmentämistä ja kevyttä käyttöä. Markkinamiesten juttuja nuo kuuden tunnin lupaukset, vaan kaippa joku on joskus saanut jollain ilveelä sen kestämään 6h jos kerran niin mainostavat.
J4n1 kirjoitti:Hmmh. Minkä ajan jälkeen akun pitäisi "tottua" ja kestää se kuusi tuntia? Olen ladannut jo noin neljästi, mutta se antaa siinä 90 % kohdalla että kolme tuntia. Mutta se ei kuitenkaan pidä paikkaansa, koska 50 % kohdalla se antaa taas sen kolme tuntia. Eli ilmeisesti vikaa on vain mittarissa, ei akussa? Mutta eipä se niin kova ongelma ole.
Tuo mittari on hieman suuntaa antava. Jos haluat tarkkaan tietää akun keston, otat sekkarin käteen ja käytät konetta akulla.