Transparent gradient Illussa?
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
15 viestiä
• Sivu 1/1
-
Transparent gradient Illussa?
Viesti Kirjoittaja jenni »
Nyt on pulma. CS3 Ilussa pitäisi saada aikaan gradient valkoisesta transparenttiin. vaan kuinka? 

-Onnellinen macin käyttäjä jo vuodesta 1987-
PowerMac G5 1.8 GHz 10.4.9
-
Viesti Kirjoittaja lasse.a83 »
Google on netissä oleva erittäin hyvä hakukone jolla voi etsiä melkein mitä vaan 
"illustrator gradient mask" tuon ku kirjoittaa googleen ni tulee eka osuma
http://mediadesigner.digitalmedianet.co ... p?id=31450

"illustrator gradient mask" tuon ku kirjoittaa googleen ni tulee eka osuma
http://mediadesigner.digitalmedianet.co ... p?id=31450
The real non-glossy iMac 24"
-
-
-
onnistui siis Illulla vääntää, painoon ei kuitenkaan tällä kertaa mene ko. gradientti joten en pysty sitä kommentoimaan. joku voisi kommentoida kuinka CS3:sen Illun ja Indyn gradientit ovat toimineet painossa!Opa kirjoitti:Kiinnostaa muitakin, kerro onniustuiko?jenni kirjoitti:kiitos

-
Viesti Kirjoittaja IsoTT »
Riippuu painotekniikasta. Riippuu siitä tehdäänkö PDF oikein. Riippuu painosta. Sitten se riippuu myös kuun asennosta taivaalla ja siitä onko repron kaverilla hyvä vai paha päivä. 
...mutta miksipä ei toimisi. Suosittelisin itse käyttämään noita CS3 paketin omia export toimintoja possun tulostamisen sijaan.
-TT-

...mutta miksipä ei toimisi. Suosittelisin itse käyttämään noita CS3 paketin omia export toimintoja possun tulostamisen sijaan.
-TT-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja lasse.a83 »
Ei oo mulla ainakaan koskaan ollut ongelmia distillerillä... ensiks kääntää postscriptiin jonka sitten heittää distilleriin oikeilla joboptionseilla (jotka saat painosta).uniikki kirjoitti: tuota.. onkos tälle perustelut?
olen eri mieltä. nykysoftilla (adoben) mielummin exporttia. säilyy ne läpinäkyvyydet
Muistaaskeni illusta ei löydy "exportin" alta pdf. taitaa olla "save as...". noh, kuitenkin se save as pdf on rajoitetumpi säädöiltään kuin jos tulostaa postscript tiedoston.
muistaakseni esim. paprun kokoa ei saa säädettyä, läpinäkyvyydet ja overprint on vaan jollain vanhalla pdf 1.3
The real non-glossy iMac 24"
-
Viesti Kirjoittaja uniikki »
miksi tehdä mutkan kautta jos voi tehdä suoraan?lasse.a83 kirjoitti:ensiks kääntää postscriptiin jonka sitten heittää distilleriin oikeilla joboptionseilla (jotka saat painosta).
Muistaaskeni illusta ei löydy "exportin" alta pdf. taitaa olla "save as...". noh, kuitenkin se save as pdf on rajoitetumpi säädöiltään kuin jos tulostaa postscript tiedoston.

illussa save as pdf. paperin koko on dokumentin koko, ei tarvii erikseen valita.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Ei pidä paikkaansa. Adoben CS2:sta lähtien Export-toiminto käyttää moottorinaan Distilleriä, ja Exportissa on käytössä täsmälleen samat joboptionsit kuin Distillerissäkin. Illustratorin (edelleen, ainakin CS2:sta lähtien) save as... tekee täysiveristä PDF:ää, joko valmiilla joboptionseilla, tai sitten käsin säätämällä. PDF-versioksi voi valita 1.3 - 1.6 (Acrobat 4 - 7). Voi myös käyttää PDF/X-standardeja, jos siltä tuntuu. Paperin koko säätyy suoraan dokumentin määrittelyjen mukaan.lasse.a83 kirjoitti:Ei oo mulla ainakaan koskaan ollut ongelmia distillerillä... ensiks kääntää postscriptiin jonka sitten heittää distilleriin oikeilla joboptionseilla (jotka saat painosta).uniikki kirjoitti: tuota.. onkos tälle perustelut?
olen eri mieltä. nykysoftilla (adoben) mielummin exporttia. säilyy ne läpinäkyvyydet
muistaakseni esim. paprun kokoa ei saa säädettyä, läpinäkyvyydet ja overprint on vaan jollain vanhalla pdf 1.3
-
jaa no tästä oletan, että Illun ja Indyn gradientit toimii hyvin (nykyään) painoteknisestikin. kun aina ihan parasta tulosta ei omasta mielestäni ja kuulemma ole tullut...
itse tuohon PDF exporttauskeskusteluun osallistun sanomalla, että käytän ohjelman omaa exporttia/save as:ia ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

itse tuohon PDF exporttauskeskusteluun osallistun sanomalla, että käytän ohjelman omaa exporttia/save as:ia ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Joopa joo.
Ite oon ollu Friihandi miehiä vuodesta 1990. Sitten kun PDF:n käyttö yleistyi oon tehny PDF:t Distillerin kautta. Nyt, kun koetan siirtyä enemmän Indyyn sain luotettavalta konsultiltani, Alma Median DTP asiantuntijalta ohjeen tehdä Indyn PDF:t suoraan exporttaamalla. Luotan siihen. Ongelmia ei ole ollut kummassakan työnkulussa.
Mutta itse topiciin mennäkseni. Missä tuota valkoisesta trasnparenttiin menevää liukua tarvitaan? Edellisessä elämässäni tein värikuvista spottivärierotteluja paitapainatuksiin.
Erityisesti tummille paidoille tehtävät erottelut olivat haastavia, mutta eihän niissäkään tuollaista liukua tarvittu. Valkoinen väri toki painettiin - jopa kahteen kertaan ensin pohjaksi ja lopuksi highlights´it. Mutta saihan sen tehtyä jo ennen Photarin DS2:n tuloa tehtyä "huijaamalla" jonkun cmyk-kanavista valkoisen kanavaksi. Jos painovärejä oli enemmän kuin 4, tehtiin samasta failista 2 tiedostoa - sitten käytössä oli jo 8 kanavaa. Tämä oli kuitenkin ennen tuota DCS2 tallennus mahdollisuutta. Nythän tuo on helppoa, kun Jenkit ovat tehneet hommaan spesiaaliohjelmat, mm. Fastfilms etc.
No, nyt eksyin itsekin itse aiheesta. Mihin tuota häivettä valkoisesta transparenttiin tarvitaan? Varmaankin nettigraffoissa.
Ite oon ollu Friihandi miehiä vuodesta 1990. Sitten kun PDF:n käyttö yleistyi oon tehny PDF:t Distillerin kautta. Nyt, kun koetan siirtyä enemmän Indyyn sain luotettavalta konsultiltani, Alma Median DTP asiantuntijalta ohjeen tehdä Indyn PDF:t suoraan exporttaamalla. Luotan siihen. Ongelmia ei ole ollut kummassakan työnkulussa.
Mutta itse topiciin mennäkseni. Missä tuota valkoisesta trasnparenttiin menevää liukua tarvitaan? Edellisessä elämässäni tein värikuvista spottivärierotteluja paitapainatuksiin.
Erityisesti tummille paidoille tehtävät erottelut olivat haastavia, mutta eihän niissäkään tuollaista liukua tarvittu. Valkoinen väri toki painettiin - jopa kahteen kertaan ensin pohjaksi ja lopuksi highlights´it. Mutta saihan sen tehtyä jo ennen Photarin DS2:n tuloa tehtyä "huijaamalla" jonkun cmyk-kanavista valkoisen kanavaksi. Jos painovärejä oli enemmän kuin 4, tehtiin samasta failista 2 tiedostoa - sitten käytössä oli jo 8 kanavaa. Tämä oli kuitenkin ennen tuota DCS2 tallennus mahdollisuutta. Nythän tuo on helppoa, kun Jenkit ovat tehneet hommaan spesiaaliohjelmat, mm. Fastfilms etc.
No, nyt eksyin itsekin itse aiheesta. Mihin tuota häivettä valkoisesta transparenttiin tarvitaan? Varmaankin nettigraffoissa.
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Mä olen käyttänyt gradientteja valkoisesta läpinäkyvään ja mustasta läpinäkyvään lähinnä lehtien kansissa tummentamaan/vaalentamaan (ja samalla pelkistämään) kuvaa logon (no, mastheadin) alla. Tosin käytän siihen PSD-kuvaa enkä illugraffaa. Tällöin kansikokonaisuuden voi sommitella livenä indyssä eikä tarvii kuvitella etukäteen fotarissa mitenhän se nyt asettuu.
-
Nettigraffasta ei ollut kysymys, itse asiassa halusin vain ilokseni tietää miten ko. gradient tehdään. Olin työstämässä printtimatskua jota tehdessä asia pulpahti mieleeni. Illun kanssa olin räpeltämässä siksi, että asiakkaan alkup. taittopohja oli Corel-tiedosto. Töitä tehdessä tunnetusti ajatus harhailee pois olennaisesta...Opa kirjoitti:
Mutta itse topiciin mennäkseni. Missä tuota valkoisesta trasnparenttiin menevää liukua tarvitaan? Varmaankin nettigraffoissa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
15 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka