LIve Earth
Sana on (melkein) vapaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Ei kai kapitalismi välttämättä tarkoita luonnonvarojen tuhlausta ja ehdotonta oman edun tavoittelemista? Voihan sitä kapitaalia kerätä tulevaisuudenkin varalle. Ja vaikka kapitalismi pyrkisikin suurimpaan mahdolliseen tuottoon, ei sen tarvitse olla erityisen lyhytnäköistä. Kunnon kapitalisti turvaa myös tulevaisuuden tuoton. Eikä se onnistu nykyisellä kulutuksella.
Enkä nyt ala puolustamaan tuhlausta, päinvastoin. Globalisaatio ei itsessään ole paha asia, mutta ns. valuuttaglobalisaatio on toinen juttu, varallisuus kerääntyy yksille muiden kustannuksella.
"Minä, minä, minä. Minä, minä, minä. Minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä. ... Mitä jää meistä jäljelle, kasa lihavia luurankoja" – YUP, Lihavia luurankoja
Enkä nyt ala puolustamaan tuhlausta, päinvastoin. Globalisaatio ei itsessään ole paha asia, mutta ns. valuuttaglobalisaatio on toinen juttu, varallisuus kerääntyy yksille muiden kustannuksella.
"Minä, minä, minä. Minä, minä, minä. Minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä. ... Mitä jää meistä jäljelle, kasa lihavia luurankoja" – YUP, Lihavia luurankoja
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
jos sen estäminen on meistä kiinni? Mutta jos on, niin munkin peppu kestää. Tai sen on kestettävä. Muttakun toisilla on paljon isompi peppu - tuhat kertaa isompi.Salamijakk kirjoitti:Mun takapuoli kyllä kestää myös teot ilmastonmuutosta vastaan.mikastus kirjoitti:Meidät taidetaan olla luodut kuluttamaan ja tuhoamaan. En tiedä onko se joku testi, että pystytäänkö olemaan niin tekemättä? Ja kuka testin määräsi? Voidaan kai näin tehdä - siis olla tuhoamatta - joskus edes. Tosin aina löytyy naapuri, joka ei näin tee, ja hyötyy siitä. Tai nauttii. Tai tienaa.
Met ollaan pahoja. Tosi pahoja. Tai sitten sillä ei ole väliä. Yhtään.
Voidaanko elää kapitalistisessa yhteiskunnassa tai maailmassa, ja samalla kunnioittaa ja säästää luontoa? Voidaanko epäitsekkäästi olla tulevien sukupolvien asialla? Kun oma peppu on kuitenkin ensinnä. Kenelläpä ei olisi?
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Tästä on jo ketju, mutta onko ilmastonmuutos oikeasti ihmisen aiheuttama vai ei? Siis voihan se olla, vaikkapa osittain. Mutta ehkä ei. Kuinka tyhmältä tuntuu, jos tätä hypetetään hulluna, ja huomataan että keinot olivat väärät. Tai että hypetys tähtäsi vain ympäristöystävällisten tuotteiden myynnin lisäämiseen. Eli markkinamiehet oli taas fiksumpia kun me. Ja no joo, osa meistä on toki markkinamiehiä. Ja elää markkinasta.
Monimutkaista on.

-
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Tehdas ei ole yksilö, ja ovat vaikeasti osoitettavissa vastuulliseksi asiasta. Tämähän se probleemi on. Mehän ne tehtaat pystyssä pidetään, ja kulutetaan. Myyjäpuoli tekee tietty kaikkensa, että kilpailukykyisesti voi tienata omistajille mahdollisimman paljon täpäkkää. Eipä siinä epäitsekkäästi voi toimia firmaa ajatellen. Antaa mennä vaan, lakien mukaan tai niitä hipoen. Mekanismi toimii.makkone- kirjoitti:on se kumma tehtaita ei vaadita vähentämään päästöjä. suurista tehtaistahan ne suurimmat päästöt tulee.
Joku kriisi tai katastrofi tarvitaan, ennenkuin ihminen muuttaa toimintaansa. Ihan pikkukriisi ei edes riitä. Valitettavasti.Mitään "sivistyksen", "suvaitevaisuuden" tai "yhteisen hyvän" aikaa ei ole tulossa itsestään. Ei ainakaan ilman kriisiä, joka hetkauttaa ja rajusti.
Ootellaan.
Tämä ei siis välttämättä liity mitenkään jäätikköjen sulamiseen, tai ilmaston lämpenemiseen. Mutta voi toki liittyäkin. Vaan yhä edelleen, noi spotit on tosi typeriä. Pärse että on naiveja.
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Nyt kun olette ihanasti havahtuneet, suosittelen teille pientä rentouttavaa lukuhetkeä
Energiansäästäjä:
http://www.students.tut.fi/%7Esuniala/energia.html
Energiansäästäjä:
http://www.students.tut.fi/%7Esuniala/energia.html
ELÄMÄN JA KUOLEMAN VÄLISSÄ ON AIKA, KÄYTITPÄ SEN MITEN TAHANSA
- Salamijakk
- Salamijakk
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Kestihän se perskuta, mutta The Police tallentuu Maciini.
saakutti piti juoda aamuun saakka.
Itse olen siitä tyytyväinen, ettei tarvi työkseni takoa panssarivaunuja vaan voin ollla mukana tekemässä tuulimyllyjä aivan konkreettisesti.
Nyt Police loppuun apinan raivolla ja tuutimaan
Kyllä me tästä planeetasta saadaan vielä tulevillekin apinoille viidakko.
saakutti piti juoda aamuun saakka.
Itse olen siitä tyytyväinen, ettei tarvi työkseni takoa panssarivaunuja vaan voin ollla mukana tekemässä tuulimyllyjä aivan konkreettisesti.
Nyt Police loppuun apinan raivolla ja tuutimaan
Kyllä me tästä planeetasta saadaan vielä tulevillekin apinoille viidakko.
ELÄMÄN JA KUOLEMAN VÄLISSÄ ON AIKA, KÄYTITPÄ SEN MITEN TAHANSA
- Salamijakk
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja lemantra »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://elisa.net/uutiset/viihde/?id=26288
Joitain mäkkejä ollut. iBook -> MacBook ->iMac + 3G iPhone Elisan liittymällä
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
voisiko epämääräisempää kritiikkiä kukaan kirjoittaa
esim.
8)
(elvishän elää vielä )
esim.
Melkoinen? Kului? niin ja järjestäjät ei ilmeisesti vahvistettujen tietojen mukaan ole siivoamassa vai?Konserttien järjestämisestä aiheutui kaiken kaikkiaan melkoinen ympäristö- ja ilmastohaitta. Liikkeellä oli satoja tuhansia ajoneuvoja. Sähköä ja energiaa kului. Massat jättivät taakseen autokuormittain muovipulloja ja -mukeja, eväs- ja karkkipaperia. Ei roskakoriin, vaan nurmikolle ja lehtereille.
8)
(elvishän elää vielä )
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka