AppleStoren rahdinkuljettajista
-
AppleStoren rahdinkuljettajista
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Lauantaina tilasin yhden Airport Expressin. Lähti Hollannista eilen ja on Porissa nyt. Arvaatte kai, ettei kuljettaja ollut UPS. Nyt osui TNT:n kuormaan.
TNT = pikarahti
UPS = ei pikarahti.
Millaisia ovat muiden kokemukset.
-
Re: AppleStoren rahdinkuljettajista
Viesti Kirjoittaja miikka »
Tähän mennessä tulleet kaikki TNT:llä - UPS pitäisi olla yhtä nopea mikäli Apple vaan on valinnut oikean tuotteen heiltä ... tosin minun kohdallani Apple ei ole Storesta päättänyt lähettää mitään UPS:lla vaan aina TNT:llä.MacFinn kirjoitti:Millaisia ovat muiden kokemukset.
Vaihtoakun lähettivät aikoinaan UPS:lla ja se taisi tulla päivässä perille.
-
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Pari viimeistä kertaa laittanut toimitusosoitteeksi mitään ajattelematta kotiosoitteen.
Ja yleensä UPS:in kaveri ollut kolkuttelemassa kotiovea päivällä kun minä taas duunissa.
Kun olen soittanut UPS:lle ja yrittänyt vaihtaa toimitusosoitteeksi duunia eivät ole suostuneet, vaan vedonneet Applen politiikkaan, se siitä asiakaspalvelusta kotisuomessa.
Onneksi UPS:in kuljettaja ollut molemmilla kerroilla (sama) niin joustava, että tehnyt vielä illalla uuden kierroksen meidän kautta ja tuonot kamat himaan.
-
Eli ovat nopeita kun ehtivät perille jo ennen iltaaMolto bene kirjoitti:Ja yleensä UPS:in kaveri ollut kolkuttelemassa kotiovea päivällä kun minä taas duunissa.

Saman saa aikaiseksi kyllä TNT:lläkin, Applelle voi varmaan lähettää tuosta palautetta mutta Apple on vain ajatellut turvallisuutta ja ei halua että joku jotenkin onnistuisi vaihtamaan toimitusosoitteita. Miten se sitten onnistuisi ihan tarkalleen on toinen juttu ...Molto bene kirjoitti:Kun olen soittanut UPS:lle ja yrittänyt vaihtaa toimitusosoitteeksi duunia eivät ole suostuneet, vaan vedonneet Applen politiikkaan, se siitä asiakaspalvelusta kotisuomessa.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Yllä olevassa tapauksessa olisi toivomisen varaa myös (alkuperäisen) toimitusosoitteen antajan toiminnassa, ei pelkästään kuriirin. Kuten edellä jo sanottiinkin, on tuohon politiikkaan Applella varmaan pätevä syy.Molto bene kirjoitti:Pari viimeistä kertaa laittanut toimitusosoitteeksi mitään ajattelematta kotiosoitteen.
Ja yleensä UPS:in kaveri ollut kolkuttelemassa kotiovea päivällä kun minä taas duunissa.
Kun olen soittanut UPS:lle ja yrittänyt vaihtaa toimitusosoitteeksi duunia eivät ole suostuneet, vaan vedonneet Applen politiikkaan, se siitä asiakaspalvelusta kotisuomessa.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Hero71 »
Mutta hain sen printterin lopulta itse UPS:n keskusvarastolta, koska sopivaa aikaa toimitukselle ei löytynyt; eivät voineet luvata edes aamupäivän tarkkuudella toimitusta. Mä en ymmärrä miksi ne olettaa ihmisten odottavan koko päivän kotona pakettia ja kuskeihin ei saa edes puhelinyhteyttä kun muuten eivät kuulemma ehdi muuta tekemään kun soittelemaan puhelimella. Tuli mieleen että pitää ehkä tilata töihin seuraavat paketit mutta ei siinäkään oikein järkeä ole.
Mieluiten hakisin postista itse tilaamani tavarat kuittia vastaan niinkuin tavalliset lähetykset. Enpä muista että Applestore antaa sen mahdollisuuden toimitukselle.
-
Viesti Kirjoittaja lemantra »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Suurin osa kuriirien kuljettamista paketeista on yrityksille menossa, siellä on yleensä ihmiset vastaanottamassa paketteja, joten tuota ei ole kovin hyvin sovitettu yksityishenkilöihin.Hero71 kirjoitti:Mä en ymmärrä miksi ne olettaa ihmisten odottavan koko päivän kotona pakettia ja kuskeihin ei saa edes puhelinyhteyttä kun muuten eivät kuulemma ehdi muuta tekemään kun soittelemaan puhelimella. Tuli mieleen että pitää ehkä tilata töihin seuraavat paketit mutta ei siinäkään oikein järkeä ole.
-
Viesti Kirjoittaja Joonatin »
-
Viesti Kirjoittaja Lgo »
Soitin aamulla kahdeksan maissa että soittaisivat minulle ennen kuin tulevat, sitten uudestaan joskus kahden maissa varmuuden vuoksi kun ei kuulunut mitään. Joskus neljän maissa huomasin seurantasivulta että joku oli muka käynyt ovella mutta ovi oli muka ollut kiinni, joka ei todellakaan täällä pidä paikkaansa ennen klo yhdeksää (kerrostalo).
Kuski oli ilmeisesti väärässä osoitteessa käynyt ja kääntynyt pois kun ovi oli ollut kiinni. Koitin sitten taas soittaa UPSiin että voisiko se kuski tulla takaisin kun oli 20 minuuttia sitten tässä lähettyvillä ilmeisesti pyörinyt. Eipä saatu kuskiin yhteyttä mitenkään (miten tämä on edes mahdollista?) ja lopulta päädyin itse hakemaan näytön varastolta.
Hieman potutti kyllä tämä toiminta.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
TNT toi myös Foneran WLAN-boksin todella nopeasti. Sillä kertaa satuin olemaan kotona iltasella.
UPS:sta ei ole kokemuksia.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
Olen tilannut Applestoresta kolme kertaa kamaa ja joka kerta töihin, koska muuten tulee huti. Toimitukset on yleensä aamupäivän aikana ainakin TNT.n tapauksessa. Töissä on aina joku paikalla, joka voi ottaa lähetyksen vastaan, joten käytän sitä hyödykseni.miikka kirjoitti:Suurin osa kuriirien kuljettamista paketeista on yrityksille menossa, siellä on yleensä ihmiset vastaanottamassa paketteja, joten tuota ei ole kovin hyvin sovitettu yksityishenkilöihin.Hero71 kirjoitti:Mä en ymmärrä miksi ne olettaa ihmisten odottavan koko päivän kotona pakettia ja kuskeihin ei saa edes puhelinyhteyttä kun muuten eivät kuulemma ehdi muuta tekemään kun soittelemaan puhelimella. Tuli mieleen että pitää ehkä tilata töihin seuraavat paketit mutta ei siinäkään oikein järkeä ole.
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
-
Viesti Kirjoittaja jamathica »
Apple Storen tilausseurannan ("In Transit to Customer - Shipment on Schedule") mukaan kone on matkalla tännepäin mutta "Carrier Tracking Number" puuttuu vielä, joten en voi seurata kuinka pitkälle on ehtinyt.
Kuinka kauan teillä on kestänyt ennen kuin TNT:n tai UPS:n tilausseuranta numero on ilmestynyt sivulle?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Joonsa »

Kummasti vaihtelee TNT:llä tuo politiikka sen suhteen, voiko toimitusosoitetta vaihtaa. Tuntuu että joka toinen kerta vedotaan edellämainittuun Applen politiikkaan ja joka toinen kerta ehdottavat itse että sopiiko että tuodaan työpaikalle. Ja nyt kun viime kerralla ilmoittivat ettei iltatoimituksia enää tehdä kotiosoitteisiin (?!) niin taidan jatkossa ostaa Apple-tuotteeni suomalaisilta jälleenmyyjiltä.
AirPort Extreme
iPod Touch 16 GB
-
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Ja tuo puhelinyhteyttömyys on enemmän kuin järkevä asia kuskin ja kokonaisuuden kannalta. Kuten todettua ovat kuluttajapaketit ja kuluttajien kiireet vain pisara kuriiriyhtiöiden meressä ja todelliset jakelutarpeet ja kiireet tulevat yrityspuolelta. Voin vain kuvitella millaisessa puhelinpommituksessa kuskit olisivat kun kaikki enemmän ja vähemmän pikkutärkeät asiakkaat yrittäisivät saada itseään päivän jakelun ensisijalle kun on kiire.miikka kirjoitti:Suurin osa kuriirien kuljettamista paketeista on yrityksille menossa, siellä on yleensä ihmiset vastaanottamassa paketteja, joten tuota ei ole kovin hyvin sovitettu yksityishenkilöihin.Hero71 kirjoitti:Mä en ymmärrä miksi ne olettaa ihmisten odottavan koko päivän kotona pakettia ja kuskeihin ei saa edes puhelinyhteyttä kun muuten eivät kuulemma ehdi muuta tekemään kun soittelemaan puhelimella. Tuli mieleen että pitää ehkä tilata töihin seuraavat paketit mutta ei siinäkään oikein järkeä ole.
Kun on ollut itsekin joskus siinä tilassa että odotellut aamun jakelua jotta on saanut tarvittavat komponentit kokoonpanoon ja kiiretoimituksen lähtemään vielä seuraavaksi päiväksi toiselle puolen maapalloa asiakkaan ongelmien ratkaisemiseksi..
Ongelma ei siis ole niinkään kuriiriyhtiöissä vaan siinä että Apple käyttää jakelukanavanaan huonosti kuluttajille soveltuvaa palvelua.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ja jos jotain tulee kotiin, pitää varmistaa, että toimituspäivänä on joku vastaanottamassa. Näkeehän sen toimitusseurannasta minä päivänä paketti todennäköisesti on jakelussa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Joonsa »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
AirPort Extreme
iPod Touch 16 GB
-
-
-
Aina voi jättää tilaamatta Apple Storesta ja noutaa laitteensa paikalliselta Applen jälleenmyyjältä.makkone- kirjoitti:tuohan on aivan hanurista tuollainen. olis kiva jos olis joku paikka mistä ne vois vaikka käydä noutamassa. mutta pitänee sitten vissiin työpaikalle tilata kone kunhan sen aika tulee.
Tai jos tilasi Apple Storesta niin pyytää pysäytystä terminaaliin. Toivottavasti sellainen vaan on jossain lähellä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka