Mä laitoin modeemiskriptit sinne kansioon, mutta eivät näy käyttöönottoapurin listassa
Puhelin on SE K600i, eikä suostu edes synkronoitumaan 10.3.9:ssä, Tiikerissä toimii synkronointi moitteetta. Taitaa olla PAntteri liian vanha näihin geimeihin?
Pitänee ostaa tiikerin retai-levy, kun leopardi pudottaa hintaa.
egil kirjoitti:10.4.9 päivityksen jälkeen esim. Ericsson K800i:n saaminen nettiin on todella helppoa.
Asenna bluetooth laite ja tee asennus loppuun. Bluetooth valikkoon ilmestyy valinta Liity verkkoon (puhelimen bluetooth nimi) ja siitä kun nappaa niin yhteys toimii kuin junan vessa...
Modeemi scripteillä ei ole vaikutusta, kun se käyttää yhteyttä puhelimen asetuksilla/yhteydellä - data siirtyy sitten koneeseen bluetoothin välityksellä.
Eli jos puhelin toimii ja yhteys pelaa, niin ainakin Ericssonin puhelin tuki on todella hyvä.
Nokia N93 ei toimi ts. valikkoon ei ilmesty valintaa Yhdistä verkkoon (Nokia N93 tms..)
btw. saunalahden yhteys numero on "saunalahti.internet" ei 99... tms.
Applen sivuilta löytyy lisää yhteensopivista puhelimista http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html
Olen selaillut tätä foorumia jo pidemmän aikaa, ja löytänyt runsaasti vinkkejä ja neuvoja siirtymävaiheessani Windowsista Maciin. Nyt päätin kuitenkin rekisteröityä, päästäkseni kirjoittelemaan ja kysymään neuvoa.
Ongelmana on K800i:n kautta nettiin pääseminen. Koneena on MacBook, jossa on uusimmat ohjelmapäivitykset. Asensin puhelimen "asenna bluetooth laite"-toiminnon kautta. Tämän jälkeen iSync toimii ja pystyn selaamaan puhelimeni tiedostoja. Bluetooth valikossa näkyy vaihtoehto Liity verkkoon K800i, mutta en silti pääse internettiin. Osoitettuani Liity verkkoon K800i vähän ajan päästä yhteys ilmeisesti katkeaa ja ruutuun tulee teksti "Yhteys Bluetooth-verkkoon epäonnistui. Laite katkaisi yhteyden yllättäen. Varmista, että se on päällä ja kantaman sisällä." Tästä huolimatta pystyn selaamaan puhelimen tiedostoja. Puhelimessa on luonnolisesti Bluetooth päällä.
Koitin myös laittaa Verkko asetuksista saunalahden foorumin neuvojen mukaisesti PPP-asetukset ja uuden käyttöpaikan. Tämän jälkeen osoitin Liity verkkoon K800i, ja Internet-yhteys ohjelmasta Yhdistä. Kone yritti yhdistää hetkisen, mutta katkaisi yhdistämisen ja ruutuun tuli teksti "Ei kantoaaltoa. Tarkista puhelinliitäntä ja yritä uudelleen."
Mikä neuvoksi?
TheKraken kirjoitti:Tyhmä kysymys: Onko puhelimen päässä asetukset kunnossa?
Tuo taitaa olla kaikkea muuta, kuin tyhmä kysymys. Hommasin Sony Ericssonin support -sivulta saunalahden omat asetukset puhelimeen. Tulivat siis puhelimeen sivun kautta, mutta ilmeisesti ne eivät kuitenkaan ole riittävät/oikeat. Osaisitko neuvoa tarvittavat asetukset?
TheKraken kirjoitti:Kyllä niiden noin pitäisi osua kohdilleen. Jos pääset kännykän selaimella nettiin, niin periaatteessa pitäisi päästä noin muutenkin.
Itsellä sama luuri ja homma toimi ihan heti ekalla yrittämällä kun latasin elisan asetukset netistä.
Pääsen kyllä puhelimen selaimella nettiin, mutta koneen kautta homma ei pelaa.
Kokeile kuitenkin poistaa puhelimesta kaikki gprs/wap jne. asetukset (Asetukset-yhteys-Datayhteys ja Internetasetukset -> molemmat tyhjiksi) ja lähetä itsellesi uudet asetukset oma.saunalahti.fi / GSM asetukset valikosta. Käynnistä puhelin uudestaan ja pitäisi toimia jos kerran BT yhteys ja puhelimen selailu onnistuu.
Jos pääset taas puhelimella nettiin, mutta et BT yhteyden kanssa koneesta, niin sitten kannattaa katsoa tuo Krakenin ohje aikaisempien scriptien jne. poistamiseksi - ja voihan tuon 10.4.9 combon ajaa vielä varmuuden vuoksi uudestaan.
Mulla on ihan sama yhdistelmä ja oikeiden saunalahti asetusten jälkeen kaikki toimii mainioisti...
Nyt ollaan kesä vailla kiinteää yhteyttä, joten toimin sitten langattoman yhteyden varassa. Hyvin näyttäisi pelittävän iMacin ja E61i:n yhteistyö Elisalla. Samoin N73:lla ja Saunalahdella. Saunalahden yhteys toimii 3G:n täydellä nopeudella, vaikka pitäisikin olla rajoitettu. Lähti laakista kumpikin, kun konffasi vain tuolta Saunalahden palstan ohjeilla ne internet-asetukset oikein.
Mulla on Elisan yhteys ja puhelimena N73. Puhelimella toimii wapit ja muut hyvin ja pystyn selailee puhelimen tiedostoja iBookkini kanssa. Jostain syystä mulle ei kuitenkaan ole ilmestynyt mitään "yhdistä verkkoon jne" valikkoa... tuonne bluetooth valikkoon. Ilmeisesti puhelimen parituksessa meni jotain vikaan? Tänään viimeinen päivä mahdollisuus käyttää adsllää ja sit pitäis pärjätä pelkällä fonella...
Yhteys avataan Internet-yhteys nimisellä ohjelmalla. Se löytyy Ohjelmat-kansiosta.
Se löytyy aina myös Airport tai modemiyhteyden kuvakkeiden alta valikkopalkista. Ei siis Bluetooth-valikosta.
Ja puhelin pitää tietysti olla valittuna Järjestelmäasetukset/Verkko verkkoporteissa. Ja Nokian GPRS ajurit asennettuna ja valittuna. Ajurit löytyvät netistä, http://www.taniwha.org.uk
Ei ikävä kyllä taida onnistua tuolla Nokia mallilla BT valikon kautta (Yhdistä verkkoon jne..)
Ei onnistu ainakaan mun N93 mallilla, mutta K800i taas toimii mainiosti. Tuo valinta ilmestyy BT valikkoon BT parituksen jälkeen Eriksonilla (K800i), mutta ei Nokialla (N93)
Nokialaisella taitaa olla ainoa oikea tapa noudattaa tuoa MacFinn ohjetta...
scriptit koneeseen ja yhteysasetukset oikein...
ÄLÄ luovuta...
Pääsetkö nettiin puhelimella suoraan ?
Tee 10.4.9 päivitys uudestaan...
BT paritus...
Internet Yhteys asetukset kohdalleen...
puhelinnumero oikein !!
esim saunalahden numero on: saunalahti.internet
EI *99...
ja jos ei vielä onnistu ja olet Helsingin suunnassa, niin ota yhteyttä ja säädetään kuntoon, ettei tarvitse puucee sotkuihin alkaa - kun kerran olet jo oikean suunnan ottanut...
Sain Nokia 5200 ja MacBookini laitepareiksi ja olen jo sen bluetooth yhteyden avulla kännystä lähettänyt kuvia koneella... Mutta internetin käyttö ei onnistu.
Kun koneelta valitsen "yhdistä" bluetooth kautta niin kännyni reagoi siihen ja sanoo että yhtyes muodostettu ja sitten se soittaa kännyn numeroon... Ja sitten valittaa että NUMERO VARATTU ja katkaisee yhteyden... Mikä neuvoksi?
Sain K800i:n toimimaan, kun poistin vanhat datatilit ja laitoin saunalahden foorumin K800i-ohjeiden mukaisen datatilin puhelimeen. Nyt yhteys toimii Bluetooth-valikon Liity verkkoon-kohdan kautta. Bluetooth hiiren kanssa yhteys pätkii, mutta ilman toimii oikein hyvin.
Mulla Nokian E65, Saunalahden 3G ja Macbookki, pienten alkuvaikeuksien kautta sain toimimaan seuraavin täydennyksin/selvennyksin edellisten ohjeisiin:
Ilman scriptitiedostoja se ilmoittaa juurikin, että "ei kantoaaltoa".
Noissa Ross Barkmanin scripteissä on kansiossa Nokia 3G CID1 ja CID2. Kun siirrät scriptitiedostot Modem scripts -kansioon, ne ilmestyvät vaihtoehdoiksi Nokia Infraredin yläpuolelle ponnahdusvalikkoon Modeemiyhteys -välilehdelle. CID2 sai ainakin OSX:n tosi jumiin. Vaihdoin CID1:n ja jouduin käynnistämään uudestaan. (voi kyllä johtua muustakin, mutta niin jumiin meni)
Saunalahden asetuksissa on internet-puhelinnumerona oltava ppp-asetuksissa internet.saunalahti.
Ja sitten vain yhteystyyppiä vaihtaessasi oikealta OSX:n yläkulmasta pikavalikosta luurin kuvasta toinen vaihtoehto eli "Yhdistä" niin jo toimii. Vaihtaminen WLAN:ista tai lankaverkosta kännykkäyhteyteen ei paljon enää helpommaksi muutu tai sitten on jo automaattista.
Kannattaa muuten lukea Barkman kirjoittamat readme-tiedostot expander -kansiossa, sillä siellä on lisäohjeita, mm. mitä ei saa tehdä.
Nyt on kans pakko kysyy täältä, oon tapellu pari iltaa, enkä onnistu saamaan Maccia ja SE w800i nettiin.
Siis laitteisto löytää toisensa bluetoothin välityksellä ja puhelimella pääsee nettiin, mutta kun yritän yhdistää Macilla se koittaa yhdistää ppp-palvelimeen, katkaisee ja ilmoittaa: "Ei kantoaaltoa. Tarkista puhelinliitäntä ja yritä uudelleen".
Dna on liittymä ja siinä matkapaketti. Oon koittanut kakilla asetuksilla mitä Dna:n Asetukset sivuilta löytyy, mutta aina sama tulos.
Modeemi kohdassa muuten lukee: Ericsson infrared? Sitä en oo laittnu sinne itse, haiskahtaa väärältä???
Moi! Olen nyt turussa saaristossa, tuli sellainen ilmoitus että minun pitää tarkastaa yhden jutun netissä. Mutta en saanut kone toimimaan n73:n kanssa, paitsi tiedonsiirto toimii. Koneessani ei ole skripti, sitä pitää ladata. Voiko kukaan yrittää pakkata skriptin zip-muotoon ja lähettää linkin mulle niin voin yrittää ladata ensiksi puhelimeen netin kautta ja siirtää koneeseen. Vai ei ole mahdollista? Tarvitsen kipeästi nettiä juuri nyt
jarski78 kirjoitti:Nyt on kans pakko kysyy täältä, oon tapellu pari iltaa, enkä onnistu saamaan Maccia ja SE w800i nettiin.
Siis laitteisto löytää toisensa bluetoothin välityksellä ja puhelimella pääsee nettiin, mutta kun yritän yhdistää Macilla se koittaa yhdistää ppp-palvelimeen, katkaisee ja ilmoittaa: "Ei kantoaaltoa. Tarkista puhelinliitäntä ja yritä uudelleen".
Dna on liittymä ja siinä matkapaketti. Oon koittanut kakilla asetuksilla mitä Dna:n Asetukset sivuilta löytyy, mutta aina sama tulos.
Modeemi kohdassa muuten lukee: Ericsson infrared? Sitä en oo laittnu sinne itse, haiskahtaa väärältä???
Vastaan itse itselleni: modem skripti oli tosiaan väärin, en huomannut lataamiani skriptejä siellä listassa. CID merkkijonoon *99# ja modeemiksi Sony Ericsson CID 10 ni johan pelittää.
Dna:han otin sähköpostilla yhteyttä ja sain todella asialliset ohjeet kuvien kera (tyhmäkin onnistui niiden avulla)
Nousi arvostus ko. lafkaa kohtaan!
Hetken tässä taistelin E61:n kaa, mutta kun avasin netin kännykästä ensin eli läppäsin Nokiassa webin auki niin sitten syntyi yhdyntä molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla. Nopeus keskimäärin vajaat 200, maksettu siis 128:sta.
Tuosta USB-piuhakkeesta en sitten tiijjäkkään että saisko sillä pelittään. Jotenkin tommonen paksuhko kummijohto luo mielikuvaa vakaasta yhdyntäsuhteesta enemmän kuin ilma.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Sain eilen uuden Nokia N 95.
Paritus onnistui Macin kanssa,mutta nettiin ei vaan pääse.
Olin niin iloissani,kun vanhan N70 kanssa ei tullut mitään ongelmia.
Tuo numero 99... pelitti heti.
Nyt tän uuden puhelimen kanssa ilmoittaa,että pitää tarkistaa asetukset.Siis löytää puhelimen ja koittaa yhdistää,mutt ei sitten onnistu,
Help,kun täälläkään nää tietokoneet ei ole vahva ala ja pc stä saan näppylöitä.
Karttaohjelmat kai kumminkin on pakko ladata tuolla puuceellä.Kerään voimia siihen projektiin.
Kiitokset etukäteen,jos joku jaksaa auttaa.
Mä taas huomasin että nää bt-modeemiyhteydet on jossain määrin onnenkauppaa. Jos yhteys syntyy edes joskus ja pysyy jopa päällä, asetukset ovat oikein, eikö niin? Välillä kuitenkin tarvitaan monta yritystä yhteyden muodostamiseen ja voipa käydä niinkin, että syntynyt yhteys toimii pari minuuttia ja sen jälkeen vain lähettää dataa muttei enää ota vastaan. Siis uusi yhteys...
E60:llä itsellään netti toimii aina moitteitta datayhteyden kautta, joten kyllä se saunis ylhäällä on.
Saiskohan tuon USB-kaapelin skulaamaan modeemikäytössä? Onko siihen ohjeistusta jossain?
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012