1. Tämä ilmiö ilmestyi vasta äskettäin: laitan koneen nukkumaan, mutta kun tulen takaisin herättämään sitä, valkoinen valo on sammunut ja kone käynnistyy vain virta-painikkeesta. Tämän jälkeen taustakuva ilmestyy harmaana ja edessä menee latauspalkki. En tiedä missä "moodissa" kone on tuolloin ollut, mutta siitä palautuminen kestää kauemmin kuin pelkkä unitila. *NYT TAAS TOIMII*
2. Miten saisin videotiedostot näkymään esikatselukuvakkeina esim. Finderilla selattaessa? *VASTATTU* (http://www.stalkingwolf.net/software/cocothumbx/)
3. Toinen videoasia: laajakuvassa kuvatut DV-videot näkyvät 4:3-moodissa sekä quicktimellä että VLC:llä. Miten saan ne näkymään oikein? *VASTATTU* (Riippuu tuontiohjelmasta, suoraan macille tuotaessa näkyvät oikein)
4. Mikä olisi vaihtoehto quicktimelle nettiselainplugininä? Tällä hetkellähän en saa nettiselaimessa näkyvää videota kokoruudun tilaan ollenkaan quicktimen älyttömän rajoituksen takia. Realplayer on asennettu ja siinä saa kokoruudun itse soittimessa, mutta netissä en ole keksinyt miten tapahtuu..
5. Roskakori: 1)Miten säädän kokoasetusta? 2)Miten voin poistaa vain yhden tiedoston turvallisesti (menee ikuisuus kaikkien tiedostojen poistoon turvallisesti jos roskakorissa on paljon tiedostoja) muuten kuin kikkailemalla? 3)Tyhjennän roskakoria ja se ilmoittaa että tiedosto on lukittu ja jokaisen tiedoston kohdalla joutuu klikkaamaan jatka. Tiedostoja on satoja. Miten tästä pääsee eroon? 3 *VASTATTU* (Alt pohjaan samalla kun tyhjentelee roskista)
6. Adium ei näytä tukevan offline viestejä kunnolla. Jos minulle on lähetetty viesti kun olen offline-tilassa, en koskaan saa sitä (paitsi kun kirjaudun meseen MSN Messengerillä). Samoin se ei suostu lähettämään viestejä offline tilassa oleville henkilöille (tarjoaa kyllä omia kikkailujaan). Joku asetus pielessä? En jaksa uskoa että ihmiset kehuvat tätä jos ei tuota tue ollenkaan..?
7. Miten näen finderissä monen valitun tiedoston yhteiskoon? *VASTATTU* (Alt + Omppu + i)
8. Joskus iMoviessa valitessa kameran päälle, kuuluu aivan hervottoman kova piippaus, kuin oltaisiin isollakin kuvauspaikalla ja joku huutaisi "action!" perään. Muutaman kerran olen melkein pudonnut tuolita tämän takia..
Lisääkin olisi, mutta ne sitten aikanaan

Olen kyllä yrittänyt selvittää näitä asioita itse, mutta ei vaan ole ymmärrys riittänyt (lieneekö Windowsin käytön vieroitusoireista johtuvaa..). Laitoin nämä kaikki tällä lailla vain yhteen viestiin etten ihan koko lautaa hautaa näihin, toivottavasti ok.