john doe kirjoitti:
Missähän sinä olet sitten musiikkitarvike ostoksesi aiemmin tehnyt jos ei näin perus kamaa ole tullut vastaan.. Itse ostaisin nimenomaan 80xx malliston vehkeet ihan siitä syystä että niiden arvon olettaisi pysyvän parempana jo pelkästään liitin tyypin takia.
Jaa-a, aika monessakin musaliikkeessä on tullut asioitua JA työskenneltyä. Ja väitän edelleenkin että kyse ei ole ns. "perus kamasta". Aivan taatusti joku noitakin piuhoja tekee ja varmasti myös siinä tapauksessa joku toinen myy, sitähän en ole väittänyt, vai olenko? En vaan itse ole moiseen yli 15:n vuoden aikana törmännyt. Ehkä joku hifi-alan liike myy moisia vain Genejä varten tms, en tiedä kun en käytä hifi-liikkeitä. Mun pointti oli että kannattaa käyttää sitä balansointia jos se on mahdollista ja tässä tapauksessa suosittelin audio-i/o:n vaihtoa, en toisia kaiuttimia. Mielestäni en myöskään dissannut Genejä mitenkään, itselle vaan on tutumpi vanha 10XX-sarja. Peace and out.
Sen vertta lisään tähän, että itse en ole ikinä nähnyt XLR - RCA piuhoja, mutta vastaavan muunnoksen tekeviä adaptereja saa kyllä varmasti ihan jokaisesta alan liikkeestä. Ja Anttilan elektroniikkaosasto tai Stockmannin alakerta, ei ole alan liike
TheKraken kirjoitti:Sen vertta lisään tähän, että itse en ole ikinä nähnyt XLR - RCA piuhoja, mutta vastaavan muunnoksen tekeviä adaptereja saa kyllä varmasti ihan jokaisesta alan liikkeestä. Ja Anttilan elektroniikkaosasto tai Stockmannin alakerta, ei ole alan liike
Ja sanotaan nyt vielä sen vertta, että vaikka hyllyssä ei jotain adapteria olisikaan, niin aika moni musaliike kolvaa kyllä ihan semmoset adapterit kuin tahtoo. Itseltä löytyy mm. uros-jakki -> 2x naaras -jakki adapteri jonka teetätin luoja ties mitä tarkoitusta varten joskus vuosia sitten
TheKraken kirjoitti:Ja sanotaan nyt vielä sen vertta, että vaikka hyllyssä ei jotain adapteria olisikaan, niin aika moni musaliike kolvaa kyllä ihan semmoset adapterit kuin tahtoo. Itseltä löytyy mm. uros-jakki -> 2x naaras -jakki adapteri jonka teetätin luoja ties mitä tarkoitusta varten joskus vuosia sitten
Mä oon kolvaillu "urani" aikana toinen toistaan hämärämpiä adapteripiuhoja, ennätys lienee XLR -> banaaniliitin tai 2,5mm mikroplugi -> DIN.
Itse kuuntelin tuollaista 8020A + 7050 kokoonpanoa ja täytyy sanoa, että en tykännyt soundista lainkaan.
Soundi oli kylmä, eloton ja tasapaksu. Itse pidän soundista, joka on pehmeä, napakka ja muhkea. Tälläinen löytyy esim. Amphion Argonista.
Täytyy muistaa, että Genet monitori kajareita, jotka eivät sitten todellakaan väritä musiikkia mihinkään suuntaan.
Toiset tykkää, toiset ei. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään.
zuki kirjoitti:Itse kuuntelin tuollaista 8020A + 7050 kokoonpanoa ja täytyy sanoa, että en tykännyt soundista lainkaan.
Soundi oli kylmä, eloton ja tasapaksu. Itse pidän soundista, joka on pehmeä, napakka ja muhkea. Tälläinen löytyy esim. Amphion Argonista.
Täytyy muistaa, että Genet monitori kajareita, jotka eivät sitten todellakaan väritä musiikkia mihinkään suuntaan.
Toiset tykkää, toiset ei. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään.
Tämä lienee yleinen mielipide ja tottakin. Tuo on väritön ja kylmä soinniltaan. Vasta 7060 sub tekee settiin eloa ja itsekin lähetin aikanaan pois tuon 7050 subin koska se ei tuo vielä eloa koko hommaan mutta 7060 korjaa homman ja tuo toki sur-round ominaisuudet kyytiin. Mutta kuten edella jo sanoin niin omien korvien sen valinnan tulisi tehdä.
1029 Genelecissä on vielä ihan normaali plugi input ja XLR vaihtoehtona. Ja tuo mainittu XLR-RCA johto on kyllä ihan kaikkea muuta kun normaalikamaa. Eihän siinä ole mitään tolkkua koko hommassa noin ääniteknisesti. Toki saa sen äänen niinkin kulkemaan ja joskus niinkin on tehtävä mutta balanssoinnin hyöty on tiessään. Mutta kotihommissa ja pienillä matkoilla homma pelaa mainiosti noinkin.
TheKraken kirjoitti:Sen vertta lisään tähän, että itse en ole ikinä nähnyt XLR - RCA piuhoja, mutta vastaavan muunnoksen tekeviä adaptereja saa kyllä varmasti ihan jokaisesta alan liikkeestä. Ja Anttilan elektroniikkaosasto tai Stockmannin alakerta, ei ole alan liike
Jos tuollainen muunnossa on mahdollista tehdä, niin voihan sen tehdä ilman adapteria. Eli ostaa kunnon RCA-liittimiä (Biltema), XLR-liittimiä ja jotain laadukasta mikrofonikaapelia (Tasker, Supra, Cordial). Sit vaan piuhaa kolvaamaan.
alspe kirjoitti:...Jos tuollainen muunnossa on mahdollista tehdä, niin voihan sen tehdä ilman adapteria. Eli ostaa kunnon RCA-liittimiä (Biltema), XLR-liittimiä ja jotain laadukasta mikrofonikaapelia (Tasker, Supra, Cordial). Sit vaan piuhaa kolvaamaan.
Kuten jo aiemmin ketjussa mainitsin. Liittimeni ostan kyl muualta kuin Biltemasta.
alspe kirjoitti:...Jos tuollainen muunnossa on mahdollista tehdä, niin voihan sen tehdä ilman adapteria. Eli ostaa kunnon RCA-liittimiä (Biltema), XLR-liittimiä ja jotain laadukasta mikrofonikaapelia (Tasker, Supra, Cordial). Sit vaan piuhaa kolvaamaan.
Kuten jo aiemmin ketjussa mainitsin. Liittimeni ostan kyl muualta kuin Biltemasta.
Mä oon kolvaillu "urani" aikana toinen toistaan hämärämpiä adapteripiuhoja, ennätys lienee XLR -> banaaniliitin tai 2,5mm mikroplugi -> DIN.
Mie tein joskus kännipäissäni studiossa "langattoman mikrofonin" ja tungin kaikki studion adapterin peräkkäin mikin jatkoksi. Yli metrinen viritys tuli siinä ja hupia piisasi
Jone-51K kirjoitti:..Mie tein joskus kännipäissäni studiossa "langattoman mikrofonin" ja tungin kaikki studion adapterin peräkkäin mikin jatkoksi. Yli metrinen viritys tuli siinä ja hupia piisasi
Oon joskus tehny duunissa saman kun on ollu tylsää.
Hei! Omistan 8030:set ja olen ollut niihin erittäin tyytyväinen kotistudiokäytössä.
Olisinkin kiinnostunut minkälaiset säädöt ja sijoittelut olette tehneet kyseisille
kaiuttimille? Itse olen sijoittanut kaiuttimet noin 15cm päähän etuseinästä ja bass tiltiksi
olen laittanut -4dB. Kaiuttimien etäisyys toisistaan on n.130cm. Huoneen koko on
noin 2,3m x 4,7m( tavallinen kerrostalohuone ilman akustointia). Tarkoituksena olisi tietenkin loihtia niin "neutraali" toisto kuin vain mahdollista sijoittelulla ja säädöillä. Lomaterveisin: Sinusnode
Olli S. kirjoitti:Minkälaisia kokemuksia kyseisistä purkeista kotikuuntelussa? Pitäisi saada kotiin suht pienikokoiset (lue: helposti sisustukseen uppoavat) kaiuttimet, joiden pääasiallinen käyttö on musiikista nauttiminen. Jonkin verran olen päässyt noita kuuntelemaan ja tuntuu riittävän ihan itsessään, mutta tarvittaessahan voi subbarin hankkia. Muhkeat alapäät eivät kuitenkaan ole se, mitä haetaan, vaan luonnollinen sointi, joka ei ole tunkkainen miltään alueelta. Kokemuksia, mielipiteitä ja tietoa hyvistä hinnoista otan mielelläni vastaan.
joo itsellä 2 x genelec 8020a + 7050b subbari. Noi ei ole koneessa kiinni. Kannatta miettiä tota mun sydeemiä. Sillä saa basson toiston 25hz. Suosittelen genelec tuotteita erittäin myönteisesti. Olen ollut todella tyytyväinen. Ne toistaa levyt niinkuin ne on tehtyki.
Itse harkinnut täysin samaa settiä. Varsinkin kun oma musamaku on varsin.. no kaiuttimilta paljon vaativaa.
Mutta eikö muka MacBook Pron sisäänrakennettu äänikortti ole näille riittävä?
Eräs tuttavani on livekonserttejakin tehnyt mäkin sisäisen äänikortin kautta ja pelkkää hyvää oli sanottavana.
Kyllähän se ääni ihan "suht ok" Mutta huikea on ero kun kokeilet ulkoista äänikorttia. Stereokuva selkeytyy ja kaikki erottelu tarkentuu huimasti. Samoin dynamiikka paranee ja sen myötä nyanssien havannointi on parempaa. Eli suosittelen tanakasti. Sopivia kortteja löydät aiemmista keskusteluista.
Ja kyllä sillä voi äänittääkin mutta ei se ihan nykyaikaisen julkaisuäänitteen tasoja tavoita.
Itse olen hankkimassa uusia monitoreita (musiikkin vääntöön). Mitä mieltä olette kannattaako hankkia 2 x Genelecin 8020 + 7050B -setti vai 2 x 8030 ilman subbaria (tai subbari joskus myöhemmin)? Itse olen menossa testaamaan ko. vehkeitä lähiaikoina.
mistäs noita 8030A saa ostaa enää kun genelec ei noita enää valmista mielenkiinnosta: haluaisitko kertoa sitten hinnan millä niitä saa ja mistä kun käytä pistämässä laitteet testiin
Mac Mini M1, iPad, iPhone, Genelec, Sennheiser, Fractal Audio
Delirious kirjoitti:mistäs noita 8030A saa ostaa enää kun genelec ei noita enää valmista mielenkiinnosta: haluaisitko kertoa sitten hinnan millä niitä saa ja mistä kun käytä pistämässä laitteet testiin
Miten niin ei valmista?
Ainakin Genelecin sivuilla on malli esillä!
Delirious kirjoitti:mistäs noita 8030A saa ostaa enää kun genelec ei noita enää valmista mielenkiinnosta: haluaisitko kertoa sitten hinnan millä niitä saa ja mistä kun käytä pistämässä laitteet testiin
Miten niin ei valmista?
miten... voi olla.. luulin koko ajan että on puhe "omista" kajareistani 1030A. pitäisi olla vähän tarkempi kirjottaessa, syvimmät pahoitteluni. ehkä nyt ymmärrätte miksi kiinnostuin tarjonnasta
Mac Mini M1, iPad, iPhone, Genelec, Sennheiser, Fractal Audio
Miten niin ei valmista?
miten... voi olla.. luulin koko ajan että on puhe "omista" kajareistani 1030A. pitäisi olla vähän tarkempi kirjottaessa, syvimmät pahoitteluni. ehkä nyt ymmärrätte miksi kiinnostuin tarjonnasta
1030A on edelleen saatavilla mallimerkinnällä HT206B
Itse omistan 8020A ja täytyy sanoa että olen tyytyväinen. Vastaavista studio kajareista ei ole hirveästi kokemusta mutta en jaksa uskoa että se saundi noista enään valtavasti voi paremmaksi tulla (hinta/kokoluokka). Muutenki puhumme kohtuu subjektiivisesta kokemuksesta. Erillaisia vaihtoehtoja on varmasti tarjolla ja paremmuudesta voi kinastella hautaan asti mutta jos noilla ei musiikista saa sitä oleellisinta irti eli mitä muusikko on halunnut kuuntelijalle antaa niin väittäisin ongelman olevan jossain muualla ku kaiuttimissa. Subbari on mahtava lisä noitten kanssa kun kävin koe kuuntelemassa, Mutta ilmankin pärjää loistavasti.